Ik baal!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. macaaney

macaaney Lid

6 feb 2010
    93
    0
    0
    NoordBrabant
    ik herken mezelf een beetje in jouw verhaal.
    Mijn vriend komt uit Somalië en de meeste van zijn zussen/broers zijn hier verspreid over Europa, maar er zitten nog 2 zusjes & een broer & zijn oma in Somalië.
    wij hebben het niet echt breed.. en zijn zus die ook hier woont betaald 50 euro per maand, terwijl wij 100 betalen.. en zij en haar man verdienen 2x zoveel als ons.. goh wat was ik boos toen ik daar achter kwam.
    maar inderdaad hun cultuur is zo anders, omdat mijn vriend de oudste zoon is.. hoort hij eigenlijk iedereen te onderhouden ofzo.
    Ik heb mezelf er maar bij neergelegd uiteindelijk, want ik vind wel dat zijn familie moet eten en in hun huis moet kunnen blijven wonen.
    Voor mij was het gewoon een beetje vreemd, maar dat komt gewoon omdat ik geen geld hoef te geven aan mijn familie..

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    1000 euro per maand????
    Pfff ik had ook glashard nee gezegd.
    Dat is voor sommigen een maandloon! (Voor mij bijna 4x mn maandloon zelfs)
    Familie of niet...Ja sorry hoor.
    Ook ik moet mn eigen boontjes doppen...

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Alleen in dit geval is het geen kwestie van wel/niet eigen boontjes kunnen doppen; als je geen werkvisum krijgt, kan je ook geen inkomsten genereren.

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    je zou juist trots op je man moeten zijn dat hij zn familie helpt!

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Precies anders had ik me nu ook niet zo lullig gevoeld omdat ik tegen hem uitgevallen was.;) Ze zijn gewoon qua geld afhankelijk van hun ouders, en als er een andere manier was om geld te sturen hadden zijn ouders het ook gedaan. 1000 is veel, maar we kunne het missen, we komen er zelf niet door in moelijkheden anders was het helemaal een ander verhaal geweest.

Wij staan nu voor hun klaar, maar ik weet als er ooit iets met ons is, dat hun ook voor ons klaar zullen staan.:)

6. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik zou in eerste instantie ook zo gereageert hebben. Maar als je het kan missen en het is maar voor 2 maanden zou ik het wel doen om mijn familie te helpen.

Gelukkig snapt hij jou eerste reactie wel.

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Wat een fijn idee, en zo hoort het ook!
    Als we allemaal zo zouden zijn, zou de wereld er een stuk mooier uitzien:)

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Inderdaad ;)...ik denk dat wij Nederlanders wat dat betreft erg egoïstisch zijn:).

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    aaaaaaaah.. was ff de weg kwijt;) sorry.
    nou wel fijn dat jullie steun geven en het zal allemaal wel goed komen.
    En tja. gewoon vanaaf ff bijleggen.;)

Deel Deze Pagina