ha het tikt echt snel aan hoor. als ik avondeten haal en brood en beleg enzo dan zit je zo op de 15 euro.. het gaat zo hard..
Ik ben ongeveer 15 tot 25 euro per week kwijt en we zijn ook met z'n tweetjes. Dat gaat vooral op aan groente en fruit. Vlees koop ik alleen als het sterk is afgeprijsd. Dan koop ik wat extra in, daar maak ik porties van en dat vries ik in. Dat doe ik ook met groenten. Ik krijg ook af en toe wat groenten uit mijn vaders tuintje. Limonade, koekjes en snoep koop ik zelden of nooit. Oké oké, ik beken dat ik de afgelopen weken een paar keer magnetronpopcorn heb gehaald. Als we wat knabbeltjes in huis hebben, dan zijn dat producten van de Euroshopper (Albert Heijn). Ik doe mijn boodschappen bij de Albert Heijn (enkel voor de Euroshopper producten), Nettorama en af en toe de Aldi.
Maar broodbeleg enzo dan? En wat drink je op een dag? Ben daar echt benieuwd naar, want ik red dat echt niet met zo'n laag bedrag ook zonder koekjes en snoepjes niet
Wij drinken op een dag twee à drie potten thee en ik drink dan nog zo'n drie à vier liter water. Mijn man eet doordeweeks brood met jam en ik met kaas of snijworst, maar vaak eet ik ook tussen de middag kliekjes of fruit. We lijden in ieder geval echt geen honger. Kopen jullie veel merkproducten?
wij eten ook gewon , kaas vleeswaren, zoet op brood, ik drink cola, en voor het avondeten ook gewoon normaal, en echt niet weinig.Wel merkloze producten en in de aanbieding. En snoep en chips etc, alleen in het weekend. Met gemak voor 50 euro in de week
wow, 15 a 25 euro in de week, dat vind ik wel knap! dat red ik nooit. ik ben ook nog eens gebonden aan lightprodukten en gelukkig heeft aldi sinds kort erg goede produkten die nog light zijn dan bijvoorbeeld dubbelfris. denk dat ik op gemiddeld 80 a 90 euro zit (dan ga ik naar aldi en jumbo die laatste voor pads enzo) maar dan red ik echt de hele week met 2 volwassenen en een 8 jarige.. het hondenvoer haalt mijn man meestal één keer in de maand...
Dat ken toch nooooit! sjeee groente en vlees is zo duur. Ik hoef geen vlees bij het avondeten maar mijn man wil dat toch echt wel. En hij krijgt meestal salades op brood,das is wel duurder. Maar wow wou dat ik dat kon hoor 50 per week. Dan zouden we ruim 200 euro besparen per maand. Vind het knap hoor!
ik kan ook niet met minder als 60 euro rondkomen hoor... dat gaat gewoon met gemak op en soms nog wel meer... maar dan ben ikniet de enige met dit bedrag per week.. boodschappen zijn gewoon duur
wij hebben ook rond de 50euro voor boodschapjes nodig! Nu moet ik toegeven dat hier de dieprvies knotsvol ligt en de voorraadlades ook! als de oorlog uitbreekt..... maar aan vaste laste zijn wij ruim 1300euro kwijt per maand.... *hyphoteek 800 *mobile telefoons 2 25 *huisverzekering ed 70 *2auto's 24 *essent 133 *huistelefoon106 per 3 manden *waterschap 24 *gemeente belastigen 80 per 3 maanden *cz 210.10 jep jep de bedragen tellen door hoor! hierbij komt natuurlijk het eten en de bezine.....
