IJzertekort

Discussion in 'Zwangerschap' started by MamaNoor, Oct 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben deze week bij de vk geweest en uit mijn bloed blijkt dat ik ijzertekort heb. Dat verklaart natuurlijk waarom ik zo moe ben..
    Nu heb ik ijzertabletten gehaald, alleen hoe lang duurde het bij jullie voordat je ijzer weer op peil is?

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Het ging vrij snel dat ik me beter voelde, maar duurde uiteindelijk wel behoorlijk lang voordat mijn waarde weer op het goede niveau was!
    Wat heb je gekregen? En heb je het ook over je voeding gehad?

3. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er werd geadviseerd om ijzerrijk voedsel te eten enzo, maar ik mocht ook ijzertabletten of drank innemen. Heb dat maar gedaan om het zekere voor het onzekere te nemen.

4. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Na mijn bevalling (had veel bloed verloren, dus nog maar een Hb van 4,2 terwijl 7 toch wel een beetje het minimum is) kreeg ik ook ijzertabletten, maar die heb ik niet genomen vanwege dat ik daarmee enorm harde ontlasting krijg en dus heeeeel veel pijn bij het poepen (sorry voor de platheid). Ik heb mijn Hb weer omhoog gekregen met Floradix (de drank, 3xdaags 1/2 uur voor het eten), veel groene groenten, appelstroop (op iedere boterham die ik at), bruin brood en heel veel vlees! Men zegt biefstuk, maar eigenlijk zit in alle soorten vlees wel veel ijzer, dus je kan je uitleven.
    Hiermee had ik in 6 weken mijn Hb weer op 6,8 gekregen. Niet slecht, toch? :D En dit zijn allemaal dingen (behalve de biefstuk, dan, tenzij je 'm doorbakt) die je ook je zwangerschap mag hebben.

5. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm dat duurt dan best lang voordat ie weer op peil is. Mijn ijzerwaarde is nu ook 4.2 als ik het goed begrepen heb, maar vraag het toch maar eens na voor de zekerheid, want ik wist eerst niet wat de waarde moest zijn, tot ik net even dat had opgezocht. Alleen de vk deed niet of het schrikbarend laag was.. En dat vind ik met 4.2 eigenlijk toch wel..

6. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja, is die Floradix heel erg vies? Want als er iets is waar ik niet tegen kan, is het vieze drankjes:)

7. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Lekker vinden de meeste mensen het niet, maar ik vind het voornamelijk lijken op vloeibare appelstroop ;) Alleen de nasmaak is nogal metalig, dus een snoepje oid er meteen achteraan is aan te raden, haha!

8. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

Jan 5, 2010
    523
    0
    0
    ja inderdaad floradix is niet lekker maar vies is ook weer een groot woord. En met een dropje of een zuurtje na het opdrinken valt de nasmaak wel mee.
    Ik heb Floradix ook gedronken tijdens de zwangerschap tot 6weken na de bevalling gedronken en was toen weer zo goed als op mijn normale 6.5 hb nivo. Is laat maar mijn hb is altijd iets laag geweest.

Floradix werkt goed maar je moet het echt 3x per dag drinken wil het echt een goed effect geven.
    Je zou er eventueel een schepje suiker door heen kunnen doen om het wat lekkerder te maken heb ik zelf niet geprobeerd eigenlijk.

9. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Je hebt floradix ook in tabletten, zit verder geen smaak aan!

4.2 is wel heel laag, bij mij schrok de vk al van 5.4!

10. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    ik heb de floradix pillen gehaald omdat mijn hb 6 was. vanochtend bloed laten prikken omdat ze aan de hand daarvan vast kunnen stellen of ik ijzerpillen krijg. mocht ik ijzerpillen krijgen is floradix dan too much of kan ik dat en appelstroop etc er bij blijven gebruiken/ eten?

11. luuus

luuus Niet meer actief

Ik slik eig al vanaf het begin van me zwangerschap ijzertabletten. In het begin zat ik ook op 4.e en schommel nu rond de 6. Maar ik heb altijd al probleme gehad met me hb.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

floradix kan je lichaam veeeeeeel beter hebben als ijzertbletten.. dat je ontlasting er hard van word komt omdat je 80-90 % van de tablet niet op kan nemen..het is lichaamsvreemd..

Floradix vloeibaar geeft meer effect als pillen.. er zijn ook ijzer pillen op natuurlijke basis (de tuinen, goede drogist, natuurwinkel.. daar weten ze het)
    Roosvice ferro als ondersteuning en als je ijzertabletten krijgt voorgeschreven mag je meestal vand e arts geen floradix er naast nemen.. Maar veel zin hebben die ijzerpillen van dokter meestal niet omdat je heel veel dus niet opneemt en omdat je het meestal snel zat bent vanwege het niet poepen..;)

13. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    hmmm floradix vind ik juist lekker hihi

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dat betekend dat je ijzerbehoefte hebt angie!!! hihi.. dus kan je het rustig nemen.

zelfde verhaal met vrouwen die zand eten, dan missen ze stoffen..

15. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    2,517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ik zweer ook bij floradix en gebruik de tabletten gezien ik het drankje waanzinnig vind smaken... had een HB van 6 en is inmiddels weer keurig 6.9 en tomaten houden ook veel ijzer, lekker met kaas op boterham of gewoon om in te happen ipv stukje fruit.... of tomatensap drinken!

Share This Page