Zijn er dames met ijzertekort? Wat doen jullie ertegen? Ik word er helemaal duizelig van in m'n hoofd. Ik probeer veel wat appelstroop te eten maar dat ben ik gauw beu.
Is het echt ijzertekort? Heb je al bloed laten prikken? Het kan ook een lage bloeddruk zijn. Mocht je nou echt twijfelen aan je ijergehalte, zou je Floradix kunnen slikken (of de vloeibare variant nemen).
Zag al dat je van het topics posten bent! Ik heb ijzertekort na de bevalling gekregen en slik nu ferrofumaraat. Maar weet niet of je dat tijdens de zwangerschap ook mag slikken. Sowieso HB laten prikken en de huisarts laten beslissen wat wijsheid is. Voor wat betreft ijzerrijke producten: google en gij zult vinden
Laat eerst idd controleren of het echt je ijzer is. Is het een vermoeden of is het al vastgesteld? Kan idd ook prima je bloeddruk zijn. En niet alleen je Hb laten testen, maar ook ijzeropslag/binding. Veel 'bloedarmoedes' worden namelijk helemaal niet veroorzaakt door ijzertekort.
Ik zal eerst beginnen met je bloed laten testen. Ik heb ijzertabletten gekregen en daarnaast kan je met voeding ook veel bv spinazie.
Idd als je echt te laag hb hebt krijg je daar van de dokter ijzertabletten voor. Kan idd ook lage bloeddruk zijn. Beide heel makkelijk te checken door assistente van de huisarts. Dan ben je er Zeker van. Ijzer gaan aanvullen als t niet nodig is, is niet handig. Als je multivitaminen slikt zit daar ook al een kleine dosis in. Hb meet ze door een vingerprikje dus zo gepiept. Eerlijk gezegd denk ik niet dat t al ijzertekort van je zwangerschap is, denk eerder hormonen en bloeddruk. In het begin ben je snel duizelig en val je soms sneller flauw
ik heb oo flink gegoogled en ben nu aan het ijzereten! Spinazie, avocado, kiwi's, volkoren prducten vlee ed. En niet samen met melk of thee of koffie, maar met sinaasappelsap!
Even je bloed laten checken, wie weet is het helemaal geen ijzertekort. Maar bv appelstroop kan natuurlijk geen kwaad.
Ik was ook heel vaak heel duizelig en dacht in de eerste instantie dat het aan mijn lage bloeddruk lag. Ik moest bij de gyn bloedprikken en het bleek mijn HB gehalte te zijn. Heb nu ijzertabletten gekregen. Ik heb zelfs ergens gelezen dat als je HB echt heel laag is dat je heel veel appelstroop e.d kunt gaan eten maar dat dan aleen ijzertabletten helpen. Weet niet of dit klopt?! Ik zou dus eventjes bij de dokter laten prikken om de waardes te bepalen.
Het is niet gezegd dat je ijzertekort hebt, het kan ook komen van een te lage bloeddruk, dus ik zou even bloed laten prikken om te kijken of je inderdaad ijzertekort hebt, en eventueel ook even je bloeddruk op laten meten. Als je ijzertekort hebt, dan kan de gyn of VK of Huisarts je ferrofumaraat voor schrijven.
echt? wauw! Ik drink brandnetelthee voor t vocht af te drijven, wist niet dat t ook goed was voor t ijzer! Ideaal
Roosvicee Ferro kun je ook altijd nog drinken, mocht je inderdaad wat ijzertekort hebben. Als je echt een flink tekort hebt, dan red je het ook niet met extra voeding of zoiets als Roosvicee of Floradix. Dan zit er niks anders op dan ijzertabletten.
Mijn moeder heeft ook ijzertekort, had ze ook tijdens de zwangerschap last van. Tip van me moeder was om rozijnen, krenten, etc. te eten. Ik had een half zakje op, zo'n 300gr en ik werd binnen 20min beter. Ik kreeg rode wangen, had het warm, duizeligheid was weg. Dus ik zit voorlopig aan de rozijnen, haha! Bloedprikken bij de ha of vk? Ik heb pas 28e vk.
Niet combineren met melk en kaas dat breekt ijzer af, en ook geen uur na het eten koffie drinken breekt ook je ijzer af. Ijzer eten in combinatie met vitamine C boosten elkaar op