Hallo ik heb even een vraagje ik ben nu bijna 12 weken zwanger, maar heb al een paar weken barstende hoofdpijn. Sóchtends sta ik ermee op en ik ga ermee naar bed, soms is het heel ietsje minder maar op andere momenten ondraagelijk. Normaal gesproken is mijn bloeddruk laag van mezelf, en bij mijn vorige zwangerschap, steeg hij pas op het laaste moment vanaf 7 maanden stond ik streng onder controle i.v.m. mijn bloeddruk en vergiftiging. Kan iemand mij zeggen hoe dit nu komt of wat ik hier tegen kan doen.
hoi, wat naar dat er zo'n last van hebt. Het kan komen doordat je te weinig drinkt. Probeer minstens 2,5 liter per dag te drinken, waarvan 1,5 liter water. Neem niet teveel koffie en thee. Eet gevarieerd en gezond (niet teveel snoep, wel veel fruit en groente en brood). Neem voldoende rust en voldoende beweging en buitenlucht. Je mag paracetamol nemen als je veel last hebt. Misschien is je ijzergehalte heel laag, dat zal de bloedtest uitwijzen die je binnenkort hebt. Als je klachten blijven zou ik je adviseren om de huisarts te bezoeken. Mirjam