Dr. Brown

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Theebeeb, 6 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Dit zal wel het zoveelste topic zijn over de dr.brown fles maar ik heb even wat recente tips nodig van ervaringsdeskundigen. ;)
    Ik heb net de fles gehaald. Met de brede hals werd mij geadviseert omdat mijn baby al 7 weken gedronken heeft uit avent flesjes, en de grootte van de spenen dan evengroot is en hij daar niet aan hoeft te wennen.

Ik heb een paar vraagjes;

- na elke voeding de fles schoonmaken met heet water en afwasmiddel?
    Ik ben gewend de flesjes na de voeding af te spoelen met koud water en weg te zetten in de koelkast.
    - kan ik alle materialen van dr brown incl het ventiel etc in de magnetronsterilisator doen? 1 x daags?
    - in de handleiding staat dat het ventiel continue de druk regelt in de fles en dat het normaal is dat de vloeistof in de ventielschacht beweegt. Ik heb net even water in de fles gedaan maar als ik hem in dr voedpositie houd is die blauwe schacht niet gevuld. Klopt dat?

2. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Hoi!
    Ik gebruik de flessen al een tijdje voor mijn dochter en ben er heel tevreden mee. We zijn ook overgestapt van Avent(Natural) maar ze had geen enkele moeite met wennen aan de standaardspeen van Dr.Brown. We gebruiken nu fase 2, die werkt ook heel goed als je Nutriton gebruikt.

-Je kunt ze het beste na gebruik even afspoelen met heet water en een beetje wasmiddel. De ventielschacht laat ik altijd even doorlopen met wat water omdat daar ook wel eens melk in wil lopen. Daarna zet ik alles op een flessenrekje om uit te druipen.

-Alles kan in de magnetronsterillisator. Enige nadeel is dat Dr. Brown nogal buitennissige maten hanteert waardoor het soms een beetje passen en meten is. Er is ook wel een sterillisator te krijgen van Dr. Brown zelf maar die is behoorlijk prijzig en doet verder niets bijzonders ;).

-Het klopt dat er niets in de ventielschacht loopt, dat hoort zo. Het gaat er juist om dat als je de fles in voedingspositie houdt, de ventielschacht de lucht in de fles kan regelen.

Succes ermee!

3. Theebeeb

Bedankt voor de antwoorden!

Sinds gister gebruik ik de dr brown fles, en het rare is dat hij na de fles nu spuugt. Al 3 x. Dit doet hij anders nooit, echt nooit. Vind het echt raar. Of toch toeval?

Ik begrijpdat met deze fles babys weinig totgeen lucht binnen krijgen. Boeren zenu dan ook minder of helemaal niet ?

4. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Klopt...
    Faye boert na het drinken veel minder veel minder en soms niet. Bijkomend voordeel is dat ze ook veel minder last heeft van lucht in haar darmpjes :).
    Wat het spugen betreft:
    Welke fase gebruik je nu? Misschien dat de speen teveel voeding door laat?

5. Theebeeb

Zal wel toeval zijn geweest want hij spuugt niet meer ;)

Hii drinkt als nog erg snel zn fles leeg 12 min en soms 15 min als ie moe is.
    Jouw dochter ook?

Vandaag nog geen krampen gehad!

6. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Wij gebruiken ook de Dr. Brown.
    Fijne fles! Maar evengoed laat ik m'n zoontje boeren en komen er aardige boeren uit ;).
    Hij is erg gulzig, denk dat het vooral daaraan ligt ;). Drinkt z'n fles ook in 12 min leeg.....

7. Theebeeb

Ja hier ook erg gulzig. Ene keer wel een boertje andere keer niet. Zit soms wel een half uur te kloppen ;);)

Vind de fles wel fijn. Al 1,5 dag geen krijsende baby door krampjes. Toeval of niet. Ik vind het fijn!

8. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik weet dat de kraamzorg het aanleert, maar vind 't zelf niet heel hygienisch om flesjes om te spoelen met koud water en dan in de koelkast. Als je dan voelt aan de binnenkant van de fles voelt het nog een beetje vettig vind ik altijd. Ik spoel altijd of loeiheet na, of ik was de flesjes gewoon af en laat ze drogen. Alleen in de kraamperiode ( Hitteholf ) bewaarden we ze in de koelkast.

De rest van je vragen: Stereliseren geen idee, blauwe tuut: zit idd bij het drinken meestal geen vloeistof in. Als ik de fles geschud heb soms wel, dan draai ik 'm even los en weer vast of laat 'm even staan, dan loopt de blauwe tuut weer leeg.

Deel Deze Pagina