IJzerveilsel in de special K?!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Wilma, 16 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hm.. nou ik eet het gewoon nog hoor, ik wacht het allemaal eerst maar even af, mij te lekker ;)

Oh, ik eet trouwens niet de special K maar gewoon de frosties ;)
    dus ik weet niet eens of daar ook 'ijzer' in zit

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik heb ook met verbazing zitten kijken. Hier komt het er niet meer in, ik heb het veel gegeten en mijn zoontje is er ook gek op. Ik hoef die troep niet meer...

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

4. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Persbericht van de Voedsel en waren autoriteit: ;)

Verrijking met ijzer van ontbijtgranen toegestaan

16 oktober 2009 - nieuwsbericht

Het toevoegen van ijzer aan ontbijtgranen is tot een wettelijk vastgestelde limiet toegestaan. Het nuttigen van producten verrijkt met ijzer binnen deze limiet vormt geen risico voor de gezondheid. De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) heeft geen reden aan te nemen dat de producten van de firma Kellogg’s op de Nederlandse markt deze limiet overschrijden.

Het ijzer dat gebruikt wordt als toevoeging in levensmiddelen is ijzerpoeder geschikt voor menselijke consumptie.
    De uitzending van het televisieprogramma Keuringsdienst van Waarde over dit onderwerp wekt de suggestie dat ontbijtgranen met toegevoegd ijzer in Denemarken verboden zijn. Dit is onjuist. Ook in Denemarken is het toegestaan ijzer aan ontbijtgranen toe te voegen, mits er toestemming van de autoriteiten is verkregen.

De Europese Unie staat het toevoegen van ijzer aan levensmiddelen toe. Omdat de eetpatronen van de bevolking in de lidstaten onderling verschillen, bepalen lidstaten zelf aan de hand van de totale inname van ijzer welke limiet zij hanteren. De Nederlandse limiet is mede gebaseerd op de Nederlandse voedselconsumptiepeiling.

IJzer is een belangrijke stof voor een goede gezondheid. De indruk die het tv-programma wekt dat het om gemalen spijkers of ijzervijlsel zou gaan is flauwekul.

VWA | Verrijking met ijzer van ontbijtgranen toegestaan

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ah kijk aan, niets aan de hand, ik neem nog een bakkie ;)

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, dat stelt gelukkig wel terust. Want ik werd wel een beetje zenuwachtig tijdens het ontbijt vanochtend...

8. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Ja sorry hoor,
    maar hoe kunnen jullie nou doen alsof het nu oke is???

Ijzer in die vorm word niet door het lichaam opgenomen.
    Dit is een ander soort "ijzer"dan dat wat er in bijv. spinazie zit.
    Eigenlijk mogen ze dus onzinnige dingen toe voegen om ons het idee te geven dat het dan gezonder is?!

En als er word gezegd dat het in de wet staat...dan is het dus ineens oke?

Ik moet die bende nog steeds niet en zal het ook mooit aan mijn kinderen geven!

9. Alita

Alita Niet meer actief

helemaal mee eens, zullen wel niet de aflevering gezien hebben want dan wil je het echt niet meer eten hoor...

10. Alita

Alita Niet meer actief

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik kijk altijd met veel plezier naar de KvW, maar dit ging mij ook een beetje ver.
    Ik eet sowieso geen bewerkte troep met chemische toevoegingen, maar om nu meteen je kliko te openen om je pak Kellogg's weg te mieteren. lijkt me overdreven. Zo stelt de Keuringsdienst van Waren ook.
    Weet je wel hoeveel kunstmatige vitamines en mineralen er aan eten worden toegevoegd? En alle light produkten die gezoet zijn met kunstmatige zoetstoffen, eten we die dan wel? Acesulfaat-K en aspartaam zijn kankerverwekkend. Loop je (koel)kast maar eens na en krijg vooral geen lamme hand van de kliko openhouden!

Hoe maak je een merk kapot? Denk aan Youp met z'n Buckler-lul.....:D

12. Alita

Alita Niet meer actief

oke maar ijzer zoals die van de ijzerboer??!! hahaha nee hoor jullie eten het maar lekker....

Deel Deze Pagina