hallo dames, ik ben dus ook begonnen met tempen alleen ik bak er niettttttttttttttts van heb ook geprobeerd via fertilityfriens maar ben meer geworden als wijzer ik vind geeeeeeeeen fijne site ben er 2 uur mee bezig geweest maar ehh willen jullie kijken of jullie er wel iets van snappen heb een cyclus van 28 dgn dag9: 36,6 dag 10: stom vergeten te meten dag11: 36,4 dag12: 36,3 dag13: 36,5 (rekbaar slijm) dag 14: 36,7 (rekbaar slijm) dag15: 36,3 dag 16: 36,5 dag 17:36,7 dag 18: 36,8 mag over 10 dgn pas testen zeur ik nou te vroeg of kan je al iets opmaken tot zover alvast bedankt voor de moeite
http://www.fertilityfriend.com/ttc/cale ... e.php?cd=5 kijken of het lukt wil er iemand naar kijken aub gemeenschap op dag 11+13+14+15
is nu eigenlijk nog iets van te zeggen! je temp is na je ei altijd hoger tot aan je ongie! dus even afwachten nog!
o dankje dat je reageerde begon net depri te worden omdat niemand wilde kijken oh dat wist ik niet maar waarom tempen we dan ik begrijp het es weer niet is dat alleen om je ei te bepalen? heeft het dan zin om te tempen als je een regelmatige cyclus heb ?
Hoi, Je kan met tempen niet zien of je zwanger bent, je weet enkel "zeker" dat je wel degelijk een ei hebt gehad! Dat is namelijk niet altijd zo! Soms kan je menstrueren zonder noodzakelijk een ei te hebben gehad... Groetjes
Het is allemaal nog wennen voor mij. ik heb mn kaartje tot vandaag bijgewerkt maar heb zulke mega zig-zag en toch altijd zelfde tijdstip sochtend gemeten doe ik ergens iets fout ( als er iets fout valt te doen ) of is dit normaal ? kan dit?
hoi Nisa, Op dag 17 heb je een stijging gehad van 0.2 graden. Op dag 18 is je temp nog eens met 0.1 gestegen. Is je temp daarna nog hoger geworden of hetzelfde gebleven? Dan kun je ervan uit gaan dat je ei op dag 16 is geweest. (snap je me nog ) De regel over het algemeen met tempen is als volgt. Je tempt net zolang door tot dat je temp met minimaal 0.2 graden stijgt en minimaal 3 dagen hoog blijft. In ff krijg je dan een kruis te zien. Je temp voor je eisprong is niet echt boeiend en de variatie in temp is bij alle vrouwen anders en ook elke cyclus meestel anders. Bij de 1 is het heel stabiel en bij de ander kun je skieën. Vanaf het kruis is je temp eigenlijk interessant. De periode tussen eisprong en ongi heet luteale fase (kort = lf) Deze is gemiddeld 14 dagen, maar kan varieren tussen 10 en 17 dagen. Tussen de 5e en 10e dag kan er een dip in je temp zijn, dit kan duiden op een evt innesteling, dit kan ook gepaard gaan met wat bruin verlies. Dit gebeurt lang niet bij iedereen, dus maak je geen zorgen als dit niet gebeurt. Tot aan je ongi blijft je temp hoog, als je ongi wordt zal je temp de dag voor of op dezelfde dag dalen. Blijft je temp hoog, dan kun je er zeker een testje aan wagen. Ik vond ff in het begin ook helemaal niets, snapte er niets van, maar nu zou ik niet anders meer willen. Ik hoop dat je hier een beetje mee uit de voeten kan. Liefs kweb
ALLEREERST W?L ?L JE ECHT BEDANKEN!!!! DAT JE ME W?LT HELPEN WANT ZELF KOM ?K ER N?ET U?T. DUS: De regel over het algemeen met tempen is als volgt. Je tempt net zolang door tot dat je temp met minimaal 0.2 graden stijgt en minimaal 3 dagen hoog blijft. In ff krijg je dan een kruis te zien. - heb nog geen kruis gezien, je bedoeld die rode groooooooote kruisje ik was zo boos dat ik het niet snapte dus heb vanochtend niet getempt (achteraf gezien heel stom had ook gelijk spijt maar daar ben ik nu te laar voor ) maar dat heb ik dus nog niet he alleen 2 dgn tot zover(klopt het? ) Tussen de 5e en 10e dag kan er een dip in je temp zijn, dit kan duiden op een evt innesteling, dit kan ook gepaard gaan met wat bruin verlies. Dit gebeurt lang niet bij iedereen, dus maak je geen zorgen als dit niet gebeurt. -- dat heb ik dus vandaag!!! (had het ook bij mn vorige zw.schap, helaas MA ) en dat was ook toen ik 6dgn voor nod was maar als je kijkt op mn kaartje zie je dan dan het de goeie kant opgaat of dat het nog veels te vroef is om wat te zeggen nou ben ik heel standaard en heb 28 cyclus en denk zelf aangezien dat rekbaar slim dat ik mn ei op dag 14 hebt wil je even kijken aub http://www.fertilityfriend.com/ttc/cale ... e.php?cd=5
Zo te zien heb je nu een mooi kruis gekregen van ff Wat betreft het bruinverlies, dat kan evt ook nog van je eisprong zijn. Bruin bloed is natuurlijk oud bloed, dus mogelijk van je ei. Uiteraard kan het ook van een innesteling zijn geweest, maar dan moet je innesteling wel van dag 5 zijn, zou ik zo zeggen. Heb in de tussentijd ook gezien dat je al lekker aan het meekletsen bent in het temkaartjes topci, dus dan zie ik je daar wel weer
ja dat probeer ik maar wat gaat het daar snel zeg ! en iedereen kent mekaar zon beetje moet ik zoveel teruglezen nou word wel wat lastig maar laat wel morgen weten wat ik heb getest