Ijzertekort

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jellybean79, 29 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ri1987

Ri1987 Actief lid

9 sep 2015
    176
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf ook hele zwangerschap te maken met een lage ijzerwaarde (elke keer zit waarde net onder hetgeen wat het moet zijn)

Ik ben gewoon yoghurt met Muesli blijven eten hoor in de ochtend. In muesli of brinta zit ook veel ijzer. Je lichaam kan sowieso maar zoveel mg ijzer per uur opnemen. Dat het door zuivel minder goed opgenomen wordt maakt niet zoveel uit als je gewoon je ijzerinname over de dag verdeeld.

Hele dag fruitsap is niet goed voor je, veel suikers krijg je dan binnen en is ook niet goed voor je tanden. Ik gebruik zelf multivitamine Davitamon Mama Compleet +, voor zover ik heb na kunnen kijken zit hier de hoogste mg ijzer in. (Deze neem ik bij het avondeten)

Daarnaast Roosvicee Ferro nam ik standaard mee naar mijn werk in een flesje. Daar deed ik dan de hele dag mee en tussendoor gewoon water drinken. Als snack nam ik mee wat noten ( walnoten, cashew en hazelnoten zit veel ijzer in) en wat fruit. Of een gekookt ei. In een ei zit ook redelijk wat ijzer.

2. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Appelstroop, floradix (werkt heel erg goed. Heb nog een volle doos liggen mocht je ze willen gebruiken)
    Vooral geen melk bij het eten of vlak daarna
    Groenten..maar dat wist je al
    Volkoren brood enz

3. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    O en noten.die zijn ook heel goed

4. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Gedroogde abrikozen en gezouten cashewnoten.
    En idd floradix. Top spul!

Deel Deze Pagina