Ik begin me toch een beetje zorgen te maken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lennylenn, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Hij is net zo groot, zwaar en oud als mijn dochter. En man en ik zijn iets kleiner als jullie.

Ik heb vorig jaar aan de bel getrokken bij de ja en dochter is in het zkh helemaal binnenstebuiten gekeerd. De conclusie is dat ze helemaal gezond is en een trage botgroei heeft. We mogen terugkomen als ze 5,5 is en dan kijken ze of ze haar lijntje blijft volgen. Ze geven groeihormonen alleen in noodsituaties want dat is echt troep. Als ze zo doorgroeit wordt dochtertje nog 1,63cm en dus langer als haar moeder. Ik heb verder een prima leven dus hier inmiddels vrede mee.

Je kunt de app van TNO downloaden en kijken hoe lang hij ongeveer zal worden. Dat wordt gekeken obv lengte ouders en obv zijn eigen groei. Als deze twee uitkomsten redelijk gelijk zijn, volgt hij gewoon zijn genen.

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Oooo jij ook een muisje :d. Bedankt voor de tip. Ga ik zeker even kijken

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Alyssa is 5jr en 104cm, we lopen ook bij de ka omdat ze ging afwijken van haar lijntje. Ons werd verteld dat we ons geen zorgen hoefden te maken zolang ze haar lijntje bleef volgen, dat stopte toen ze ongeveer 3 was en toen zijn we naar de ka geweest.
    Het enige dat er uit alle onderzoeken is gekomen is een kleine afwijking in dr linker knie, maar ze weten niet of het iets is.
    Nu ieder half jaar naar de kinderarts en volgend jaar weer foto's en als dat allemaal goed is is ze gewoon klein zonder reden.
    Als het je niet lekker zit moet je gewoon vragen of je een verwijzing kan krijgen.
    Wat ik zo lees is hij echt wel erg klein, maar misschien hoort het wel gewoon bij hem.

Succes.
    Liefs doris

4. knap

knap Niet meer actief

Het komt goed mijn zoon is altijd een kleintje geweest met vier jaar maat 98/104.... Nu is hij bijna 13 en weet niet wat me overkomt in eens begint hij te groeien langere benen in eens langere arme dus er is nog hoop... groot is hij nog steeds niet maar in een paar weken tijd zie ik hem groeien.

5. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier ook een kleine jongen.. Met 4 jaar 100cm en 15 kilo.. Hij is nu wel iets gegroeid, maar heeft nog maatje 104 qua broeken (lengte dan, omvang past hij nog maatje 74-80 kwamen we vandaag achter met een oude zwembroek haha) Shirts wel 110-116 maar hij is breed in zijn schouders..
    Mijn broer was tot zijn 18e kleiner dan mij, ik ben 165 en hij is nu 185, dus komt vast goed

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wij hadden met een maand of 3 een korte groeistop...
    Daarvoor was ze gemiddeld. Sinds die tijd is ze structureel te kort.

En laatste keer bij de schoolarts voor het eerst geen enkel klacht te horen gekregen.
    Zelfs niet toen ze de gehoortest weigerde omdat die mevrouw waarschuwde dat er zachte en HARDE piepjes waren :)

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    T is ongeveer hetzelfde en is bijna 3,5. Hij is steeds precies gemiddeld. Misschien je zoontje wat kleiner. Belangrijker is dat hij zn lijntje volgt. Hoe is zn curve?

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

3 cm en een kilo erbij in 6-7 maanden met vier jaar is toch heel gewoon? Ze groeien niet meer zo hard op die leeftijd. Klein is hij wel maar je hebt nou eenmaal kleine mensen en grote mensen. Mijn dochter van 3jr en 2 maanden is veel langer ennqeegt ongeveer hetzelfde... lange den

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.875
    113
    Ik vind 3 cm in een half jaar heel netjes inderdaad, J. groeit ieder jaar maar een cm of 6, dus dat is ook 3 cm per half jaar. (En zij is niet klein, maar gaat wel afwijken van haar lijntje. Zolang ze gewoon groeit vind ik dat in haar geval niet zo'n probleem: ze was ooit heel groot, nu is ze gewoon gemiddeld.)

