Hoi Dames, Ik heb een vraagje en wellicht zijn er ervarings deskunigen hier die me een handje verder kunnen helpen! Heb 3 dingen sinds het weekend: 1, Sinds zaterdag voel ik de baby wat minder, ik voel hem dus wel, maar voor mijn gevoel toch echt wel minder vaak. De trappen waren sowieso al een tijd verminderd omdat de baby nu minder ruimte heeft, dat weet ik. Maar het geschuif wat ik altijd goed vernam lijkt nu ook een stuk minder te worden. Af en toe is hij wel weer duidelijk aanwezig en dan ben ik weer opgelucht, maar dat kan zo opgevolgd worden naar uren dat ik niets meer voel. Om gek van te worden soms! Maarja ik lees het wel vaker... dus is het hoort erbij???? 2, ook sinds het weekend heb ik wat meer last van buikpijn, niet continu maar wel een paar keer per dag. Echt wel andere buikpijn dan de bandenpijn die ik tot nu toe gevoeld heb, zijn echt steken boven in de buik (waar de placenta bij mij ongeveer zit). Ik heb het natuurlijk al een beetje opgezocht.. maar bij gebreken aan de placenta zou de pijn continu of heel extreem moeten zijn.. dat is dus niet het geval... Dus weer geen doorslag gevend punt om de vk te bellen denk ik. 3, Ik verlies sinds zaterdag ook stukjes slijm (kleine kloddertjes) dus geen grote proppen. Nu had ik al wel last van heel veel en dikke afscheiding de gehele zwangerschap maar dit is echt taai slijm en een beetje gelig (sorry voor de details) Deze 3 punten bij elkaar maken het voor mij een beetje twijfel achtig, zou ik moeten bellen? Of heeft dit gewoon met de indaling te maken (hij is al 2 weken iets ingedaald). Het is ons eerste kindje, dus ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat normaal is en wat niet. Wie oh wie heeft voor mij het verlossende woord!
Als jij minder leven voelt en je maakt je hier zorgen over dan moet je altijd BELLEN!!! Ook omdat je buikpijn hebt die je zelf niet goed kan verklaren. We hebben niet voor niets medische zorg en we betalen ervoor. Dus nu die telefoon pakken en bellen!
Het eerste punt heb ik ook. Ik voel de kleine ook steeds mindervolgens moet je m 10x per dag voelen. De pijn kan of indalingsweeen of voorween zijn. En het slijm kan natuurlijk delen vd slijmprop zijn. Maar als je je er niet lekker bij voelt en ongerust blijft dan moet je gewoon de vk bellen.
Nou veel zorgen valt wel mee hoor, maar omdat het alle 3 op de zelfde dag begonnen is dacht ik dat ik misschien even moest bellen. Tot nu toe denk ik elke keer, van joh kijk het eventjes aan.. ik heb donderdag controle en de groei echo. Maar voordat ik denk ik kijk het nog 2 dagen, wil ik graag weten hoe jullie dit zien. Maar kan dus best met de indaling te maken hebben? Daar dacht ik zelf ook aan. 10 x perdag voel ik hem denk ik wel.. maar moet er dan wel voor gaan liggen en niet meer zoals eerder gewoon als ik ergens mee bezig was dat ik het zelfs dan voelde zegmaar.
Het klinkt alsof er al wat voorwerk aan de gang is. bij twijfel echter altijd bellen. Ik hoor niet per defenitie iets raars.. ik vermoed dat je wat harde buiken heb (tijdens een harde buik voel je de baby ook niet) en dat daar mogelijk ook dat gevoel boven in de buik vandaan komt. maar nogmaals als je twijfelt wel ff bellen.
Nouja wat me tegen houdt, ik ben al eens eerder geweest omdat ik hem minder voelde, en toen bleek ook alles in orde te zijn. Dacht toen ook van hmm misschien was ik iets te snel bij de vk en had ik het even moeten aankijken. Maarja het blijft een gegeven feit dat je beter te vaak kan bellen! Dat weet ik. Maar heb over 2 dagen alweer de controle.. Maar als ik het hier zo lees (en nee jullie zijn geen verloskundigen hihi) lijkt het mij eigenlijk zo dat er meerdere mensen mee bekend zijn. Ik wil gewoon niet te snel paniekerig overkomen ofzo denk ik. Harde buiken heb ik sowieso laatste weken al wat meer, maar dat was volgens de vk (dat heb ik vorige controle even gevraagd) heel normaal. Dus dat kan de reden bijna niet zijn. Oke, ik ga gewoon de assistente zo even bellen, kan het altijd even voorleggen!
ik denk dat het ook wel meevalt. maar uiteindelijk voelen wij niet wat jij voelt. en de vk heb liever dat je 10 keer te veel belt dan 1 x te weinig. echt waar. ze zullen je niet snel paniekerig vinden. je kan ook bellen om gewoon de vraag voor te leggen en dan kunnen hun aangeven wat ze nodig vinden. en gelukkig is alles in orde.. het is ook normaal die harde buiken. maar t kan wel je gevoel verklaren.
Het advies van mijn vk is om altijd te bellen bij dit soort dingen. Dus....gewoon doen! Mogelijk laat ze een ctg maken om te kijken hoe de baby het doet...
"Zou ik het mezelf vergeven als ik twijfel, maar niet bel en er blijkt wél wat aan de hand te zijn?" Die vraag moet ik mezelf steeds stellen van de vk. Liever een keer teveel gaan en dat het goed blijkt te zijn hoor
Snap je gevoel helemaal hoor! Maar zou inderdaad gewoon even bellen. Liever een keer te veel dan te weinig. Wat mij over de drempel hielp om toch te bellen: je belt in feite niet voor jezelf maar voor je kindje en wat dat betreft kun je niet voorzichtig genoeg zijn Hoop dat je deze keer voor niets belt oftewel: ik hoop dat er niks aan de hand is.
Ik had vanaf dat aantal weken exact dezelfde symptomen. Begon me toen ook wat zorgen te maken. Maar alles was normaal. Maar gewoon bellen hoor! Al is het maar voor je eigen gemoedsrust. De gyn hier in het ziekenhuis zegt het ook altijd. We hebben liever dat je 10x voor niks komt dan 1x te laat.
Nou heb eventjes gebeld met de vk, maar geen reden tot zorgen. Slijm moet ik wel in de gaten houden, kan een schimmel zijn. De buikpijn klonk ook niet zorgelijk omdat het niet continu is, dus de tip lekker warme kruik erop. En de baby, zolang ik hem wel voel en af en toe ook goed duidelijk dan zat dat ook wel goed. Waarschijnlijk was de baarmoeder wat geprikkeld (vandaar ook de wat meer harde buiken) en moet ik gewoon eventjes lekker rustig aan doen (heb toch verlof haha!) Dus ik ben weer helemaal opgelucht!!
das mooi meid Goed om te horen! Als je twijfelt gewoon altijd even bellen, daar zijn ze voor. Dat is hun werk.