Dit is idd om aandacht vragen, maar ik denk persoonlijk dat er meer achter zit aangezien zij meer dingen verborgen houd. Maar ja ik wil mijzelf er niet gek mee maken, alhoewel dat lukt haar aardig haha Maar dit is gewoon niet fijn voor hem en ook niet voor het vertrouwen dat hij weer probeerde op te bouwen met zijn moeder en stiefvader
Trouwens lief van jullie reacties! Ik heb haar sowieso niet nodig voor dat dossier, als het mijn moeder was en ik hoor dit achter mijn rug om had ik allang het dossier opgevraagd en haar genegeerd. Dat is mijn tactiek, maar bij mijn man gaat het om het vertrouwen en zij haar weer in ons leven toelaten om haar kleinkind te zien, want haar andere kleinkinderen mag zij niet zien.
Als ik dit lees denk ik gelijk aan, Heeft zij iets met het ongeluk te maken?!?? Hij kan het gewoon zelf opvragen, moeilijk om te lezen misschien maar wel duidelijkheid. Zeg tegen haar bijv je hebt een week tijd om het dossier te geven en te zeggen, want we hebben het zelf al opgevraagd.
Of zij met het ongeluk te maken heeft weet ik echt niet, misschien het ziekenhuisprocedure, dat ze bepaalde beslissingen moest nemen voor mijn man. Het enigste wat ik weet is dat hij van een of ander van een kar is afgevallen van een dijk. Daardoor kwam hij met zijn hoofd op straat en kreeg zodoende een hersenfractuur. Ik ga het er vanavond met mijn man over hebben ik vind dit gewoon niet kunnen en het houd mij ongemerkt bezig. Ik moet haar idd een deadline geven!
Sowieso het dossier opvragen.. Dit gaat jou nu ook aan! Jij krijgt zijn kind. Wie weet wat er in het dossier staat.. Misschien is er toen een erge (erfelijke) aandoening uitgekomen bij testen. En dat schoonmoeder denkt, zolang hij geen last heeft hoeft hij niets te weten?. Dat moeten jullie gewoon weten.
Ik geef je man groot gelijk dat hij de confrontatie met zijn moeder aan wil gaan. Vind dat jullie dat ook samen moeten doen. En dan uitleggen dat hij zowiezo het gaat opvragen, dus dat ze het beter dan maar zelf kan geven. Ik hoop dat ze dat ook gaat doen. Stomme actie zeg om zo weer het contact en alles op het spel te zetten.
Ik zou haar zeggen, je bent erover begonnen....dan moet je de rest ook vertellen anders had je je mond moeten houden. Ik zou aangeven dat ze een week de tijd heeft het te vertellen en dat ik anders het dossier zelf op zal vragen.
Mmmm...als ik je verhaal zo lees, spoort je schoonmoeder niet helemaal. Jij zegt dat ze altijd alles op haarzelf betrekt en graag aandacht wilt. Weet je wat ik denk: er staat helemaal niks schokkends in dat dossier, en probeert jou te stangen omdat je zwanger bent. Ze WEET dat jij dit met je man gaat bespreken en dat jullie hierop terug gaan komen bij haar....dat is juist de bedoeling. Ik zou er met haar met geen woord meer over reppen. Gun haar dat plezier niet meer. Ik zou wel voor alle zekerheid dat dossier zelf op gaan vragen, want het is natuurlijk nooit verkeerd voor je man, om deze eens in te zien na al die jaren. Handel dit met zn tweetjes af en laat je schoonmoeder erbuiten.
Je man is 34 en heeft recht op dat dossier. Sterker nog, wat doet zij ermee?! Zij mag dat niet eens hebben (tenzij ze het al jaren heeft van toen hij nog een kind was). Ik zou een kopie opvragen bij je huisarts/ziekenhuis, want wat ook al eerder is gezegd door iemand, er staat misschien wel iets heel erg cruciaals in. Zeker opvragen. Dat stiekeme gedoe is nooit goed voor een familie, daar komt altijd rottigheid van.
