ik 19 jaar hij 20 jaar

Discussion in 'Jonge moeders' started by Viirginia, Jan 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Viirginia

Viirginia Lid

Jan 10, 2008
    20
    0
    0
    hallo allemaal

uhm ja ik ben nog nieuw en weet nog niet hoe alles in zijn werking gaat
    nou ik ben 19 jaar en ben nu 5 weken en 5 daagjes zwanger,
    we wilden het heel graag het was ook een hele gedoe met de testen dan negatief dan positief en tenslotte toch posi.
    hmm ik weet niet of het normaal is maar ik ben toch bang en twijvel heel erg omdat ik nog zo jong ben terwijl hij het heel graag wilt, ik heb op inet al gegoogled voor abortusklinieken maar ben toch bang als ik dat doe dat ik niet meer zwanger kan worden.
    Hadden jullie ook twijvels ik ben heel erg blij daar niet van maar het is zo ja anders, en ik schaam me verschrikkelijk dat ik me zo voel
    Ma, pa schoonouders iedereen happy behalve ik die twijvel :(

2. joyce

joyce Bekend lid

ik had ook wel een beetje m'n twijfels maar ik dacht zo van als ik abortus pleeg krijg ik daar misschien ontzettend last van.
    en ik ben echt blij dat ik het niet gedaan heb, ik zou hem absoluut niet willen missen! :D

3. Lievelief

Lievelief Bekend lid

Nov 2, 2007
    686
    1
    0
    Tot mijn allergrootste spijt heb ik een abortus gehad.. En dit is het ergste wat ik in mijn leven gedaan heb..
    Het is een fout waar ik iedere dag mee geconfronteerd wordt, waar ik ontzettend veel spijt van heb en wat ik nooit naast me neer kan leggen..

Denk er alsjeblieft beter over na dan dat ik heb gedaan..
    En laat je niet wijsmaken dat het nog in een pril stadium is, dat het nog geen kindje is, enkel een ophoping van cellen (ja dit werd mij in de abortus kliniek verteld)..
    Want het is wel een kindje.. en het leeft al in jou buik..

Denk er echt over na,
    ik wou dat ik het terug kon draaien..

4. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Jip ik ken het..
    ik heb ook over abortus nagedacht..
    Maar ik ben zo blij dat ik het niet heb gedaan.
    uit jou verhaal haal ik uit dat je vriend het zo graag wilt..
    Maar alleen JIJ kan die beslissing nemen..!
    maar denk goed na!

succes meid

5. gina18

gina18 Bekend lid

Dec 30, 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb zelf nooit aan abortus gedacht maar een vriendin van mij heeft het wel gedaan ze is er nu ook heel slecht onders nu het 2 en half jaar geleden is ik hoop echt meis dat je goed nadenkt over wat je zult doen en het is echt iets wat leeft idd.

liefst gina

6. Niet meer actief

wat is dit nou weer voor iets? eerst een zwanger willen raken om daarna vervolgens over een abortus te twijfelen...

pfff :-#

7. Maria0

Maria0 Bekend lid

Sep 9, 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Ja idd lauraatje

Als ik dit lees en wat ze nu schrijf dat ze nu over abortus denkt
    waarom wil je dan zwanger worden?
    en nu twijfelen over aburtus
    ik vind dit echt iets raars sorry hoor
    eerst kiezen voor een kindje en dan dit typen
    oke het is je eigen keuze maar
    dit slaat nergens op
    ik ben echt tegen abortus sorry vooral
    als je eerst zwanger wil worden!

kan ook door mijn hormonen wezen dat ik zo reageer
    Maargoed :-#

8. Viirginia

Viirginia Lid

Jan 10, 2008
    20
    0
    0
  9. Viirginia

Viirginia Lid

Jan 10, 2008
    20
    0
    0
    Ja nee ik snap jullie beide helemaal

Ik ben ook echt superblij dat zal ik niet ontkennen
    misschien is het een fase ik weet niet werd gewoon ineens heel erg bang en ging er heel erg aan twijvelen of ik het wel moet doen.
    Het is nieuw voor me allemaal en we wilden het ook ok ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan maar ja moeder natuur kan je niet tegen houden.
    Het is angst dat ik twijvel wilde gewoon een mening hebben van iemand anders, niet dat ik heb van ben ik de enige die blij is en dan toch twijvelt en al die dingen.. :(
    Hoe stom het ook klinkt

