Jayden kan heel goed zelfstandig zitten. Hij staat aan tafel al stevig. Hij zet al voorzichtig een paar stapjes langs de tafel. Aan de hand loopt ie al een stukje. Ook kan hij zich via mij vanuit zitstand zich aan me optrekken tot sta stand. (mijn chiropractor heeft me al gewaarschuwd dat hij snel zou zijn met staan / lopen) Ik moet hem zelfs een beetje afremmen, want als het aan hem ligt staat hij het liefst de hele dag. Toen hij nog niet kon tijgeren was hij hier erg gefrustreerd over. Nu tijgert hij inmiddels al een tijdje en heeft niet de behoefte om te kruipen. Hij komt voorruit en dat is voor hem goed. Maar het punt is, dat hij ook nog niet zelf kan gaan zitten. Ik weet ook niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Ik hoef niet meer naar de kinderfysio en naar de chiropractor hoef ik ook pas weer in mei heen. Zijn er meer moeders die dit hebben gehad, en hoe gingen / gaan jullie hier mee om. Moet ik het " zelf gaan" zitten stimuleren, en zoja hoe kan ik dit dan het beste aanpakken, of moet ik het gewoon op zijn beloop laten.
komt vanzelf wel hoor. er is geen vaste volgorde voor dingen. hij doet al zoveel zo snel, dit komt vanzelf. groetjes, Miranda
Hoi, Het gaat allemaal zeker snel. Van mij mag het allemaal wel iets rustiger . Ik kan hem dus het beste gewoon lekker zijn gang laten gaan. Dank je voor je antwoord. Groetjes Carina
oh, vergeten te vragen; trekt hij zichzelf op aan de tafel? als hij dat al kan zou ik hem idd zijn gang laten gaan, anders zou ik het een beetje binnen de perken houden. groetjes, Miranda
Als ik hem op zijn kont zet , nadat hij al een tijdje heeft gestaan. Dan probeert hij zich aan de tafel op te trekken. Alleen de tafel is nog net te hoog. Met als gevolg dat hij elke keer naar achteren valt, en als ik niet op tijd ben valt hij op zijn achterhoofd. De eerste keren was het huilen, en als ik hem optilde wilde hij weer staan. Nu is het zo dat hij op zijn rug blijft liggen en me aan kijkt dat ik hem weer neer moet zetten. Hij gaat dan hard mopperen dat ie weer wil staan. Vandaar ook mijn vraag een beetje wat ik nou het beste kan doen. Groetjes Carina
Alyna kan ook amper zelf gaan zitten (als ik haar neerzet zit ze wel goed), maar wel zelf gaan staan.Tijgeren doet ze enkel achteruit. Ik laat het maar zo, ze probeert wel zelf te gaan zitten dus binnenkort zal dat ook wel lukken denk ik.
Mijn zoontje kon ook pas laat zelf gaan zitten. Na zijn 1e verjaardag. Hij speelde altijd heel veel op zijn buik. En tijgeren, kruipen en gaan staan kon hij toen al prima. We hebben hem nooit teveel geholpen bij zo'n nieuw kunstje. Grof gezegd: Als je eenmaal hem gaat helpen, dan leert hij dat hij moet huilen om hulp, in plaats van het zelf te leren.
Eva zat met 6,5 maand stevig, ging met 7 maanden tijgeren en staan, met 8 maanden liep ze rondjes door de box en langs de meubels. Het zelf gaan zitten is er een beetje ingeslopen, ik denk dat ze het voor het eerste deed met 9/10 maanden ofzo... Ze ging dan zitten vanuit staan, de eerste keren deed ze dat in bed (gingen we haar uit bed halen, ging ze telkens zitten, en weer staan, en weer zitten ). Met 10 maanden ging ze kruipen en toen kon ze ook makkelijk vanuit kruipstand gaan zitten. Ik heb Eva altijd maar laten gaan, ze trok zich overal aan op, is ook regelmatig op haar achterhoofd gevallen (ik was niet altijd op tijd ). Als ze zich zelf optrekken hou je het toch niet meer tegen. Je kan 'm wel op z'n billen neerzetten als je merkt dat hij het staan even zat is.
Amber is 1 en gaat nog niet zelf zitten! Sinds een week gaat ze staan in de box en "loopt" ze langs de tafel. Komt vanzelf wel, ze vindt zitten sowieso niet interressant dus waarom zou je dat zelf doen!
nou hier ook een snelle, mijn ventje staat al, trekt zich overal aan op! Loopt al voorzichtig langs de tafel maar kan niet zitten! Ook als ik hem neerzet kan hij maar even zijn evenwicht bewaren terwijl hij wel met één hand in de box staat te zwaaien.. Ik zie het wel, komt vanzelf een keer!
mijn zoontje kon tijgeren met 6 maanden, maar pas stevig zitten met 9... alles is normaal.. ok, tenzij hij het met 2 nog niet kan natuurlijk...