Hallo allemaal, Die ovulatietesten ik begrijp er helemaal niets van. Ik gebruik de testen van de Action maar ze blijven echt spierwit. Ik zit op dag 11 van mijn cyclus en mijn vorige cyclus duurde 30 dagen. Wie kan mij vertellen hoe et precies zit? En of ervaringen delen? Of mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Alvast enorm bedankt!
met een cyclus van 30 dagen kan je eisprong plaats vinden op dag 12 t/m dag 20 dus mijn advies is nog even door testen. Een ovulatietest hoeft niet op te lopen, hij kan ineens van de een op andere dag knallen. Als je een knaller hebt springt binnen 24 -48 uur je eitje (normaliter het is geen garantie). Je LF, periode van eisprong tot menstruatie kan 10-18 dagen zijn. Hoelang ben je van de pil af? Hoe lang waren je vorige cyclussen?
Ook getest met Acton. Laatste 2 cyclussen waren 29 en 24 dagen. Deze ronde met de testen aan de slag. Vanaf dag 8 lichte streepjes en soms geen streepjes. Uiteindelijk op dag 18 een knaller! Maar nog wel net iets lichter dan het andere streepje. Echt een ietsje. Ook een cb gedaan en had een smiley🎉
Ik heb ook getest met action en had afgelopen donderdag een positie e test. Dit was op dag 13. Heb cyclus van 28 dagen normaal gesproken. Ook uit het niets een positieve test. Dag ervoor ook al Iets duidelijker streepje. Nog even doortesten dus. Zie bijlage mijn testen
idd nog even door testen! Dag 11 staat er bij mij ook nog niks, hoogstends een heel licht streepje. En dan ineens de knaller
Wat een snelle reacties! Dankjewel! Ik ben 28-12 gestopt met de pil. Daarna heb ik een ontrekkingsbloed gehad. 3-1 begon mijn nieuwe cyclus die 31 dagen duurde. 3-2 Is mijn nieuwe cyclus begonnen, ik ben misschien ook veel te ongeduldig, maar nu mijn vriend eindelijk zo ver is dat we er voor gaan, wil ik het natuurlijk dat het zo snel mogelijk zo ver is. Nog even doorzetten met testen dus En nog een vraagje, ik lees over ovulatietesten ook allemaal verschillende dingen. Is het zo dat wanneer je het op de test kunt aflezen je eisprong al hebt gehad of dat deze binnen een aantal uren gaat komen?
Als je test positief is (test en controle streep (bijna) even donker of donkerder, dan springt je ei binnen 24/48 uur. Dus op dag van positieve test of dag erna nog even flink klussen.
idd wat hierboven staat.. De test geeft de LH piek aan en die zet je ei-sprong in gang. Dus de dag van, en evt dag na je positieve test goed aan t werk
eitje springt idd vanaf het begin van de LH piek binnen 24-48 uur. Je eitje leeft dan ook nog eens 12-24 uur...
Bij een cyclus van 28 dagen kan je ei springen vanaf dag 10 tot en met dag 18 van je cyclus. Bij een cyclus van 30 dagen vanaf dag 12 tot en met 20 van je cyclus. Mocht je dit keer een langere cyclus hebben dan 30 dagen, bijvoorbeeld 35 dagen, dan kan je eisprong plaatsvinden vanaf dag 17 tot en met dag 25 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase (tijd tussen eisprong en menstruatie) van 10 tot 18 dagen. Je moet dus gewoon door blijven testen net zo lang tot beide streepjes minstens even donker zijn. Je weet nog niet exact hoe lang deze cyclus zal gaan duren.
Vandaag rond 11.00 de eerste ovulatietest gedaan die niet meer omo wit is! Dus het begint te komen 😃
Was ik weer. Want nu vind ik het allemaal nog lastiger worden... Gister had ik een streepje drie keer getest en steeds een dun streepje. Vandaag hoopvol getest, maar het blijft nu omo wit. Wie weet wat dit betekend? Is mijn eisprong al geweest?? Ik merk wel dat ik een beetje een raar gevoel in mijn onderbuik, een soort van menstruatie krampjes. Wie heeft hier meer ervaring mee??
Een ovulatie test hoeft niet op te lopen he hebt je gehele cyclus streepjes of niet een positieve kan zo in 1 keer zijn dit zegt niks
Hij kan nog op en af gaan. Omo wit heb ik nog niet echt gehad. Wel de ene dag donkerder dan de andere. Net toen ik de hoop begon te verliezen een paar dagen een dikke streep. Dus ik zou nog even doortesten.
Was ik weer... Ik had namelijk de hoop dat de ovulatietesten op zouden lopen... Helaas is dit niet het geval. Ik zit inmiddels op dag 19 van mijn cyclus. (De vorige cyclus duurde 31 dagen) Maar nog steeds heb ik geen piek gehad op de test. Ik test twee keer per dag en helemaal niets. Ben ik nou te ongeduldig of?? Wie heeft er tips?? Of herkent dit??
@bertje klopt het dat op jou positieve test de teststreepjes even dik zijn? Ik kan het niet helemaal niet zien. @wannabemammie, ik zit op cd17ook nog geen positieve test...uitgaande van mijn langste cyclus(32) tot nu kan ik wel tot 22 doortesten. Ik plas altijd wel dunne streepjes... Dit is mijn tweede maand met ovutesten deze maand ook action. vorige maand 2besure geen piek gevonden...
@nashville Ja ik zie vrijwel altijd twee streepjes. Maar heel licht en heel smal, het is soms lastig te zien. Ik hoop dat ik snel mijn piek te zien krijg... Ik merk dat ik wel wat ongeduldig word. Maar misschien heeft het ook nog te maken met 'ontpillen'?! Ik ben eind december gestopt met de pil. Mocht ik van de week nog geen piek gehad hebben dan toch misschien de huisarts bellen...