ijzertekort

Discussion in 'Gezondheid' started by MaaikEmile, Feb 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zwiep

zwiep Actief lid

Jul 9, 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Na een maand kunnen ze pas zien of de ijzertabletten aanslaan dmv Hb-controle. Ik zou nu nog niet terugggan om je bloed te laten prikken, is nog iets te vroeg. Mijn Hb was 6.7 en is in 2 maanden naar 6.9 gegaan, na het slikken van ijzertabletten. Ik ben nu een tijdje gestopt met de ijzertabletten omdat ik er ontzettende maagklachten van kreeg (ook als ik ze bij de maaltijd innam). Ik probeer nu veel ijzerhoudende produkten te eten en voel me goed, mede omdat ik nu met verlof ben.

2. Noor83

Noor83 Actief lid

Jun 12, 2008
    186
    0
    0
    Hoi,

Ik vond dit http://www.st-anna.nl/upload/patientenf ... 200307.pdf
    een handige site, zo kun je zelf een beetje uitrekenen hoeveel ijzer je binnenkrijgt. Er staat ook bij hoeveel mg je nodig hebt als zwangere (tussen en 11 en 19, 11 in het begin en 19 in het laatste trimester).
    Ik zelf eet nu 's morgen brinta fruitvit, daar zit per portie al 3 mg in, en dat is vrij veel. Ik eet het wel met sojamelk, omdat gewone melk de ijzeropname belemmert.

3. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

Dec 13, 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Bij mij sloegen ze al vrij snel aan hoor. Mijn Hb is ook in 2 weken al fors gestegen. Je kan sowieso even kijken of het niet omlaag gaat.
    Ik gebruikte Floradix, maar na een week was mn hb weer behoorlijk omlaag gegaan. Daarom heb ik toen die ijzertabletten gekregen.
    Even na laten kijken kan nooit kwaad!

4. Jewel

Jewel Bekend lid

Jun 9, 2008
    553
    0
    0
    Wat vreemd...mijn HB was 6.3 vorige week en heb geen staaltabletten gekregen, zat op de grens...wel advies van roosvicee ferro en floradix en wat wel en niet bij het eten enzo. Ze wou het eerst zonder tabletten doen, at een verschil in vk dan...en ondertussen ben ik lekker moe... :(

5. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

Dec 13, 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Bij mij ging hij nog omlaag, ondanks de Floradix. Dus misschien dat het daar door komt. Maar als je je zo slap voelt zou ik lekker naar de huisarts gaan om het nog een keer te laten checken.

Share This Page