Ik baal

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wachtend, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

We waren weer aan het provoceren voor de KMA van onze zoon :( Helaas gaat dat hier niet zoals je vaak hoort via een dubbelblind maar de KA van zoon vind dat wij dat makkelijk zelf kunnen.
    Dus we gingen er weer voor, beginnen met een klein beetje melkproducten en dat in weken tijd steeds iets meer ophogen.

Onze zoon heeft niet dat hij na 1 flesje melk al meteen klachten heeft maar bouwt dit op, vandaar ook het rustig opbouwen en kijken of de klachten weer terug kwamen.
    En jawel hoor na 3 weken provoceren begonnen de klachten weer. Hij werd huilerig, humeurig, slapen ging weer niet goed, snachts vaak wakker met als mijlpaal afgelopen zondag 3 uur bezig geweest om hem in slaap te krijgen. Meteen met ML afgesproken dat de koemelk meteen weer afgeschaft word! KDV gebeld van provocatie mislukt alles terug draaien!

Wat ik hiermee wil, geen idee. Ik baal gewoon ontzettend arm manneke is weer helemaal uit zijn doen en dat duurt weer een behoorlijke tijd voor alles weer vlotjes gaat lopen. Van mij apart blijft hij tot zijn 4e op de pepti het zal mij een worst wezen!

2. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ja balen is dat he!
    wij hebben die test dan wel gedaan in het ziekenhuis. daarna was pepti helaas ook niet meer voldoende toen over gegaan op de neocate en na tijdje weer heel ander kind.

Nu gelukkig weer aan de koemelk :D dit keer heel langzaam opgebouwd, en ging gelukkig goed

3. KimK

KimK Niet meer actief

Vind dat echt onverantwoord van ka's als ze men thuis laten provoceren. Mijn zoon heeft KMA. Nutramigen AA krijgt hij. In ziekenhuis dubbelblind geprovoceerd. Eerste 30 ml (30 min) benauwd en onder galbulten. Meteen medicijnen toegediend. Wat als ik thuis nou had geprovoceerd? En hij zo benauwd was geworden? Echt belachelijk dat ze dit niet overal zo doen.

4. wachtend

Mijn zoon heeft schijnbaar niet zo'n erge vorm (gelukkig!) Bij hem merk je het ook pas na een paar weken en het was dat we zijn gedrag weer vonden veranderen maar dat kan overal op geweten worden zeg maar. 15 maandensprong, verkouden, noem maar op. Gelukkig weten wij nu hoe hij reageert als hij er last van heeft maar veel mensen waaronder de KA dachten gewoon dat dat bij onze zoon hoorde. Pas toen ik zei dat hij op de pepti overging en erop zou blijven wat er ook gebeurd moest ik eerst nog een aantal weken zelf het bekostigen (geen probleem het is voor je kind!) en toen we daarna terug kwamen zag zij gelukkig ook een heel ander kindje en kreeg ik zonder problemen de machtiging.

Het is alleen bij mijn zoon niet overduidelijk. Aan de ene kant prettig maar aan de andere kant is het ook vaak gissen bij hem wat er aan de hand is.

5. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Inderdaad balen!! Merk je verder nog wel iets aan z'n ontlasting, meer spugen of krampjes ofzo?

Ik wilde zelf net een berichtje gaan plaatsen dat ik geen idee heb wat er met m'n zoontje is. Van een heerlijk makkelijk doorslapend kereltje naar vannacht en vandaag opeens de hele tijd met hem op gezeten. Hij is hartstikke moe maar ijkt maar niet te kunnen ontspannen en valt ook bij mij niet in slaap. En als hij al even in slaap viel was het huilen zodra hij het bed raakte of paar minuten later. Toen wij met reflux en onrust bij ka kwamen hebben we wel Nexium gekregen maar aan KMA wou hij niet.. dat was toch bijna nooit zo. Omdat ik borstvoeding gaf had ik hem niet nodig en ben zelf op koemelk, soja en eivrij dieet gegaan, en samen met Nexium, had ik opeens een heerlijk rustig en altijd lachend ventje. Toen de borstvoeding terug liep heb ik Allergy Care geprobeerd. Echt even twee weken getest en dat ging goed, gelukkig want bv ging hard terug en vriezer leeg. Dus overgegaan op Allergy Care en ik ben weer koemelk gaan eten.. Maar bv is niet opeens weg dus ik leg hem nog wel eens aan als het teveel wordt en ook als troost en ooksoms om hem in slaap te helpen. Maar nu ik jouw verhaal lees denk ik dat hij misschien toch nu op dat beetje bv reageert.. Ik merkte niet echt de typische kma reacties bij hem dus ik dacht niet dat het dat was (maar idd, sprongetje of verlatingsangst ofzo). Maar het zou dus toch wel de koemelk kunnen zijn.. Ahh zielig mannetje.. want als hij zo ontroostbaar is leg ik hem natuurlijk weer aan.. en zo blijven we bezig..

