IJzertekort. Wat zijn de symptomen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minny, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb afgelopen vrijdag mijn bloed laten testen in het ziekenhuis, omdat bij de vk bleek dat mijn ijzerwaarde 6.nogwat was. Nu heb ik de uitslag nog niet, maar vraag me af hoe je je voelt bij ijzertekort.
    Ik ben 31 weken zwanger en voel me sinds gister ineens zo slap en last van mijn maag enzo....

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou om eerlijk te zijn voelde ik vrij weinig!
    Ze kwamen er per toeval in het ziekenhuis achter nadat ik was opgenomen door bloedverlies....
    Ik voelde me die dagen wel enorm moe maar ik wijdde dat aan de zwangerschap! Ook was ik erg bleek maar ook dat ben ik eigenlijk altijd wel!
    Volgens mij was mijn HB iets van 6.3 ofzo en heb toen 2 x daags 1 tablet voorgeschreven gekregen (in totaal 60 tabletten) daarna is het eigenlijk niet meer gecontroleerd maar ik ga wel vragen dinsdag als ik op controle moet of ze het nog eens kunnen testen!

Meest voorkomende is moeheid, je slap voelen, maar je kan b.v ook erg duizelig worden! Maar je hoeft er dus niet altijd iets van te merken....
    Het lijkt me echter wel dat wanneer je erop geprikt wordt en het is te laag dat je VK wel actie onderneemt?

3. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik was slap, moe en heel erg duizelig en draaierig.
    Wat helpt is floradix, verkrijgbaar bij drogist en apotheek in drank- en tabletvorm. Is een vitamine-elixer en bevat heel veel ijzer. Wordt ook vaak voorgeschreven door verloskundigen.

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja de verloskundige constateerde dat mijn ijzerwaarde te laag is. Maar zij kunnen niet zien of het door het verdunde bloed (door de zwangerschap) komt of omdat ik echt ijzer te kort heb. Beetje vaag want in beide gevallen is mijn ijzer tekort. Maar goed: dat moesten ze dus testen in het ziekenhuis. De uitslag wordt naar de VK gestuurd.
    Maar voel me sinds het weekend gewoon erg moe en misselijk en futloos. Mijn bloeddruk was ook ineens een stuk lager. Maar dat vond de VK alleen maar mooi!

Nou al met al zal ik blij zijn als de baby geboren is en ik mijn eigen lichaam lekker weer terug heb!!!!

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    De symptomen zijn hierboven al genoemd. Zou zeker hier actie op ondernemen. En dan bedoel ik Floradix gaan innemen en ijzerrijk gaan eten (stroop op de boterham, geen kaas of melk daarbij nemen dan, spinazie, vis). 6,3 is echt laag.

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik was alleen maar moe, moe, moe

7. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier moe en hoofdpijn

Deel Deze Pagina