ik heb ong 1000 euro aan vaste lasten waarvan 1 internet abbonoment tv abbo vaste huis telefoon en 2 mobieltjes en een wat oudere auto vw golf3 en daarbij woon ik in een vrijesector woning waar ik 750 euro aan huur betaal nou kan ik er natuurlijk niet van uitgaan dat jullie allemaal geen huis van 750 euro hebben maar goed ook daar kan je op bezuinigen want het is wel heel erg duur natuurlijk je moet al een normale eensgezinswoning kunnen hebben vanaf pak hem beet 3 a 400 euro nou ja daarvanuitgaand mag ik aannemen dat iemand van dik boven de 23 wel heel wat meer verdient dan 1000 euro in de maand dus dat het dan wel ernstig is al dat dan helemaal opgaat aan rekeningen mijn berekening is trouwens excl. boodchappen geld dit is ongeveer 55 euro per week En natuurlijk mag je wel leuke dingen doen een mens kan niet teren op de eerste levensbehoeften alleen. maar gewoon er van uitgaande op wat BAR zij dat zij over 2 weken als het zo doorgaat helemaal geen geld meer heeft is het wel te overwegen om geen tweede pretecho te nemen natuurlijk al hoop ik van harte voor bar dat de problemen niet zo lang zullen stand houden
tjee, ik heb het met je te doen Bar, lijkt mij allemaal zo moeilijk. 0aar ik zou toch mar hulp inschakelen, schuldhulpinstantie of zo. Want je schrijft dat je ook schulden hebt, dus je bent zomaar niet uit de problemen, zij kunnen je ook helpen door uit te zoeken waar je nu recht op hebt, kan mij niet voorstellen dat het het zo is dat je helemaal geen geld krijgt.Zij kunnen ook wat meer druk zetten achter de instanties. Ik zou dat echt doen, er is ook nog een kleintje op komst, dan komen er nog meer kosten kijken! groetjes Patricia
oke even korte uitleg verder. mijn vriend verdient 1500 in de maand. Aan vaste lasten, zonder boodschappen hebben we aan 1500 precies genoeg. aan hypotheek betalen we 475 per maand. We hebben een auto die zuinig is, verzekering is 65 euro per maand. we hebben wel 2 abonnementen van mobiele telefoons, maar in maart is de mijne afgelopen en neem ik weer prepaid. verder behalve de kabel voor de tv en internet hebben we geen abonnementen ofzo lopen. We hebben besloten dat het aquarium eruit gaat. daar zat een co2 apparaat in en die is gister verkocht voor een aardig bedrag. en zondag komt iemand alles halen, de vissen, de planten, pomp, verwarming enz. Dus dan hebben we weer wat geld.. Ik moet het gewoon nog zien uit te houden tot december ergens.. tot ik die uitkering krijg. Als ik die uitkering heb is er niks aan de hand.. helemaal niks.. dan redden we het wel.. en wat Patroeschka zei over dat je wel eens iets leuks mag doen.. wij krijgen maar 1 keer een kindje.. we doen samen al helemaal niks meer. dus iets leuks 1 keertje mag wel...
Oh maar dat is toch nog een redelijk maandbedrag moet ik zeggen! Als je straks zelf ook weer je uitkering krijgt lijkt het me toch geen probleem? ps. Wij hebben zelf besloten om geen 3d echo te laten doen, omdat we dat financieel dus niet kunnen missen. Maar das ieder z'n eigen keus hoor
bar, succes , lastig als je moeilijk rond kunt komen. maar met 15oo en zeg 500 hypotheek, auto zeg 100 en electriciteit etc, hou je toch nog wel over?
sjee dat is niet prettig zeg,geldzorgen. Hoop dat jullie er gauw uitkomen. Zou alleen geen lening afsluiten,dan val je volgens mij alleen nog maar dieper,vooral aangezien je bij de bank ook al in het rood zit. Hoop echt dat je er snel uitkomt,want dit geeft echt grote zorgen,ken het van vroeger bij mijn moeder. Hoop dat je nog wel kan genieten van je zwangerschap.
1500,00 netto of bruto? want met 1500,00 netto en een hypotheek van 500,00 en de auto etc van ong. 250,00 (erg ruim genomen) zou je het toch makkelijk moeten redden?
