Verkopen aan makelaar?

Discussion in 'De lounge' started by n4th4li3, Feb 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,409
    0
    0
    Hallo!

Wij hebben ons appartement te koop staan, ondertussen 5 maanden, maar deze is nog steeds niet verkocht. Nu is het aanbod op de huizenmarkt groot maar ik baal hier wel van. Is het verkopen van je appartement AAN een makelaar een idee? Of krijg je hier nooit het bedrag voor wat je wilt hebben? Over 3 maanden kunnen we in ons nieuwe huis, deze is in aanbouw, en dan wil ik toch echt van dit appartement af zijn. Kan iemand helpen met tips?

Alvast bedankt!
    Groetjes Nathalie

2. PBiard

PBiard Actief lid

Mar 6, 2007
    475
    0
    0
    Management secretaresse
    Hendrik Ido Ambacht
    Er zijn makelaars die woningen kopen, maar volgens mij draai je dan een behoorlijk verlies omdat ze nooit de vraagprijs (of een klein beetje daaronder) zullen betalen. Zou gewoon wat makelaars afbellen voor informatie.

Wat ook een optie is, is je huis verhuren via de makelaar. Ons huis staat ook te koop maar we hebben nog niets anders omdat we eerst de zekerheid van een verkoop willen hebben. We hebben daar een uiterlijke opleverdatum voor afgesproken. Mochten we dan nog geen huis gevonden hebben, dan kunnen we tijdelijk in een woning die de makelaar te koop heeft, maar nog niet verkocht is.

Verhuren is natuurlijk ook weer een gok omdat je niet weet wat er in komt.

Succes.

Gr.
    Patricia

3. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    volgens mij krijg je inderdaad nooit wat je wilt hebben als je het aan de makelaar verkoopt. ik zou die 3 maanden toch nog even afwachten wie weet. en zo lang is 5 maanden toch niet?

4. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik zit al jaren in het makelaarsvak en altijd gewerkt bij 'normale' kantoren. De zogenaamde makelaars die ik ken die woningen kopen zijn opkopers, geen makelaars. Ik zou dus nooit aan een 'makelaar' verkopen, dat is in mijn ogen foute boel. Een echte makelaar koopt nl. geen huizen. Mensen die opkopen zijn net als die auto opkopers en dan weet je zeker dat je een lage prijs krijgt.

Share This Page