pffff vol goede zin zijn we begonnen aan een nieuwe ronde , deze keer met hulp van ovulatietesten . volgens mijn banner zou ik vandaag mijn eisprong hebben maar de ovulatietesten blijven negatief . Zou een onregelmatig leven hier ook invloed op kunnen hebben ? Ik heb woe do en vrijdag nachtdienst gehad en heel weinig geslapen . of is het zo dat de testen (dipstick)van zwanger en kids niet zo goed zijn ?? ik heb trouwens ook nog geen last van mn eisprong zoals afgelopen maand ofzo
Een banner is maar een indikatie van wanneer je je eisprong hebt. De meeste vrouwen hebben inderdaad dan ook op die dag hun eisprong, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. Ik heb mijn ei ook wel is 5 dagen eerder gehad, en ook een paar dagen later. blijf gewoon nog even testen...
het kan zijn dat je ei dan gewoon later komt en hij natuurlijk niet posi test. ik heb zelf ook die ovutesten en bij mij was het streepje donker(maar lichter als controle streepje) en toen werd ie lichter (dacht heb mijn ei gemist) maar ben toch door gegaan met testen en nu is ie sinds eergisteren weer donkerder geworden en gister was ie (naar mijn idee) net zo donker als controle streep. dus ik denk wel dat die testen betrouwbaar zijn als je maar wel zo veel mogelijk rond dezelfde tijd test. heb je nooit krampen in je buik ofzo? waar je je ei aan kan merken? weet niet hoe lang je gestopt bent met de pil maarja ik al heeeeel lang en mijn cyclus wisselt ook iedere maand weer hoor nooit hetzelfde succes verder met testen zowiezo
ik ben al sinds 2007 pilloos maar (gelukkig) nog niet zolang bezig mijn jongste zoon is vandaag 2 . ik vind het gewoon apart want ik merkte vandaag wel dat vieze slijm op dus ik denk dat die ovulatie testen niets voor mij zijn ik wacht gewoon nog even af heb er nog 15 over dus zie het wel iig bedankt
Wel blijven doorgaan met testen want zoals iemand al zei kloppen onze banners ook niet altijd. Ik heb mijn eisprong op dag 12 gehad ipv dag 15 zoals mijn banner zei ( daarom deze nu ook aangepast) Sommige vrouwen hebben hun eisprong ook pas op dag 17 of dag 18. Ik heb deze maand de ovutesten van Z&K gebruikt en daardoor wist ik dat mijn ei eerder was. Succes!
View attachment 101857 dit is mijn ovulatietest van vanmorgen deze is veel duidelijker dan die van mn andere dagen omdat ik niet de eerste ochtendurine heb gebruikt ..... Ik denk dat ik het deze week gewoon verkeerd heb gedaan want ik heb wel gewoon t slijm opgemerkt en ws heb ik mn ei gewoon gemist omdat ik de testen verkeerd gedaan heb en ik heb de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen pffffff
Je kunt het beste testen tussen 12-3 uur smiddags en het liefst niet teveel hebben gedronken. Mijn testen waren 10 dagen zoals die van jou hierboven en dag 11 ineens knallend!
sorry als ik het fout heb, maar is het niet zo dat de meeste testen juist geen ochtendurine willen? Ik weet dat CB je wel ook ochtendurine mag gebruiken, maar het is wel van belang dat je zelfde tijdstip test. Nogmaals sorry als ik het niet goed begrepen heb, maar dat stond in mijn gebruiksaanwijzingen.
Klopt, de meeste ovulatietesten moet je juist NIET met ochtendurine doen, omdat in de ochtend pas LH wordt aangemaakt. En ik gebruik voor de zekerheid ook de Clear Blue Digital naast de dipsticks als ik zie dat het controlestreepje donkerder wordt en ik twijfel of de dipsticktest wel positief is. Bijna altijd heb ik dan meteen of een halve dag later een positieve digitale test. Als mij streepje donkerder wordt ga ik ook altijd 2 keer per dag testen, omdat ik maar een korte LH piek heb. Laatste keer bijvoorbeeld in de ochtend negatief getest, in de avond positief (half 7 's avonds) en de ochtend daarna weer negatief. Bij sommigen is deze piek juist langer, kan tot 48 uur duren, dus dan test je 2 dagen positief. Ik heb mijn ei bijna altijd later dan dag 14, meestal pas dag 17/18/19. Dag 14 is natuurlijk een gemiddelde!
Niet de testen met ochtendurine doen want dan kan je ook te vlug/'vals' positieve testen krijgen omdat de hoeveelheid LH dan té hoog is! Ik heb ook de ovutesten van zwanger en kids en heb nu voor de 2e maand mijn ei gevonden. Wel met een aantal dagen verschil, dus het kan bij jou echt nog alle kanten op! Ik zou alleen uitgaan van je banner als je een superregelmatige cyclus hebt. En dan nog kun je je ei wel eens een dag vroeger of later kijken, staar je er dus niet blind op. En ik heb dat slijm meestal voor mijn ei! Veel succes.
Ja ik heb het gwoon verkeerd gedaan en dus WEL ochtendurine gebruikt , gelukkig hebben mn liefje en ik wel gewoon geklust dus schuif nu maar aan op het wachtbankje want het slijm is ook verdwenen in elk geval bedankt