Gevoel van niet zwanger kunnen worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door palmie, 3 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie

    palmie Bekend lid

    22 jan 2006
    661
    0
    0
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hallo,

    Ik zit eigenlijk al een tijdje met iets in mijn maag maar heb elke keer zoiets van ach ik moet er niet te veel aan denken :cry:
    Maar ik heb heel vaak het gevoel dat ik misschien niet eens zwanger kan raken,ik weet niet waar het vandaan komt,heb geen klachten ofzo maar het zit er gewoon!
    Daar komt ook nog eens bij dat gericht klussen er bij ons niet in zit omdat mijn vriend heel vaak op reis is voor zijn werk,het komt soms voor dat we het maar 3 keer in de maand doen meer zit er vaak gewoon niet in :x
    Weet helemaal eigenlijk niet waarom ik dit hier neer zet maar het is wel lekker om het ff van me af te tikken en misschien hebben meerdere dames hier last van? :oops:

    Liefs Palmie
     
  2. kaatje81

    kaatje81 Actief lid

    14 nov 2005
    137
    0
    0
    Groningen
    Lastig meid, ik heb er 13 maand over gedaan voordat ik zwanger werd. Ik had ook regelmatig het idee voor mij is het niet weg gelegd. Toen we op gingen voor poging 11 ben ik naar een acupuncturist gestapt en na 5 behandelingen was ik zwanger. Zelf heb ik het gevoel dat het vruchten af heeft geworpen omdat mijn templijn veranderde toen ik een aantal keer bij de acupuncturist ben geweest. Maar nadat we even een rust pauze hadden ingelast bleek ik zwanger te zijn. Dus geef de moed niet op meid!
     
  3. Micha

    Micha Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    hai Palmie,

    Ik ken het gevoel, dat had ik zelf al voor dat we besloten om aan kinderen te beginnen.
    bij mij komt het omdat mijn moeder medicijnen heb geslikt in de eerst maanden van haar zwangerschap om mij te kunnen behouden.
    Mijn moeder dacht lange tijd dat ik een DES dochter was, maar een aantal jaar geleden kwam ze erachter dat deze medecijnen toen al uit de handel waren. en toen heeft mij ook het hele verhaal verteld. ze was heel bang dat ik het haar kwalijk zou nemen als ze het wel had gelsikt. maar ik kan haar natuulijk nergen kwalijk voor nemen ik zou in haar situatie het zelfde gedaan hebben.
    Ze weet echter niet welke medicijnen ze wel geslikt heeft.
    Ik sta wel op het punt om dat aan de doc. te vragen ( ook al ben ik net in dec. gestopt met de pil) dat weet ik zeker dat het wel of niet goed zit.
    het blijft toch door je hoofd spoken. en negetief zijn moeten we ff niet hebben.
    Ik wil je heefl veel sterkte wensen. en dat het maar gauw raak mag zijn

    Liefs M
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ook ik ken je gevoel. Toen we stopten met de pil. had ik gelijk al het gevoel dat het wel eens lang zou kunnen gaan duren. Nou inmiddels gaan we de 8ste ronde in dus dat voor gevoel klopte wel.
    Ik weet verder niet waarom dat gevoel er is.
    Nu denk ik wel eens misschien kunnen we niet zwanger worden.. maar dat zet ik snel weer uit mijn hoofd.. heb je niks aan.

    dus het is niet raar hoor!

    groetjes
     
  5. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Het is helemaal niet raar, volgens mij heeft bijna iedereen die angst wel, zeker als je al een paar maanden bezig bent zonder succes. Er spelen ook zoveel factoren mee, als je daar allemaal over na gaat denken word je gek denk ik, dus blijf proberen (met plezier) en als het na een jaar nog niet gelukt is, kun je naar de HA. Volgens mij is er maar een klein percentage dat echt geen kinderen kan krijgen. Dus kop op meid!
     
  6. palmie

    palmie Bekend lid

    22 jan 2006
    661
    0
    0
    administratief medewerkster
    overijsel
    Gelukkig dat ik niet de enige ben,kan het gevoel ook niet omschrijven,misschien ben ik te negatief ofzo want zoals nu denk ik alweer nou het is deze ronde weer niet raak want ik voel wederom weer helemaal niks :(
    Ik lees dan ook vaak de symptomen die je kan krijgen als je zwanger bent en alhoewel ik wel weet dat niet iedereen dat hoeft te hebben ben ik toch weer elke maand teleurgesteld dat ik niets voel.
    Heb zelfs heel vaak dat ik al die pijntjes en kwaaltjes ook wil ;)
     
  7. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Toen ik gestopt was met de pil (in 2000) heeft het voor mij ook nog 2 jaar geduurd voordat ik eindelijk zwanger was.
    De huisarts vertelde me dat je eigenlijk binnen twee jaar (als er nog niks is gebeurd) je je helemaal geen zorgen hoeft te maken.

    Elina
     
  8. pammy

    pammy Actief lid

    ik denk dat veel vrouwen dat gevoel hebben dat het nooit zal lukken en helaas bij sommige is dit ook het geval maar kan er veel aan gedaan worden
    en zeker omdat je je mannetje niet vaak ziet snap ik je angst wel
    maar maak je niet druk jouw tijd komt nog wel
     
  9. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Dat gevoel heb ik ook erg sterk gehad, tot ik eind januari van dit jaar ineens zwanger bleek te zijn. Het werd een miskraam, maar het nam wel mijn onzekerheid weg. We zijn immers zwanger geworden dus we zijn in elk geval vruchtbaar als koppeltje.

