buikje

Discussion in 'Zwangerschap' started by elledeco5, May 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elledeco5

elledeco5 Lid

Apr 23, 2007
    29
    0
    0
    Misschien maak ik me zorgen voor niets maar ik vind het toch wel een beetje vreemd dat ik nog steeds geen buikje heb en ik niks meer van symptomen heb, behalve dan pijnlijke borsten... Ik heb pas volgende week een afspraak met de verloskundige. Vorige week voelde ik 's avonds soms een zware buik maar nu niets meer... Is dat normaal?
    (ben nu ongeveer 8 à 9 weken ver)

2. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Ik heb dat ook hoor, dan voel je je zo onzeker.. Maar vorige week heb ik nog een goede echo gehad.. Dus.. denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Mijn misselijkheid neemt sinds dinsdag wat af.. Ik vind die misselijkheid vreselijk, maar nu die weg is maak ik me zorgen.. Haha.. Borsten doen nog wel erg pijn..

3. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    De kwaaltjes komen en gaan, daar is geen pijl aan te trekken. Je baarmoeder zit nog achter je schaambeen, dus een buikje kan er ook nog niet echt zitten, alleen van je darmen die wat omhoog geduwd worden. Vanaf 12 weken groeit je baarmoeder boven je schaambeen uit, dus dan gaat je buikje groeien.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,347
    36,205
    113
    hee meid, niet druk maken hoor, ik heb eigenlijk helemaal geen last gehad van kwaaltjes en mijn buik begint eigenlijk nu pas te groeien (24 week)! maar voel de kleine regelmatig trappelen en heb al 4 goede echo's gehad, dus het zal vast wel goed komen.

Dus niet te druk maken hoor.

5. elledeco5

elledeco5 Lid

Apr 23, 2007
    29
    0
    0
    heb je pas zo laat een buikje gekregen? :confused:
    dan ben ik alleszins wel gerustgesteld :D

6. joyce

joyce Bekend lid

1 maand

2 maanden

3 maanden

4 maanden

5 maanden

6 maanden

7 maanden

buikgroei maand tot maand

7. joyce

joyce Bekend lid

nou je ziet het dus niet :oops: .
    je moet even naar wikipedia gaan en dan zwangerschap opzoeken dan zie je de buikgroei van maand tot maand

8. elledeco5

elledeco5 Lid

Apr 23, 2007
    29
    0
    0
    Dank je joyce ;)

9. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Mijn buik groeide ook pas echt na de 18e week..
    Voorheen viel het bijna niet op.
    Al moet ik zeggen dat het nu pas echt per dag groeit!

10. avalon

avalon Actief lid

Jan 8, 2007
    129
    0
    0
    Gent(Belgie)
    hey,

Je moet je echt niet ongerust maken hoor!
    Sinds vorige week is men buik iets gegroeid,maar toch nog altijd klein.
    En heb tijdens heel mijn zwangerschap geen last gehad van zwangerschapskwaaltjes tot nu toe :)

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,347
    36,205
    113
    @elledeco: ik dacht ook altijd dat je veel eerder een buikje kreeg en bij sommigen is dat ook zo, maar het hoeft niet hoor. Je begint het nu pas een beetje te zien, maar volgens mijn 20 weken echo ligt hij goed op groei. Het schijnt ook sneller te gaan bij je tweede en dit is pas mijn eerste zwangerschap. Ach, het komt vanzelf wel denk ik.

groetjes en geniet van je zwangerschap!

12. moonique

moonique Bekend lid

Nov 28, 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Ik heb een website gevonden met alle buikies gesorteerd op aantal weken! kijk maar eens:http://www.9maand.com/bol/
    Daar kan je dan wat mee vergelijken, maar iedereen is verschillend en de één heeft al echt een zichtbaar buikje (darmen opgezet) en de ander is nog helemaal super strak, daar is niks van te zeggen, maak je geen zorgen!

13. avalon

avalon Actief lid

Jan 8, 2007
    129
    0
    0
    Gent(Belgie)
    Wow vind eigenlijk dat ze daar allemaal een dikke buik al hebben,die van mij is echt ieniemie om het zo te zeggen :)

14. joyce

joyce Bekend lid

nou ik ben er toch trots op en hij zit er toch echt in :)

15. elledeco5

elledeco5 Lid

Apr 23, 2007
    29
    0
    0
    De buiken die daar te zien zijn, zijn inderdaad al heel dik na 6 weken! :confused:
    Ik ben van nature mager dus dan zie je het misschien minder snel.
    Sommige dames op die foto's zijn precies vrij mollig dus dan valt het uiteraard meer op :)

16. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Jeetje wat een flinke buiken op die site zeg. Als je bij de 6 weken foto`s kijkt lijkt die ene wel 8 maanden zwanger ! Zijn veel stevige dames want voor de 12 weken zit je baarmoeder nog onder je schaambot verstopt.

17. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    Ik had met 5 weken al een mega buik (zie album) maar sinds 3 dagen ben ik hem kwijt :confused: :cry: dus ergens moet die darm inhoud eruit zijn gekomen :oops: WHAHAHA

18. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Ik had tot 16 weken nog nauwelijks een buik en toen kwam het langzaam. Vanaf 21 weken 'sprong' hij ineens naar voren. Het komt dus echt wel.

Zie ook mijn album.

19. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    sorry hoor meiden, maar wordt er echt gek van om te lezen dat sommige mollige meiden sneller een buik hebben!

en dat magere meiden wat minder snel een buik hebben.

Dit heeft niks te maken of je nou dik of dun bent!

dit heeft met je baarmoeder te maken. En het zit in de gene..

altijd zo makkelijk om te zeggen dat vrouwen die dik zijn dan wel het buikje sneller van te zien is.

ik zie namelijk ook mooie buikjes bij slanke dames en die zijn ook 8 weken met een mooi bolling!

pff word gek van mensen die tegen me zeggen ach ja jij bent toch dikker dus dat zie je sneller..:rolleyes:

Maak je niet durk je buikje komt echt wel!

20. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ow en dit hoeft ook niet perse hoor!

het ligt er echt aan hoe jou baarmoeder groeit!
    de zus van een kennis van mij had met 12 weken al haar bm 1 cm onder haar navel liggen. Dit ligt aan je genen en aan je bm zelf.

Share This Page