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    hier ook klein en dun meisje was met 3 jr en 1 m 93 cm en 11,3 kg ..

lopen al vanaf het jr bij de ka hiermee , maar niks te vinden , gewoon een spillebeentje

11. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Het is best klein als ik naar mijn dochtertje van 19 mnd kijkt.
    Zij is ook 96 cm en bijna 12,5 kilo.
    Nu is zij weer heel erg groot voor haar leeftijd.

Maar ik was met 4 jr pas 92 cm en 10 kilo.
    Dus ja ik was nog veel kleiner.
    Ben uiteindelijk toch nog 1m63 lang/kort geworden.

Maar met mijn kids kan je niet vergelijken omdat ze alle 3 erg lang zijn voor hun leeftijd.
    Zij worden alle 3 dan ook flink overschat omdat ze veel ouder geschat worden.

Ik werd vroeger juist vaak betutteld door de kinderen omdat ze dachten dat ik veel jonger was.
    Soms leuk maar soms ook niet.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En wat zegt het CB er van? En volgt hij wel zn eigen lijn in zn curve?

Hier is mn dochtertje 96 cm en 15 kg. Net 2. Aan de grote kant. Bovenlijn van de curve. Maar geen probleem omdat alles in verhouding is en ze haar eigen lijn gelijkmatig blijft volgen.

13. Biancamv2

Hihi mager meisje heb ik dan ;)

Ze is ook 96 cm en bijna 12,5 kilo.
    Maar wel 19 mnd oud.
    Ze ligt nu bijna in verhouding lengte gewicht verhouding.
    Alleen ook erg lang voor haar 19 mnd.
    Ach wie weet stopt ze nu even in lengte groei.

Heb gelukkig niet veel gezeur meer dat ze veel te licht is.
    Een maand geleden nog wel.

14. Biancamv2

Ts?

Zolang je kindje zijn eigen lijn blijft volgen is het prima.

Gaat hij heel stijl naar boven of beneden met zijn lijn zou ik me bij de ha melden voor een verwijzing van een kinderarts.

Heb ik met mijn meisje ook gedaan omdat ze te hard is gaan groeien.
    Bij haar is het gewoon erfelijk aangelegd zeiden ze.
    Maar houden het toch in de gaten.

Je kan er altijd naar laten kijken en je angst/zorg voor te leggen zodat ze uit kunnen uiten dat er iets is.

Ze zouden bloedprikken en foto van hand/pols maken om te kijken naar eventuele botleeftijd.

Kan ook zijn dat hij ineens een flinke groeispurt krijgt.

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    hier wel veel gezeur gehad , vooral in tijden dat Marit slecht at , regelmatig tegen plaatsen van sonde aan gehangen ....maar het zal gewoon geen zware worden ...... Ze eet nu gelukkig beter , en zolang ze lekker actief is , vrolijk en zich goed ontwikkelt , hoor je mij niet meer klagen ..... er moet er ook een paar klein , dik , dun of groot zijn om tot een gemiddelde te komen ..

16. Biancamv2

Ja was hier ook zo erg.
    Moest bijna elke maand 2 tot 3 keer naar het zh.

Had voor haar groei drankjes gehad om aan te komen.
    Veel groeide ze er niet op.
    Ben met de nutrini drankjes gestopt al bijna 1 mnd en ze komt ineens goed aan.

Ik laat me nu dan ook niets meer aansmeren.
    Ik laat haar eigen lichaam het doen.

En ja ze is slank/dun maar heb er mooi bij gezegt dat ze niet meer moeten zeuren.
    Ze ziet er gezond uit en is erg actief.
    Het is gewoon haar bouw.
    Ze is een zeer tevreden kind.
    Dat is het belangrijkst.

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    die drankjes heb ik ook gehad , die lustte mevrouw wel maar liet dan de rest van haar eten staan omdat ze te verzadigd was, hadden we dus niks aan , heb ook fantomalt gehad voor door het drinken en de pap , maar dat accepteerde ze niet ..

18. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Kan iemand mij in pb zo'n groeicurve schema (link)van het cb sturen? En hoe lees je dat?
    Dat doen ze hier helemaal niet, ik heb dus ook geen idee wat te klein, groot of gemiddelt is :)

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik kijk alleen naar de curve van de kinderarts , die is netweer wat anders als die van het cb ..Maar als je googled zul je er vast eentje tegenkomen.

20. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Borstvoeding.com heeft er eentje, eerste die opkwam, nu even kijken of ik er wijs uit kan worden haha

Hier meten ze alleen het hoofdje om de zoveel maanden.

Deel Deze Pagina