Is de uitkering al aangevraagd of nog niet? Misschien is het mogelijk om vast een voorschot te krijgen? Of misschien kun je tijdelijk iets lenen van je ouders? Erg vervelend allemaal voor je. Succes!
de uitkering word 30 november aangevraagd. nee ik kan niks lenen. Ik heb overal al schulden en zelfs bij mijn ouders al.. we hebben ook al allerlei dingen verkocht en hebben nu wel wat geld in de kluis, maar we moeten een stoppenkast laten maken en er moet een wasmachine komen en daar hebben we ook voor gespraard.. maar dat geld kunnen we niet gebruiken want de wasmachine hebben we ook nodig als de kleine er straks is..
Je schrijft ergens dat je pas een uitkering kunt aanvragen als je contract is afgelopen. Dit klopt niet. Vanaf het moment dat je weet dat je contract gaat aflopen ben je verplicht dit bij het cwi te melden en je uitkering aan te vragen. Dit om te voorkomen dat je lang oet wachten op je geld als het daarna pas doet. Succes!
ja klopt en dit heb ik nu ook gedaan. 30 november word alles aangevraagd.. dus het word ook wel aangevraagd, maar het duurt nog zo lang allemaal
Dat snap ik, probeer je niet al te veel zorgen te maken. Je doet je best en meer kun je op dit moment niet doen.
Ik weet het Bar, het is echt een kl*te situatie! DIngen als een machine heb je wel nodig ja. Misschien kan je ergens 2e hands een wasmachine kopen? Je mag maar max. 2 of 3 weken voordat je contract afloopt echt je uitkering aanvragen. Daarvoor kun je al wel via werk.nl al je gegevens invullen.
ja dat heb ik vorige week ok al gedaan en ww aanvraag is ingediend, maar 30 nov word dat allemaal doorgesproken en opgestuurd naar uwv.. en dan word het nog wachten tot er geld komt... pff
Bar, meis, ook ik kan er over mee praten hoor! De ene rekening na de andere valt op de mat, ik word er ( net als zovelen ) echt niet goed van. Je kunt echt net je kop boven water houden af en toe...en ik hoor heel veel mensen klagen. En als je een rekening niet tijdig kunt betalen hangen ze er zo maar 20 euro extra aan voor de herrinering!... Nee, je word er niet vrolijk van op dit moment!
ja en die kl*te rekeningen gaan maar door.. Wat nou als je het echt niet meer kan betalen? wat doen ze dan? Zeggen ze dat je niet mag stressen als je zwanger bent.. haha
Ergste situatie? Dan komen er deurwaarders bij je aan de deur om bepaalde spullen van waarde bij je weg te halen en te verkopen zodat ze alsnog geld vangen. Maar voor het zover komt zijn er nog mogelijkheden om via een schuldhulpregeling de rekeningen af te betalen. Hoop dat het voor jullie niet zover hoeft te komen!
bah... nee zo ver komt het denk ik ook niet.. hoop ik.. het is gewoon k*t zo... zolang ik geen geld krijg.... pff
Ik deed dit dus ook zo snel mogelijk. Toen kón t nog niet eens! Nu heb ik t een dag van tevoren gemeld en dit was prima. Net belde er een man van t UWV waar mn werkgeversverklaring en werkbriefje. Hier had ik vorige week nog over gebeld dat ik dat niet had gekregen.. Hij werd notabene pissig op mij! Schijnt nu dus.. is naar t oude adres gestuurd. Pfff ik word er echt moe van hoor!
Nee zover moet je het niet laten komen. Desnoods moet je een kleine lening bij de bank aanvragen. Een kleine dan he! en niet bij leen van frisia ofzo maar bij een degelijke bank. Gewoon dat je straks niet te ver achter raakt met betalen. Zo'n korte lening heb je dan zo weer afbetaald. Dat doe je maandelijks. Misschien een 25 euro per keer. Ik weet dat de postbank eentje heeft van 1500 euro minimaal lenen. Nou dat is genoeg. Als je daarvan 500 euro opmaakt, los je de rest weer af. Dan heb je 500 euro schuld. Dat kun je ook rustig aflossen. Maar je moet het straks dus wel kunnen aflossen. Dus de uitkering moet wel de ruimte geven om het straks af te lossen. Ja ik weet niet of het een heel super advies is, maar helemaal in de achterstand raken met schulden is ook niet echt de bedoeling.
Lenen lijkt me echt geen oplossing. Op die manier kom je alleen maar dieper in de schulden, want wie zegt dat je elke maand je lening kunt aflossen? Nee bij echte problemen kun je het beste bij het bureau Schuldhulpverlening aankloppen.
Ja maar schulden door het niet betalen van rekeningen zijn ook schulden. Volgens mij kijken ze niet alleen of je een lening hebt ergens.
zijn er echt geen kostenbespparende dingen als het salaris van een volwassen man helemaal opgaat aan rekeningen gaat het niet goed hoor * heb je mischien een wat nieuwere auto waar je dus ook een duurdere verzekering voor moet betalen kan je die beter weg doen en een wat oudere kopen scheelt in wegenbelasting en verzekeringskosten *mischien kan je nog goed kijken wat je ziekenfonds verzekerin nu kost en zo nodig overstappen op een goedkopere dat kan binnenkort weer... *mischien heb je wel onnodige abbonementen op dingen die je nog kan afzeggen *en ik las ook ergens dat je pas een pretecho hebt laten maken en dat binnenkort weer van plan bent die zijn ook redelijk duur volgens mij en niet echt nodig al is het nog zo leuk *kun je mischien nog iets doen aan de telefoon rekening om die wat lager te krijgen ik noem maar wat mischien heb je der wat aan
uhm wil er geen discusie over aangaan.... maar hoer gaat ook 1 loon ongeveer wel op aan vast elasten hoor! pfff en wij hebben een koopwoning en idd 2 autotjes.... wel 2 oudere
Bij ons gaat ook 1 loon op aan vaste lasten ed.. We hebben onze abonnementen al afgezegd, we zijn naar family gegaan met internet. Mn vriend gaat zelfs omlaag in module. Ik ga nu naar de Lidl voor boodschappen. En een pretecho hebben wij dus wél gedaan omdat je toch nog wat leuks mag gaan doen lijkt mij.. behalve op een droog broodje teren bij wijze van spreken.