-Hoi Bar, Niks aan, dat gedoe over geld. Ik ken het probleem ook, zoals zovelen. Als je erover praat met vrienden hoor je tegenwoordig vaak hetzelfde bij iedereen. Wij redden het wel, maar een paar jaar geleden ben ik gestopt met fulltime werken en de PAbo gaan doen. Erg leuk en druk, maar nu een dik jaar afgestudeerd en zonder part time job die ik naast mijn studie had. Ga je toch even een heel salaris van 1700 netto per maand achteruit. En dat maakt wel degelijk verschil. Gelukkig kreeg ik nog een uitkering tot september, maar die is nu ook afgelopen. Helaas kun je in mijn omgeving niet zomaar een baan vinden in het onderwijs en moet je eerst 30 weken ingevallen hebben in 1 1/2 jaar tijd om mee te mogen solliciteren. Helaas is er op dit moment weining tot geen ziekte hier en ben ik alweer drie weken thuis. Dus ook geen geld. Wij proberen alle extraatjes altijd meteen op de spaarrekening te zetten. En voor boodschappen ben ik echt wel meer kwijt dan 50,- Als ik alleen al luiers koop ben je alweer een eindje onderweg. En dit zijn ook geen goedkope maanden. Er is allemaal familie jarig en onze zoon wwas jarig en dan is het straks Sinterklaas, weer wat verjaardagen en dan Kerst. En dan Oud en Nieuw en manlief jarig. Elk jaar zijn dit de maanden van de lege portemonnee. En eerlijk gezegd raken we er wel aan gewend. Ik hoop Bar en alle anderen, dat je het nog een tijdje volhoudt tot alles weer voorbij is en alles weer rustig is. De leuke dingen kun je straks weer doen en vergeet niet om op tijd in de ziektewet te gaan voor je zwangerschap! (kost volgens mij geen weken van ww). Knuffels Monique
Wij doen voor 60euro boodschappen in de week soms maar 50 en niet omdat wij superkrap zitten maar gewoon, k let op aanbiedingen en vermijd dure winkels en doe praktisch boodschappen en wij eten ook gewoon, de kids vleeswaren (eet zelf geen vlees) en lekkers op brood o.a schuddebuikjes etc. gewoon lekker warm etenenzo dus t KAN wel en dat met 4 kiddies , overigens hebben wij nu geen luierkosten , die komen er weer aan over een maand of 3
luiers heb ik niet meegerekend hoor, die komen er nog bij voor 2 kids, maar wel de europrofit van het kruidvat. En salades , heerlijk, maar die neem ik dus niet door de priis
hoe kan je nou goedkoop eten een maand lang? iemand tips? ik moet namelijk nog en week of 5 op mijn uitkering wachten. maar ik weet niet of ik dat nog red..
volgens mij kun jij ook een voorschot aanvragen via uwv ivm het wachten op je uitkering, en omdat je geen inkomen hebt nu. kan het fout hebben maar volgens mij moet dat kunnen knuf anita
Een zak van 5 kilo aardappels kopen, die kun je koken, bakken enz.Goedkoop brood van Lidl ( 0,39 cent ) en invriezen ( en dat brood is echt wel te eten hoor ) Spaghetti en Macaroni kost bij Lidl ook bijna niks...wat gehakt erdoor en wat groente. Niet snel etenswaren weg gooien maar gewoon lekker invriezen.
1x per week maximaal naar de winkel! zeer zeker niet elke dag! Al het eten bij liddl of aldi kopen! kijken naar de goedkoopste groentje of bv vissticks ofzo zijn ook niet duur....
Een lijstje maken van elke dag wat je gaat eten. Dan alleen die producten kopen die je ook daadwerkelijk nodig hebt. Rijst met 1 stukje kip erdoor in plaats van twee. Aardappels in een zak kopen Aardappelpuree van de aldi ( zit voor wel 3 x in) met spruitjes erdoor met spekjes verder inderdaad alles invriezen. Brood op de dag dat je het gaat eten eruit halen.
Ik heb niet alle pagina's gelezen, en ik zit misschien in een positie dat ik niet ieder dubbeltje hoef om te draaien. Al kan ik me echt niet alles permiteren... Maar hoe ga je dat straks doen met een baby die hele kostbare luiers en babyvoeding nodig heeft? Dan kan het toch niet gebeuren een paar weken zonder geld te zitten? Nogmaals ik heb niet alles gelezen, dus had ik misschien niks moeten typen.... Succes en ik hoop dat je er uitkomt met alle tips! gr. Cellie.