Nou dat zeg je wel, maar mijn vriend heeft ongeveer ook 1500 euro. Dat lijkt veel, maar als je alle vaste lasten er af haalt, blijft er weinig over. Wij hebben dan wel een diesel auto, dus wel iets duurder dan een benzine, maar verder niks extra. Maar als je rustig aandoet, kun je het een paar maanden wel doen. Ik moet mijn studie beurs er wel echt bij hebben voor de extra's, zoals kleren en cadeau's.
ja al die bedragen tikken hard aan en dan wordt ook nog eens bijna alles verhoogd kwa vaste lasten. Wij hebben ook 1 inkomen en dat gaat gelukkig goed omdat we dat gewend zijn. En omdat ik niet werk krijg ik elke maand ruim 150 euro van de belasting(al zag ik laatst op tv dat ze dat af willen schaffen ) Om te leven is het genoeg,maar voor de extra's klust mijn man regelmatig bij,daardoor hebben we het lekker ruim. En daarbij als je 2 inkomens gewend bent,dan is het best moeilijk om terug te schakelen,want je leeft naar wat je hebt.
we hebben de auto 200, benzine 120, zorgverzekering 200 van allebei, hypotheek 475, servicekosten 200, eneco 70, mobile telefoons 60, internet 20, aflossing van mijn lening 60, verzekeringen voor huis etc 100 en dan moeten de boodschappen er nog bij
Maar die baan van 1,5 jaar, daar werkte je fulltime? Als je straks die 70% van die fulltime baan uitgekeerd krijgt moet het probleem toch over zijn lijkt me?!
100 voor je inboedel verzekering is wel erg veel hoor ik heb em bij de fbto voor 8 euro per maand ofzow en dan is me inboedel tot 30 000 verzekerd en ik heb zeker niet voor 30 000 euro spullen in me huis staan
Wij hebben een woonpakket bij de FBTO, ongeveer 38 euro per maand zijn we kwijt (dan hebben we inboedel, rechtshulp duurste module, aansprakelijkheidsverzekering en nog een verzek. maar die ben ik even kwijt ) Dus misschien zou je daar al op kunnen bezuinigen? Krijgen jullie evt. belastingteruggave op jaarlijkse basis terug of per maand (voorlopige teruggave), mocht dit jaarlijks zijn dan kan je het om zetten naar maandelijks terugbetalen. En waar zijn die 200 euro voor de auto voor? Verzekering en belasting? Kan dan volgens mij ook wel op bezuinigd worden, bij bijv. http://www.oriondirect.nlkan je een voordelige autoverzek. afsluiten die vrij compleet is, je kan allicht even online uitrekenen hoeveel het zou schelen. Maar ja dit zijn allemaal dingen die niet meteen geld in het laatje brengen, je zou je boodschappengedrag eens goed onder de loep kunnen nemen. Je kan heel gezond en lekker eten voor weinig geld, dus je kindje hoeft niks tekort te komen. Mag ik vragen wat jullie kwijt zijn aan boodschappen in de week? Ik hoop echt dat je snel je uitkering krijgt zodat jullie wat meer lucht krijgen, geldzorgen zorgt voor veel stress en dat is nu helemaal niet goed voor je. Sterkte meis!
het is niet alleen een inboedel verzekering. het is een schadeverzekering, brand, inboedel, inbraak, overlijdens, rechtsbijstand.. als die dingen bij elkaar. auto was trouwens 100, dat is mijn fout.. verzekering en wegenbelasting wij mogen niet eerder dan volgend jaar augustus de verzekering oversluiten omdat we een contract hebben dus een andere autoverzekering kan ook niet. we krijgen 100 per maand terug van de belasting ik denk dat we aan boodschappen ongeveer 60 euro per week opmaken. maar dan eten we elke dag vlees en groente. brood met beleg tussen de middag..
voor boodschappen vind ik het nog erg veel, wij geven met 5 personen 50 euro per week uit. maar verder hoop ik dat je snel weer lucht krijgt
Nou idd, ik ben al helemaal trots als het me voor ons tweetjes lukt het bij 50 euro per week te houden
jajoh...5 personen! moet brood kopen en beleg en vlees en groenten en fruit en drinken,dat tikt bij mij ontzettend aan... red ik noooooooit 50 euro per week.
neeh idd ik wil je geheim ook wel weten ik doet ook met tussen de 50 en de 60 per week en das dan zonder extra dingen als we een keer patat of pizza eten ist gelijk al 10 euro duurder en dan reken ik nog niet eens de poezen mee das elke week 7 euro voor grit en ong 12 euro voor een grote zak eten eens in de 3 weken