ik zeg toch niet dat er niet goed gezorgd voor moet worden.... ik wijs alleen erop dat de buurvrouw wel mee moet willen werken.... en nogmaals ik denk dat ze dat wel graag doet dus zinloze discussie
het is heel vaak zo dat mensen niet goed nadenken bij de aanschaf van een dier, ze zien niet de impact en verantwoording en de consequenties die de aanschaf van een huisdier heeft, vaak weten ze er ook weinig van af..... bv de energie die je in een jong dier moet steken..... ik vond een pup net zo bewerkelijk als mijn kinderen, misschien wel bewerkelijker..... maar hoe zou je dit kunnen voorkomen.... je kunt ze geen proeftijd geven , is ook zielig voor het dier...... als baasje zou je kunnen kijken hoe de aanschaffer in elkaar zit, en of ze er zich bewust van zijn, maar het zijn momentopnames, en iedereen kan zich goed voordoen......lastig hoor..... als je buuf enig fatsoen heeft geeft ze hem terug en erkent ze dat ze niet geschikt is voor een poes!
Hoi Het is inderdaad zielig vooral omdat de kat alleen is zonder maatje de hele dag. Wat ik ook erg zielig vind als honden de hele alleen zijn zonder uit gelaten te worden,of konijnen in te kleine hokken die nooit mogen rennen. Zoveel dierenleed ik begrijp het ook niet.
wat je zou kunnen doen, naja als je dat zelf ook wil omdat haar aan te bieden de kat weer terug te nemen en zelf een ander huisje te zoeken voor de kat... verder kun je er weinig aan doen denk ik...wel erg sneu, mensen denk niet op langere termijn na...in het begin is het allemaal leuk maar je moet er wel aan werken en ja kittens worden ook groot.
Ik zou ook zeggen dat je het katje dan weer terug wilt en dan een ander goed tehuis voor het katje zoeken.
sommige mensen zien dieren als dingen. Maar ik vind je zorgt er goed voor neem ze niet. Mijn vriend wilt graag een hond ik zo nee hoor ik haat uitlaten in de winter . Dus doe maar niet is zielig voor dat beest. Nu hebben wel wel een kater die vermaakt zichzelf en ons wel. Maar toen we hem uitzochten dachten we een poes te krijgen. Ik blij want ik wou geen kater maar een poes. Toen kregen we een telefoontje na goed onderzoek bleek mijn lieverd een jongen te zijn. Dus de fokker vroeg gaat het dan nog wel door. Ik zo tuurlijk ik moet even wennen maar ik ben verliefd op dat beestje en hij is van ons. Een baby laat je toch ook niet weghalen omdat het niet het gewendste geslacht heeft. En ik moet zeggen de eerste weken waren erg vermoeiend snachts sliep hij niet miste zijn nest heeel erg. Maar na een paar dagen ging het steeds beter en beter. En na veel knuffelen aaien en spelen en hem laten helpen. Hebben wij nu de liefste kater van de straat en iedereen is gek op hem. Ik zou niet meer zonder hem kunnen EN ja het spelen kan zeer doen merkt mijn DL van 16 maanden nu ook. Maar ze zijn gek op elkaar . Ik zou dus overleggen met je buren om te kijken of ze het beestje nog wel willen en zo niet vragen of je een ander huisje voor hem mag zoeken. Ook omdat het jou verdriet doet als je ze zo over de kitten hoort praten.
Hoi meiden, Bedankt voor jullie reactie`s. Ik denk dat ik idd maar is met haar ga praten. Dan hoop ik dat ik haar terug krijg of dat ze er goed voor gaat zorgen. en dan maar een nieuw huisje voor haar zoeken. Nou ja in ieder geval Bedankt veel liefs
Als je hem niet terug wil nemen kunnen ze hem beter naar het asiel brengen hoor, als ze er spijt van hebben.. Zo'n klein kitten heeft binnen no-time een nieuw huisje gevonden met mensen die wel blij met hem zijn en er wel goed voor zorgen!
Waarom niet de kat terug nemen en dan een nieuw huisje zoeken. Is waarschijnlijk zo gevonden en voor die paar weken een kat meer of minder in huis moet toch geen probleem zijn??
Nee hoor haar hier in huis nemen zou zeker geen probleem zijn alleen moet de buurvrouw het wel willen. Ik kan niet haar huis binnen lopen en de kat meenemen. Ik ga een goed gesprek met haar aan en kijk wel waar dat op uit draait. Liefs