aanvechten of laten gaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Van de week heb ik dit topic geopend:http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/490266-moet-melden-voor-verhoor.html

Even de korte versie: mijn achterburen hebben een valse aangifte gedaan van vernieling van hun auto. Hun zouden gezien hebben dat ik op een bepaalde dag en tijd, een kras op hun auto maakte. Helaas voor hun was ik die tijd op mn werk. Ik heb vanmiddag hier het bewijs van ingeleverd bij de politie. In de hoop dat dit nog meegenomen eord. De zaak was namelijk al in behandeling bij justitie.

Tja, wat daarna? Als ik officieel onschuldig blijkt te zijn dan kan ik 2 dingen doen. Het laten gaan, of hun aanpakken en aangifte doen van valse beschuldiging. Ik heb al bij een rechtswinkel gevraagd of justitie zelf stappen onder neemt maar die meneer vertelde dat dit niet zo is:(
    Ik moet dus zelf aangifte tegen hun gaan doen. De politie gaat het dan verder en dieper uitzoeken. Tenminste, ALS ze tijd hebben en het belangrijk genoeg vinden. Eigenlijk te gek voor woorden....:x
    Blijkt duidelijk uit het bewijs dat het een valse aangifte is. Ik zou dus verwachten dat dit dan afgestraft word vanuit politie of justitie....
    Maar goed. Wat nu? Aan de ene kqnt wil ik het niet over mn kant laten gaan en ze aanklagen. Dit gedoe had verstrekkende gevo,gen voor mij kunnen hebben. Grote boete en bijkomende kosten, strafblad en nog een aantekening qua goed gedrag dus lastig bij vinden van een baan. Stond nog eens flink voor schut op mn werk omdat de politie daar naar toe gebeld heeft om te checken enz.. Aan de andere kant, wat haal ik me dan op mn hals? Ik ben verder niet verzekerd voor dit soort acties, ik woon hier nog even en wat zulken ze doen?

De ene zegt, aanpakken. De ander zegt, laten gaan.

2. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ik zou het aanvechten. Laat niet met je sollen, meid ;)

3. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Zeker aanvechten.

4. rums

rums Niet meer actief

Heel dubbel. Als het juridisch loket zegt dat je sterk staat dan zou ik het wel overwegen. Ik persoonlijk zou het aanvechten als het bewijs van laster groot genoeg is. En het zal ze hopelijk ook leren dat ze valselijk aangifte doen.
    Aan de andere kant wat gaan ze doen (je buren) misschien wraak nemen. maar ja dat is dan overduidelijk.
    Dus ja, ik denk dat ik wel aangifte zou doen.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik zou het ook aanvechten.. zielige mensen bah bah bah

6. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Lastig. Wat schiet je ermee op als je het aanvecht? Kan je niet gewoon een rotte vis door de brievenbus gooien als ze op vakantie zijn ;)

Ik snap wel dat je het niet over je kant wil laten gaan, zo ben ik ook.. dont mess with me,,want ik pak je terug hhaaha

Maar bedenk ff goed of je al die ellende je op de hals wilt halen... want het houd daarna vast niet op met de pesterijtjes enzo...

7. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik zou het ook aanvechten, vooral omdat ze altijd asociaal zijn (als ik t me goed kan herinneren van je vorige topics). Straks mag je je weer melden en ben je die dag toevallig vrij, dan heb je geen been om op te staan. Je hebt geluk gehad dat je op het werk was op dat moment, anders had je geen bewijs.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vecht niet alleen als ik kan winnen; maar vecht ook voor de dingen die het voor mij waard zijn om voor te vechten - en in dit geval had ik al lang en breed aangifte gedaan. Kom nou, mafkezen; ze denken dat ze alles kunnen maken ;)

9. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Aanvechten! Nu eens duidelijk maken dat ze maar eens een ander slachtoffer moeten zoeken. Als je dit ook nog eens over je kant laat gaan verzinnen ze straks weer wat nieuws! Als je het aanvecht denken ze misschien wel dat je alles maar pikt en flikken ze het nog eens...