    Hoe moeilijk het ook is, je zorgen maken helpt sowieso niet. Het klinkt flauw, dat snap ik, maar het is wel waar. Onzekerheid hoort er wel een beetje bij natuurlijk. Als je eenmaal besluit dat je een kindje wil krijgen, dan kan het niet snel genoeg raak zijn. Maar toch, als je ergens de rust kan vinden om te ontspannen in je pogingen om zwanger te worden, heb je er ook veel meer plezier van. Het is uiteraard ook gewoon een fantastische ontwikkeling in je leven, zo toewerken naar het krijgen van een kleintje.

    Ik hoop echt dat jullie allemaal snel in 'ik ben zwanger' staan met je eigen topic.

    Liefs,
    Anouk.
     
  10. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik ken je gevoel ook! Net als Natasja had ik vantevoren ook dat voorgevoel... Ik kan mezelf niet voorstellen als zwanger zijnde...Soms denk ik; tja wij zijn vast zo'n stel dat na een jaar naar de huisarts moet stappen. Andere keren denk ik weer; stel je niet aan zeg, het is pas ronde 6...We moeten allemaal maar proberen er positief tegenaan te blijven kijken. Er zijn immers geen redenen om ons nu al zorgen te maken. Ook ik ben elke maand al een week voor mijn NOD teleurgesteld als ik niets voel...Maar we moeten hoop blijven houden. Onze tijd komt vast wel. Ik heb nu een beetje kracht geput uit de pendelaarsters....geeft misschien ook weer wat rust. Ook al ben ik niet zo heilig overtuigd door dat soort dingen. Vind het wel bijzonder dat de pendel het bij mezelf ook deed...
    Kom op meiden. Het zal ons vast lukken!!
     
  11. semmy26

    semmy26 Actief lid

    17 feb 2006
    385
    0
    0
    Zuid-Holland
    ook ik heb die gevoelens hoor meiden. ik zit nu in ronde 8. maar ik blijf toch wel positief. in het begin was ik er heel erg mee bezig, kijken wanneer me eisprong was en in me agenda zetten de dagen van het klussen ook in me agenda zetten. totdat ik hele erge symptonen had en toch negatief teste en een dag later ongi werd,toen klapte ik in elkaar.

    heb een heel goed gesprek met me vriend gehad en mijn tijd komt echt wel, daar ben ik niet bang voor!!! er staat ook gemiddeld een jaar voor om zwanger te worden, dus ik heb nog ff de tijd hahaha.

    dikke kus
    semmy
     
  12. gemmajansen

    3 feb 2006
    39
    0
    0
    Vlaardingen
    Ik heb ook altijd gedacht dat ik niet zwanger kon worden, jarenlang, zelfs toen we nog niet bezig waren voor een kindje.

    Gelukkig weet ik nu dat het niet waar is, ik heb al een een heerlijk mannetje van 16 maanden.

    Die twijfels krijg je denk ik ook als het niet gelijk lukt, da's heel normaal hoor! ;)
     
  13. palmie

    palmie Bekend lid

    22 jan 2006
    661
    0
    0
    administratief medewerkster
    overijsel
    Pammy,bedankt!

    Een meisje in juni,oh ik hoop het zo!!
     
  14. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik ga gigantisch voor je meehopen meid,
    ik kan je gevoel erg goed begrijpen, heb dit zelf ook vaak gedacht voor ik de eerste keer zwanger werd (ook toen ik nog aan de pil was). ik dacht: zul je net zien, ik zal wel niet zwanger kunnen worden. heb toen ik stopte met de pil besloten dat ik dat uit mijn hoofd moest zetten (na 3 miskramen) en dacht ik zie het wel. en juist in die maand alleen de eerste week v/d cyclus 2x geklust(ik was ziek) en werd ik zwanger van mijn lieve kindje.

    liefs,
    Neeltje
     
  15. AlexandraS

    9 feb 2006
    74
    0
    0
    Den Haag
    Same here! Ik heb ook vaak gedacht dat ik wel geen kinderen zou kunnen krijgen. Nu heb ik dat gevoel helemaal niet meer en het is nergens op gebaseerd. Het is denk ik een gezonde angst die blijkbaar heel veel vrouwen hebben.
     
  16. angeliq

    angeliq Actief lid

    16 dec 2005
    110
    0
    0
    Dat gevoel ken ik ook we zijn nu aan bij ronde 13 aangekomen en begin echt te twijfelen....... wil graag wat testjes late doen maar de dokter vind dat dat ook nog in juni kan na de vakantie die gepland is maar ik weet niet of ik zo lang kan wachten heb het gevoel dat ik iets moet doen nu. vandaag weer ongi geworden en ik merk dat het me steed zwaarder valt om die :evil: te zien.......................... :(
     
  17. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    @angeliq: sterkte meid, dit is balen ja.

    vervelend dat je arts vind dat je nog "best even kan wachten" heeft hij ook aangegeven waarom?
     
  18. angeliq

    angeliq Actief lid

    16 dec 2005
    110
    0
    0
    nee hij heeft niet aangegeven waarom hij wilt wachten. toen ik vorjg jaar in augustus 3 weken overtijd was en niet zwanger zei hij als je in januari nog niet zwanger bent gaan we eens verder kijken........ maar heb hem vorige week alleen aan de telefoon gesproken dus denk dat ik maar een afspraak maak en vertel dat me juni te ver weg is......
     
  19. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik hoop voor je dat hij naar je wil luisteren en je verder kan gaan, succes
     
  20. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    heel herkenbaar. Ik denk wel eens, zou het niet te laat zijn, hadden we niet eerder moeten besluiten om voor kinderen te gaan. (ben nu 29 jaar)
    In mijn omgeving lijkt het ook allemaal zo gemakkelijk te gaan, 2 kenissen werden "per ongeluk" zwanger, beide van hun 3e kindje. Dan vraag je je af: "hoe doen ze dat???"
     

Deel Deze Pagina