Vanaf het ongeluk 9 (vanaf zijn 12e ) heeft zij het medische dossier van mijn man en dat is al 22 jaar geleden. Maar iedere keer begint ze erover met mij. Eerst had ik zoiets van laat maar gaan, maar toen ze laatst zei van dat hij er wat mee kon en het niet eens aan mij wilden vertellen begon er wat te dagen! Ze is heel stiekem bezig en aan de andere kant zoekt ze gewoon aandacht!
Meiden, echt super bedankt voor jullie reacties! Het doet mij goed om mijn verhaal te uiten aan jullie. Ik heb gisteren een goed gesprek gehad met mijn man en hij heeft aangegeven dat hij het ziekenhuis gaat bellen en anders de huisarts vandaag. Hij had er erg moeite mee om nog niks te zeggen tegen zijn moeder, maar hij houd zich sterk totdat hij het dossier heeft gezien/gelezen! Hij vindt het niet eerlijk hoe zij doet tegenover ons nu ook zwanger ben van mijn 2e kindje. Dit is gewoon gestook, wat er uitkomt of niet uitkomt uit het dossier. Dat zij er al over begint is gewoon niet goed. Zij schaad enorm het vertrouwen van ons!
Wat ze deed is raar en kinderachtig vind ik. Weet ze niet dat de patient zelf dat dossier kan opvragen bij het zkh of d huisarts? Ze wilt aandacht denk ik. Als jullie dat niet mogen weten, waarom had ze dat verteld dan? Ik ben dus ook benieuwd.
Fijn dat het gesprek goed gegaan is. Ik hoop dat er niets schokkends in het dossier staat en het 'gewoon' aandachtstrekkerij van zijn moeder is.. Wel heel vervelend dat het zo moet zeg
Dat hoop ik ook idd. Wel goed dat hij hem aan gaat vragen wie weet staat er toch wat in wat je man moet weten. Vind het echt raar hoe je sm doet. Ook dat ze er mee naar jou komt, maar je verder geen informatie geeft. Wie a zegt....
Ik word er zelf nieuwsgierig van! Raar spelletje van je schoonmoeder. Wie weet was dit allemaal voor aandacht en sensatie en staat er niks schokkends in. Wel fijn dat hij het gaat opvragen! En hopelijk zonder schokkende resultaten natuurlijk.
Hoop ook dat jullie niks ernstigs gaan vinden want dat zou natuurlijk nog erger zijn als ze zoiets zou achterhouden.p Succes en laat even weten hoe het is gegaan....als je wilt natuurlijk
Ik hoop dat ze in het ziekenhuis het dossier van je man nog hebben! Van mijn man is van zijn onderzoeken en uitslagen van vroeger alles weg :/ Daarnaast vind ik dat die schoonmoeder van jou dat dossier gewoon moet geven. Het betreft immers niet haar gezondheid, maar dat van jouw man. Hij heeft recht om te weten wat er aan de hand is/was en of hij nog rekening moet houden met bepaalde dingen.
Hoi meiden, Mijn man heeft gebeld naar het ziekenhuis vanochtend en die heeft aangegeven dat de medische gegevens na 15 jaar worden vernietigd, maar ze kunnen wel er achter komen wat voor gemaakte afspraken er zijn gemaakt met de artsen en zijn moeder en die gegevens kunnen best wel relevant zijn. Ook is hij naar de huisarts geweest want zij hebben die medische gegevens wel doorgekregen van het ziekenhuis en die kan mijn man eind van de middag of begin volgende week ophalen bij de huisarts. De assistent gaf wel aan dat er aangegeven staat dat hij een hersenfractuur heeft opgelopen in 1993. Verdere informatie proberen hun ook te achterhalen. Ik hoop ook echt niet dat er wat ergs uitkomt en dat zijn moeder dit al die jaren voor hem verzwijgt heeft! Ik hoop echt dat dit pure aandachttrekkerij, maar ja dat keuren wij ook niet goed natuurlijk!