Wat at/eet jij graag voor, tijdens of na de misselijkheid?

Discussion in 'Zwangerschap' started by BeebieBeeb, Jul 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Tips gezocht!!!

Wat at of eet jij graag voor/tijdens/na je misselijkheid? Om je misselijkheid te laten zakken, om te voorkomen dat je misselijk wordt of wat vind je prettig om te eten na het spugen?

Misschien hebben meer meiden wat aan jullie tips?

Ik ben dus kotsmisselijk de hele dag door, moet regelmatig spugen en probeer van alles uit nu om uit te vinden wat ik prettig vindt.. Ik moet de hele dag door eten, maar niet alles smaakt, krijg ik weg of houdt ik binnen...

Op dit moment helpen bij mij zuurtjes en lolly's om de vieze smaak weg te krijgen, zodat ik, heel tijdelijk, niet nog misselijker wordt. Maar zodra die op is en ik dus die zoete smaak in mijn mond heb zonder te kunnen sabbelen, wordt ik weer misselijk van die zoete smaak... :)
    Zure appels uit de koelkast smaken mij erg lekker en ligt niet zo zwaar op de maag.
    En vandaag heb ik ontdekt dat als ik bij een plotseling lege maag een Mars neem, dat ik dan snel genoeg mijn maag goed gevuld heb, zodat ik niet hoef te spugen. :)
    Waterijsjes smaken me ook heel goed..

Wat zijn of waren jullie favorieten?????

2. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Met name appels en ander fruit heeft mij de eerste 23 weken doorgesleept. Cola en ontbijtkoek ook en soms chocolademelk (zwaar, vet, zoet hielp blijkbaar goed)

3. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Raket ijsjes hielpen mij. Vooral ijskoud inderdaad viel beter. En gek genoeg wat vettere dingen... Het is best persoonlijk wat helpt en je moet het echt uitzoeken. Ik at ook soepstengels en tucjes.

4. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Gistermiddag nam ik een appel toen ik enorm misselijk was. Sochtends als ik op sta neem ik gelijk een glas limo. Dat helpt tot nu toe prima. Bij mn zoontje had ik crackers naast mn bed staan, die at ik dan sochtends in bed.

5. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

Apr 28, 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Ik ben rijstwafels met kaassmaak aan het proberen 's morgens, ik start de dag het liefst met iets hartigs. Daarna havermoutpap....dat is weer zoet. Ik eet heeeeeel veel perzikken, heerlijk! Waterijs en verse ananas ook tussendoor. Ik hoop dat die misselijkheid en lamlendigheid snel weg trekken, zo is zwanger zijn echt niet zo leuk.

6. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Vla, was zo'n beetje het enige wat ik weg kreeg de eerste weken. Soep wilde ook nog wel eens smaken

7. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Herkenbaar op het spugen na (godzijdank). Alles wat je inzet tegen die rotsmaak kan weer tot nieuwe rotsmaak en nog meer misselijkheid leiden. Niet eten --> misselijk, wel eten --> ook misselijk. Leuk!

Bij mij helpen raketjes ook het beste, en van die goedkope ijsjes in plastic zakjes die je zelf moet invriezen. Crackers en jonge kaas, en bij mij gaan vettige dingen die niet te sterk in smaak zijn ook goed. Ik eet regelmatig een gebakken eitje. Ik mijd sterke smaken, want dat is het ergste als het dan 'terugkomt'. Knoflook is hier uit den boze.

Sterkte. Dit zijn de ergste weken in mijn herinnering (9-14).

8. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ben er sinds 2 weken achter dat koude groene druiven helpen. Ik zweer er nu bij.

9. Jezz84

Jezz84 Actief lid

Dec 30, 2012
    455
    111
    43
    Ik ben heel lang enorm misselijk geweest en eigenlijk het enige wat hielp was pepermunt eten! Het zorgt voor een frisse smaak en het gevoel dat je wat in je mond hebt hield mn maag enigszins in bedwang. Echt een aanrader!

10. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Jezz84, das waar ook! Was ik alweer vergeten, ik heb de eerste 3 maanden de heeeeeele dag lopen sabbelen op Wilhelmina pepermunt.

Ik kan niks voorspellen en ook niks garanderen maar het ging echt een keer over met 16 weekjes! Maar daarvoor pfffff vond het zwanger zijn zo niks aan. Vond het ook zo erg! Maarja je ligt wekenlang als een slappe vaatdoek op de bank dus de dagen duren ook nog eens verschrikkelijk lang. Maar vanaf 16 weken krabbelde ik op en ik moet zeggen, heb echt genoten van mijn zwangerschap!

11. Suprised

Suprised Actief lid

Mar 25, 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    (IJS)koude cola zonder prik, waterijsjes (!), ijswater.. alles wat heel koud was dus.

12. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik at bruin brood met kaas. Niet aan te raden voor de lijn maar het werkte wel was zelden misselijk als m'n maag maar een vol gevoel had. En blanke vla.

13. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Ja, brood met roomboter en kaas, en vla, dat zijn hier ook favorieten. En liters volle melk :$ Ik heb een laag bmi dus hier mag het wel :D

14. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

Jan 30, 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Een glas melk en als de misselijkheid minder is pak ik vanille en chocolade pudding

15. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

Feb 19, 2014
    815
    59
    28
    Female
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Broodje met boter of met jam.
    Ik at s ochtends nooit, maar nu moet ik wel tegen de misselijkheid.

16. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,757
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    Smorgens at ik van die theekoekjes. Was mijn ontbijt. ;)
    Daarna regelmatig iets eten waarvan ik wist dat ik niet ziek zou worden. Helaas is dat wel een kwestie van proberen.

En had savonds altijd zin in vet eten. Friet pizza kabap. Yummie.

Ik eet rouwens nog steeds niet de dingen waarvan ik in het begin van een zwangerschap ziek van werd..

17. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Nee, ik heb ondertussen ook alweer een grote lijst met eten dat ik niet eens in de buurt wil hebben :)

18. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    Ik at me scheel aan die vezelcrackers van wasa..werkte echt goed! Alleen at ik ze niet graag..daarna overgegaan naar rijstwafels...hielpen ook goed...werd ze wel spuugzat maar ik kwam er de dag mee door...en als ik ineens lekkere trek had dan at ik dat gewoon..voor de rest een hoop appels...

19. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Pepermunt vind ik ook een goed idee!!! Ik word helemaal kriegel van die rare nare smaak in mijn mond na alles wat ik eet.. Kreeg pas een heet kauwgompje van iemand, maar dat was niet bepaald bevorderend! Pepermunt gaat op mijn boodschappenlijstje!

Vorige zwangerschap last gehad tot 16 weken, alleen wel iets minder heftig. Hopelijk duurt het nu het heftiger is wel korter :(

20. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Aan pepermunt moest ik niet denken de eerste tijd!
    Maar verder kon ik eigenlijk wel alles eten. Alles hielp tegen de misselijkheid. Zoetigheid ging het snelst.
    Gelukkig heb ik het niet meer! Voel me gezegend wat dat betreft!

Share This Page