10. Niet meer actief

sorry voor mijn reactie maar dit soort dingen lees ik vaker maar na je tweede reactie snap ik je een beetje..

ik denk dat je helemaal geen abortus wil maar gewoon bang bent omdat het echt zo ver is en je niet meer terug kan.. natuurlijk is het eng.. want wat staat je allemaal te wachten.. wat moet je allemaal regelen .. kan ik het wel aan enz enz.. ik denk dat iedereen dat wel een beetje heeft... maar jusit op dit forum kun je heel goed met deze vragen terecht en er zijn vast genoeg meiden (ik ook) die jou wel willen helpen...

het is heel bijzonder om moeder te mogen zijn.. tuurlijk is het zwaar maar je krijgt er zoveel voor terug. als je nog wat wil vragen of je wilt msnen dan pb je mij maar..

ik vind (mijn mening) dat je geen recht hebt op een abortus omdat je zelf voor deze zwangerschap hebt gekozen.. maar als ik jou zo "hoor" dan denk ik dat je het ook helemaal niet wilt maar je gewoon een paniek gevoel hebt..

11. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Daar ben ik het mee eens! maar als nog.. vind ik het raar.. Omdat.. Jij wilde zwanger worden..
    voordat je met klussen bezig was. Toen was je toch ook nog " jong" Maar toen kon het wel..!
    :(
    Sorry

12. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Misschien dat het onbekende en de vraag of je het wel goed zou doen eigenlijk de oorzaak is van je twijfel? Een zwangerschap is heel ingrijpend en hoe je er ook op voorhand over droomt, eens je zwanger bent komt het plots dichterbij en komt er ook angst naar boven of je het wel zult kunnen, of jullie het wel aankunnen, of je toch niet te jong bent...

Ik denk dat je eens goed moet nadenken wat de oorzaak van je twijfel is. Wil je graag kinderen, verlang je naar een kindje? Uit je berichtje kan ik afleiden dat dat zo is, maar dat je bang bent voor de veranderingen in je leven.

Ik denk dat ik je twijfels wel begrijp, het is dan ook iets groots! Maar eerlijk gezegd denk ik dat je angst en twijfel niet over het kindje zelf gaat maar over alles errond.

13. Viirginia

Viirginia Lid

Jan 10, 2008
    20
    0
    0
    Ja inderdaad jullie hebben gelijk
    het was gewoon ook een paniek aanval zo zag ik het zelf ook hoe graag we het ook willen ineens was het er en ja het is leuk natuurlijk ik ben ook zeer blij mee het wsas gewoon ff schrikken zo graag wil je iets en dan ineens is het er iets ik denk dat je er toch nooit altijd klaar voor ben je hebt hier niet een exacte tijd voor als het er is dan is het er ongeacht hoe oud je ben
    Nu het er is en ik dagje bij dagje het ga realiseren word alleen maar blijder en heb ik ook zo van hoe heb ik het in me hoofd kunnen halen ja om het weg te halen het is erg en zonde
    ik zie het zo je word niet zomaar moeder je bent uitgekozen om moeder te worden of je het nou leuk vind of niet
    Ik ben er hartstikken blij mij was gewoon even bang
    wil jullie bedanken voor jullie meningen en jullie hebben gelijk
    ik raakte gewoon in paniek en voor vele zal dat begrijpelijk zijn
    Nu geniet ik volle teugen van mijn kindje ook al is het nog zo klein en morgen naar de dokter voor controle :D kan niet wachten tot ik kan showen met me bolle buikie :D

nog maals bedankt voor jullie meningen heb er veel aan gehad
    ik was echt bang dat ik de enige was ofzo met twijvels en dat het raar was

Thanks

14. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hej meis die gedachtes zijn helemaal normaal hoor!
    Zelfs oudere as vaders en moeders hebben twijfels.
    Het word nu gewoon allemaal echt.

Laat het een beetje op je inwerken, en dan genieten!

Share This Page