ik maak me zorgen omdat hij juist gedaald was op de groeilijn, nog geen 500 gr in 1,5 maand aangekomen en omdat het erger word en de laatste dagen mijn zoontje veranderd in zijn doen en laten. Maar het kunnen zoveel dingen zijn, bij CB zeiden ze ook dat het vanzelf over zou gaan, koemelkallergie ga ik eens op googlen maar heb niet het idee dat dat het is, maarja wie ben ik. Tandjes zijn al 2 maanden aan het doorkomen maar ze komen maar niet tevoorschijn. Buiten het spugen om en nu uit zijn hum zijn is het een heerlijk ventje wat goed slaapt, altijd vrolijk en gezellig is.
het slechter eten is idd van de laatste dagen..JBP veelvuldig gebruikt ook niet echt met een goed effect, nu 2 flessen met pap en 1 fles gewoon zonder iets, maar daar kreeg hij dan brood bij zodat het wat dikker werd in zijn buikje. Ga morgen ook maar even het CB bellen voor advies.
Jammer dat de nutriton niet veel heeft geholpen bij jullie, dat was bij ons juist echt een uitkomst. Is je zoontje in verhouding met zijn groeilijn echt te weinig aangekomen? Want een stagnatie in de groei rond die periode is wel gebruikelijk. Maar het komt vast wel goed. Mijn zoontje heeft ook wel eens periodes dat ie heel weinig wil eten (toevallig gister en vandaag) terwijl hij een enorme vreetzak is. Dat hebben alle kinderen volgens mij wel. Ik hoop voor je dat het snel weer over gaat!
Dat slechte eten van de laatste paar dagen kan natuurlijk ook door de 6 maanden sprong komen. Maar het spugen.....misschien dan toch kma? Merel had dat ook, was ontzettend druk, spuugde weinig, huilde veel, had pukkels en rode vlekken in haar gezicht, overstrekte altijd, dronk ook heel weinig en onrustig..... Maar ja, kma kan ook met minder symptomen natuurlijk, alleen druk zijn en onrustig drinken en spugen....zou het (nog) eens overleggen met ha of ka....
Cb en Ha zeggen hier dat mijn dochertje absuluut geen KMA heeft omdat ze geen vlekken heeft en niet asmatisch is iod.... maar is het bij jou dan echt sinds de afgelopen dagen? of al langer?
Misschien heb ik het dan ook een beetje verkeerd gelezen hoor Merijn. Ik kreeg de indruk dat hij altijd al veel spuugde en heb niet zo zeer gereageerd op dat hij nu slecht at. Terwijl ik mijn verhaal typte bleek dat er meerdere mensen iets plaatsten en dat Mamalous ook zelf meer over haar zoontje vertelde, wat ik nog niet had gelezen. Ik wil niemand wat opdringen hoor. Heb gewoon ter info mijn eigen ervaringen geplaatst. Ik lees nu dat hij normaal altijd een vrolijk ventje is dat ook niet slecht slaapt ofzo. Dus wellicht heeft het ook niets met een koemelkallergie te maken. Maar mijn oudste is ook altijd een gemakkelijke baby geweest, die alleen vrij slecht at. We kregen het eten altijd met veel moeite en afleiding naar binnen en daardoor groeide ze als baby ook nog wel heel goed. Pas later kwamen er meer problemen met haar en ging ze steeds slechter eten. Ze zat niet lekker in haar vel en had veel boze buien. Toen we eenmaal haar voeding veranderden en ze dus geen dingen meer kreeg waar ze volgens de testen met bioresonantie niet tegen kon, verdwenen haar boze buien als sneeuw voor de zon en ging ze verder veel beter eten. Achteraf gezien heeft ze veel voedingsmiddelen dus ook gewoon instinctief geweigerd. Dus een kind kan ook gewoon slecht in haar vel zitten door allergieen terwijl er dan geen lichamelijke klachten merkbaar zijn. Over het algemeen komt een koemelkallergie trouwens echter meestal meer tot uiting vanaf de leeftijd van een maand of 2/3 oud. Omdat het lichaam er dan steeds meer moeite mee krijgt om er tegen te vechten, begin je vanaf die tijd steeds meer symptomen te zien. Maar zoals het bij mijn oudste dochter Anouk was, kan het dus ook met heel weinig symptomen gepaard gaan en komt het sluimerend pas door de jaren heen meer tot uiting.
Bedoel je bij mijn dochter? Die is nu al 2,5 jaar en heeft nergens meer last van... Anouschka heeft trouwens ook kma, en had alleen klein beetje last van uitslag en onrustig drinken. Wij hebben dan wel een heel makkelijke kinderarts, die niet moeilijk deed omdat haar grote zus ook kma had.... Kma kan dus ook zonder huiduitslag en asmatische klachten, dat laatste hebben allebei mijn meiden niet gehad..... Het was bij beiden trouwens al na 3 en 5 weken duidelijk dat ze kma hadden.
Nou Remmar, geloof dat maar niet. Mijn beide dochter hadden geen vlekken of astmatische klachten en toch hadden ze allebei koemelkallergie. De enigste goede test om er achter te komen of je kind KMA heeft is het schrappen van koemelk, dus overstappen op hypo-allergene koemelkvrije voeding. Als je kind daar beter op reageert, is het eigenlijk al wel duidelijk. Vanaf het moment dat we Noelle andere voeding gingen geven, werd ze binnen een paar dagen al een ander kind. Ze was meteen een stuk rustiger.
Vond t ook een beetje kort door de bocht... Ze heeft 5,5 maand BV gehad, daarna H.A. en nu Omneo (deze is ook HA, toch?) @ Merel: geeft niet hoor!
Volgens mij is Omneo niet hypo-allergeen. Volgens mij is dat normale voeding waarvan de koemelkeiwitten iets zijn voorbewerkt om krampjes en moeizame ontlasting te voorkomen. Je hebt op het gebied van Hypo-Allergene voeding, de gewone HA voeding die bedoeld is om allergieen te voorkomen en je hebt de echte koemelkvrije voeding, die bedoeld is voor kindjes die echt KMA hebben. En die voeding is bij Nutrilon de Pepti en bij Friso de HA-intensief. Van overige merken weet ik zo niet precies hoe die voedingen allemaal heten, maar je hebt nog een aantal merken die meer bedoeld zijn voor als je kindje in erge mate KMA heeft. Voor Noelle hebben we altijd de HA-intensief van Friso gebruikt en we hebben via het CB van de arts een machtiging gekregen voor de verzekering, omdat wij zelf gewoon hebben geconstateerd dat ze veel beter reageerde op de koemelkvrije voeding en weer slechter reageerde als ze normale voeding kreeg. Op het CB hebben ze toen zonder meer een machtiging voor ons opgesteld die we bij de apotheek konden inleveren, waar we de voeding konden halen.