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Aanvechten.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    aanvechten, inderdaad als ze straks weer met iets anders komen..

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Aanvechten. Wat denken hun wel niet? Inderdaad, wat had er allemaal kunnen gebeuren? Niet over je heen laten lopen hoor!

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #13 Damay77, 20 jan 2014
    Laatst bewerkt: 20 jan 2014
    Het punt is alleen dat ik geen rechtsbijstands verzekering heb. Ik heb begrepen dat de kosten hoog op kunnen lopen. Ik weet natuurlijk helemaal niet hoe zoiets in zn werk gaat. Kijk, als het alleen een kwestie is van aangifte doen, bewijs inleveren en klaar, dan doe ik het misschien. Maar als er advocaten enz bij moeten dan weet ik het zo net nog niet....
    Ik heb geen recht op pro deo advocaten of zo.

Wat ik wel sowieso wil doen is hun een nette brief sturen. Waarin ik zet dat ik het een kinderachtige actie vind, ze gewoon naar me toe hadden kunnen komen en dat ik ze dan had kunnen vertellen dat ik OOK schade aan mn auto had. En natuurlijk dat ze valse aangifte gedaan hebben en dat ik er sterk over ga denken om een aanklacht in te dienen. Laat ze iig maar even flink zweten. Tja, of het slim is om dit te doen, ik weet het niet:)
    Maar ik laat dan iig wat van me horen en dat ik niet (helemaal) met me laat sollen.
    En de agente had het erover dat iemand aangifte gedaan had met haar zus. Dat zouden dus de 2 dochters kunnen zijn met mama dr auto. Het kan dus zomaar zijn dat ze pappie en mammie dus dit verhaaltje op de mouw hebben gespeld en hun ook voor gelogen hebben. Zou zo maar kunnen. Ik "ken" die 2 van vroeger. Ze hebben bij mij op school/in de klas gezeten. Het liegen zat er toen iig al goed in;)

14. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Aanvechten! Wie niet waagt wie niet wint!! Te zot voor woorden eigenlijk. Stekte ermee!

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou geen brief naar die mensen sturen, schiet je niets mee op en kunnen ze alleen maar tegen je gebruiken.

Zou wel aangifte doen van valse beschuldiging.

16. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Tja moeilijk.
    Denk dat je uit bescherming voor jezelf wel aangifte moet doen.
    Ook al doen ze er niks mee. Buurvrouw weet wel dat je niet met je laat sollen.
    En waarschijnlijk durft ze dat danook nietvzomaar weer te doen, omdat ze al bekend staat bij de politie.

Dan de kosten: dit gaat op inkomen en kun je als je eenmaal de zaak gewonnen hebt verhalen op de tegn partij, maar is wel een slopend proces hoor. Bij de rechtswinkel kunnen ze je wel informeren daarover. Ook kunnen ze je daar helpen aan een gechikte advocaat.

Succes! Vind her erg gemeen naar jou toe. Hopelijk kun je je gelijk halen!

17. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Brief zou ik niet doen. 1 verkeerd verwoord zinnetje, die goed bedoeld is, en je krujgt bijv een aangifte van bedreiging oid.

18. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Ik zou een aanklacht tegen ze indienen, dat kost niks ;), en waarschijnlijk komt het niet verder dan dat maar dan staat het wel allemaal duidelijk op papier voor als ze weer wat flikken.

19. rums

rums Niet meer actief

Je hebt tegenwoordig toch advocaten die op no cure no pay basis werken?

En een brief sturen zou ik absoluut niet doen. Dan krijg je een aangifte wegens laster en dat staat dan ook nog op zwart op wit.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou eerst even met de wijkagent overleggen of een brief of contact met deze mensen wel verstandig is.

Deel Deze Pagina