oorzaak miskramen

Discussie in 'Miskraam' gestart door maja246, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ik vraag me af of iemand mijn situatie bekend voorkomt of soortgelijks heeft meegemaakt.
    Ik heb 5 jaar geleden een mola-zwangerschap gehad. Vervolgens een dochter (prematuur) en nog een dochter, geweldig dus :)
    Gezien mijn wens voor een groot gezin was ik een jaar geleden weer zwanger; MA met 3 maanden, curretage - niet geslaagd, weer curretage met echo - niet geslaagd, hystroscopie -wel geslaagd. Vervolgens BBZ - zonder operatie afgebroken. Vervolgens weer MA, lege vruchtzak, Cytotec - onvoldoende geslaagd, weer Cytotec - geen resultaat, curretage met echo - onvoldoende geslaagd. En dit is mijn situatie nu dus: ik bloed veel, er zitten nog stolsels en vannacht weer Cytotec. Hcg is heel goed gedaald de afgelopen week dus er lijkt geen actief weefsel meer in de bm te zijn. Maandag weer prikken en naar gyn. Heb een hele goede gyn waar ik altijd terecht kan en die ondertussen de situatie ook bizar vindt, hij denkt aan een afwijkende vorm van de baarmoeder of iets dergelijks waardoor het weefsel niet goed weg te halen is. Hij vertelde dat hij bij de laatste curretage weer heel lang bezig is geweest en er weer niet goed bij kon (net als vorige keren dus) . Het is volgens mij een kundige man, ik geloof niet dat het daaraan ligt (en hij is zeker niet de eerste gyn die ik bezoek)
    Herkent iemand dit? En kan de vorm van de bm veranderen na bv een bevalling? Want ik heb tenslotte 2 kinderen gekregen. Er is nooit iets aan mijn bm gezien wat afwijkend zou zijn. Mijn gyn zegt dat dit met een echo niet te zien is, zelfs niet met een hystroscopie omdat de camera er te dicht op ziet om het grote geheel te kunnen zien. Dan zou er een laparascopie gedaan moeten worden.

Alvast bedankt voor reacties!

2. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit nu toevallig met ongeveer hetzelfde.
    Een arts die een second opinion uitvoerde, denkt na het bekijken van de mri van mijn baarmoeder opeens dat er sprake zou kunnen zijn van een tussenschot in mijn baarmoeder. Ik wist ook niet wat ik hoorde. Dat is eerder niemand opgevallen hoewel tig echo's door verschillende personen, 3 miskramen met curretages door verschillende artsen, een hysteroscopie en 3 personen (radiologen en arts) die eerder de mri beoordeelden.

Ik ben heel benieuwd hoe mijn eigen arts daarop reageert. Die is het niet opgevallen. Ik vind het een vreemd verhaal, het jouwe ook.

3. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    meleka, bedankt voor je reactie.
    Ik ga verder meelezen in het "meerdere miskramen topic"want ik zie dat daar eigenlijke soortgelijke onderwerpen worden besproken.
    En ik hoop dat jij snel een goede zwangerschap mag meemaken!!

Deel Deze Pagina