Zo sneu he dat ze het niet vertellen kunnen.. en wat kan je aan jezelf gaan twijfelen.. Ik ga nu dat beetje bv maar kolven en hem even niet geven en kijken of het beter wordt. En ga niet aan mezelf twijfelen of ik toch niet aan slaaptraining enzo moet gaan beginnen (wel de zonder traantjes manier dan, maar vandaag ging dat helaas echt niet zonder traantjes en het hielp ook voor geen meter).

Jouw zoontje is al 15 maanden? Dus blijkbaar nog niet er overheen gegroeid? En dat terwijl hij (ook) niet zo'n ernstige variant lijkt te hebben..

6. wachtend

Ohh meid zo herkenbaar geloof me!! Weken, maanden in het ziekenhuis gelopen hier. Zoon was ontroostbaar, sliep niet, dronk niet goed, had totaal geen ritme, savonds en snachts krijsen en echt tot aan spugen aan toe. Op laten nemen en volgens de KA kwam eruit dat hij een regulatie stoornis had. Dus wij daarmee aan de slag naar zo'n speciaal iemand voor die ging mee kijken nee hoor niets geen regulatiestoornis na maanden aanrommelen (lees: 7 maanden) was ik er klaar mee heb de KA dus gewoon gebeld met de woorden. Hij gaat nu over op de pepti en als je het niet oke vind is dat JOUW probleem!

Na 2 dagen hadden we al een totaal ander kindje tuurlijk hij is nog steeds pittig, een echte druktemaker maar gelukkig geen gekrijs en gehuil meer zowel savonds als snachts.
    Wat ik ook merkte de afgelopen weken dat hij ook weer minder ging eten normaal eet hij als een bouwvakker:
    3 boterhammen
    3 stuks fruit
    een groot bord vol eten
    En daarnaast nog 3 flesjes a 100 cc pepti en daarnaast nog 400 cc limonade.

Nu was het hooguit 1 boterham en 1 stukje fruit (en soms ineens weer meer)

Het is zo vervelend als ze het niet uit kunnen leggen, de onmacht die je voelt als je ziet dat je kindje ineens anders reageert en ook niet lekker in zijn vel zit. Zie dan maar eens uit te vogelen wat er precies aan de hand is.

Btw let vooral op als je potjes eten geeft dat daar geen melk in zit je moet af en toe zeer goed lezen om te kijken of er melk in zit.

7. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje zeg.. wat een verhaal! 7 maanden! En dan nog omdat je dat zelf gedaan hebt! Toch werkelijk schandalig dat sommige ka zo laks ermee om gaan.. en dat terwijl het dus vaak de reden van onrust is en het dus ook nog eens makkelijk uit te testen is.. één busje Pepti en je weet al meer.

En idd.. hier ook slecht aan het eten momenteel. Nu was het geen enorme eter maar brood vindt ie heerlijk en dat eet ie ook bijna niet meer.. dus dat ook hier.. Thanks voor de tip.. hij eet idd potjes (vindt ie lekkerder dan mijn eten :() Ik let idd overal! op.. ook toen ik zelf op dieet zat.. zit in heel veel dingen.. Eet jouw zoontje wel ei? Ik heb dat hier nog niet durven testen..

Pff ik hoop dan idd dat het de koemelk is. Wel vervelend maar daar kunnen we rekening mee houden en dan is de onrust weer weg :)

Hoop dat je zoontje snel weer rustig wordt!

8. wachtend

Sundew ik heb je even een PB gestuurd daar staat wat meer achtergrond info in ;)

Deel Deze Pagina