Laminaat

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Binnenkort gaan wij verhuizen en we willen in het nieuwe huis een laminaatvloer, ééntje met groeven, zoals hier:

Quick-Step: Perspective UF915 Eik witvernist LHD

Beneden willen we een soort van goede kwaliteit en voor boven en zolder willen we een iets goedkoper soort.

Is er iemand die enig idee heeft wat dit voor het hele huis (incl. leggen) ongeveer zal gaan kosten? Het huis heeft 4 slaapkamers. Ongeveer, hoeft niet precies. Maar dan weten we een klein beetje waar we ons op voor kunnen bereiden.

Is er iemand die dit weet?

2. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Wij hebben in ons vorige huis precies dezelfde vloer gehad.

Je zal eerst de oppervlakte van de 4 kamers moeten weten, dan kun je iig zo berekenen wat het laminaat zelf kost.
    Het laten leggen is meestal niet goedkoop, zou ik nooit doen. Quickstep is vrij makkelijk zelf te leggen. Of ergens iemand vinden die niet zoveel vraagt.

Wij hebben hm hier gekocht, online is hij goedkoper dan in de winkel.
    Floorworld

3. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    wij hebben onze vloer bij carpet right gekocht! erg goeie mooie kwaliteit. voor de gang woonkamer en keuken hebben we 1100 euro betaald. leggen kost ongeveer rond 1000 dus je kan het beter zelf doen. is helemaal niet moeilijk.

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Misschien is het dan inderdaad geen gek idee om het zelf te doen. Als je er 1000 euro mee kan besparen... Het leggen lijkt me ook niet zo moeilijk, maar dat zagen wel. Ik moet maar ff overleggen met mijn man.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

eventueel kun je iemand anders vinden die het voor een stuk minder kan leggen? Een tijdje terug vond ik via hier een site waarbij je opdrachten (qua klusjes) kon zetten op een site en dan boden klusbedrijfjes aan, voor wat voor prijs ze het konden doen.

Dus als zelf doen echt geen optie is, is dat misschien nog een idee...

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    hou er met berekenen wel rekening mee dat er nog ondervloer onder moet en plinten.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    haha dat wilde ik net zeggen. Een goede ondervloer is ook duur, een mooie plinten ook. Ik houd persoonlijk niet van plakplinten.
    Wij hebben de bovenverdieping voor 1000 euro gelegd, maar hebben 3 slaapkamers. Beneden gaan we eind van het jaar doen, en dat zal rond de 1000-1200 gaan kosten, maar er ligt al een goede ondervloer.

Zelf leggen met laminaat is totaal niet moeilijk!

8. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey hoi,

wij hebben in onze kamer ca 50 vierkante meter laminaat van quickstep. We zijn er erg tevreden over. Over de plinten wat minder die worden gauw kaal door bijv stofzuiger die erover heen komt. Na twee jaar hebben we de stukken al moeten vervangen.
    We waren geloof ik iets van 3000 euro kwijt. inclusief plinten en folie voor eronder.
    Ondervloer was nog goed hebben we laten liggen.

Voor boven hebben we laminaat in de aanbieding van de leenbakker. De goedkoopste variant is in blank en kersen. Erg mooi geworden en weet niet meer wat het koste iets van 5 euro per vierkante meter. En voor een verdieping waarin weinig geleefd word zou ik geen quickstep leggen. Ten zij je geld over hebt haha.

Het leggen hebben we zelf gedaan. Stelt niets voor. Kun je makkelijk besparen.

Succes ermee!

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

En dit is het uiteindelijk geworden, voor alleen beneden:

Bekijk bijlage 4624

Linen wood laminaat. 1500 euro voor vloer, ondervloer, plinten en het laten leggen voor alleen beneden.

Voor boven en zolder leggen we zelf een goedkoper soort.

Deel Deze Pagina