Hier een mama die zweert bij de 3 R's omdat dit voor ons en de kleine man super werkt. Uiteraard kijken we naar ons kind.. als ik zie dat hij het prima naar zijn zin heeft als we ergens op visite zijn dan kan het best voorkomen we t een uurtje rekken of mischien wel nog wat langer voor een keer. De dag erna zorg ik er dan wel voor dat hij een rustig dagje heeft zodat ie kan bijkomen. Ze hebben nog zoveel te verwerken en krijgen zoveel indrukken dat zo'n koppie echt rust nodig heeft savonds. Ik heb toch altijd het gevoel dat pittige kindjes veel sneller aangeven als ze het gehad hebben dan rustigere kinderen. (hier een pittige) Nadeel is dat die laatste groep vaak aangezien wordt als flexibel en dus moeten volhouden omdat paps en mams denken dat ze geluk hebben en kunnen doen en laten wat ze willen.
Wij hebben het gisteren voor het eerst in lange tijd weer eens geprobeerd (BBQ bij vrienden, begon om 16 uur), maar ging 'm echt niet worden. Sil wil gewoon vroeg naar bed en buitenshuis -laat- eten en laat naar bed is gewoon echt een drama... We waren dus om 18 uur thuis, kind heeft niks gegeten, want was volledig over z'n theewater en na hartverscheurend gehuil is hij om kwart voor 7 in slaap gevallen. Zo zielig... Hij huilt echt nooit! als hij naar bed gaat. We doen het dus gewoon niet meer. Als we nog eens zoiets hebben, vragen we wel een oppas en laten we 'm lekker thuis. Kind gaat voor.
Ik ben zelf niet super strikt kwa tijden. Ik kijk meer naar hoe mijn kids zijn. Als ze erg moe zijn gaan ze eerder naar bed dan als ze nog leuk aan het spelen zijn. In het weekend eten we bij de ouders en wordt het ook altijd wel ietsje later maar geen uren later. Ik ga alleen niet met ze weg 's avonds. Dan wil ik gewoon rustig met ze thuis zijn en dan mogen ze gerust wat later dan bed maar ga ze niet blootstellen aan teveel prikkels. Ik weet dat ze het aankunnen als ik wel wat zou willen doen maar het voelt dan niet goed