Ik begrijp het niet..of ben ik te strikt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isis26, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik vind huilende kindjes sowieso zielig, of ze nu 2 weken zijn of 2 jaar, het gaat me niet eens om de tijd, een kind kan ook huilen op een terras omdat het in zo'n akelige buggy moet zitten en moeders meer aandacht heeft voor dr pino grigiootje dan voor haar kind.

Sommige kinderen kunnen het aan; mee naar een terras, sommige kindjes kunnen dat niet aan. Ik heb het nooit gedaan, mijn kind kan daar niet tegen. Wij zijn een paar keer met zijn drietjes ergens een pizza gaan eten om 17.30 uur en op zondagmiddag vinden we het wel leuk om naar een kindvriendelijk cafe te gaan om thee met wat lekkers te drinken. Het is net een speeltuin daar, erg leuk voor zoon en voor papa en mama!

Maar in de herrie staan of kind te lang in de wagen, blerend en wel, nee, not done!

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    4 keer per week naar het terras vind ik wel een beetje veel van het goede hoor! Dat kan ik niet eens betalen! Hahaha!

Ik denk dat er best een uitzondering gemaakt kan worden. Maar dan bedoel ik meer visites of ergens wat drinken. Geen feesten e.d. tot 's avonds laat. Toen mijn zus ging trouwen hebben we Finn om 19.00 naar mijn schoonmoeder gebracht en zijn wij nog terug gegaan. En wij hebben nog lekker onbezorgd tot in de nacht kunnen feesten.
    Maar zo af en toe een bbq of een verjaardag doen we echt hoor! Hij vind het leuk...heeft het naar zn zin en heeft er geen last van! Prima toch?!

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Ik denk ook dat je leven in Italie anders is dan in NL, ze eten daar bijvoorbeeld ook niet om 6 uur. En zo is het in veel andere landen.
    Maar goed ik ben het eens met het moraal van je verhaal ;)

4. adi

adi Niet meer actief

Ik denk overigens niet dat deze topic gaat over kindjes die om 20.30 of zelfs om 21.00uur naar bed gaan. Dat is denk ik verschillend per gezin en per ritme. Hier zouden ze bijv echt niet om 18.30 of om 19.00 naar bed kunnen. Wij eten pas om 18uur (en dan dus tot zeker 18.30), en rond 19.00-19.30 gaan ze douchen.

Maar de voorbeelden die ik eerder gaf: wij zijn zaterdagavond rond 19uur even bij mijn nichtje op visite geweest. Tot ong 20.30 en dan naar huis. Dat vind ik hier net gaan, en alleen in t weekend bijv.

Toen we daar aankwamen kwam hun zoontje (14mnd) pas uit bed. Hij slaapt werkelijk volledig op verzoek (zijn verzoek, of verzoek van mama), en gaat geregeld pas om middennacht slapen (en dit overdrijf ik niet).
    Tja, dat is ook een keuze, maar zoiets vind ik ook niet gezond. En zij gaan gewoon dagelijks 's avonds met hem op pad.

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Niet tot zo laat, dan heb je een huilend kind en is voor jezelf de lol er ook af... maar soms wel een uitzondering op de 7 uur bedtijdregel hoor. Ligt ook aan het weer, als het warm is slapen ze vaak ook minder goed als je ze vroeg in bed legt. Maar voor ons is dan rond 8 uur weggaan wel de max, en dat is eigenlijk vooral als we bij vrienden zijn, of uit eten of zo. Komt niet vaak voor dat het zo 'laat' wordt.

Moet je eens gaan kijken in bijvoorbeeld Spanje, daar lopen veel ouders nog tot laaaaaat!! over de ramblas met een kleine in de buggy hoor!

6. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Hier gaan we pas sinds een paar maanden wat later terug van een verjaardag of bbq, lees ca. 9 uur thuis.
    En zelfs dat gaat meestal niet. Zodra het 7 uur begint te worden gaat meneer jengelen en wil gewoon echt slapen.
    Zo ook gisteravond om half 7 bij schoonfamilie ; slapen kamer boven!

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Zolang het kindje er zelf geen last van heeft zou ik zeggen wat maakt het uit?
    Onze zoon is tegenwoordig ook wel eens op tot 21.00 uur ofzo, als hij niet moe is en voor een keertje maakt het ons niet uit (bijv verjaardag of ander feestje).

Maar wat ik hier vaak bij onze flat zie, wij hebben een daktuin, is dat kindjes van 2-5 jaar vaak om 21.30 nog buiten lopen, oververmoeiend huilend enz. Dat snap ik niet...waarom gaan die kids niet gewoon op tijd naar bed. Vindt het zielig voor die kindjes, maar goed probeer me er niet al te druk om te maken want, het zijn mijn kids natuurlijk niet..

En 19.00 hoeft van mij ook niet, maar ik denk dat voor een kindje in de leeftijd van 1-4 jaar tussen 19.00-20.00 toch een mooie tijd is voor door de weeks, zeker als het geen vakantie is.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Helemaal mee eens! M trekt het inmiddels wel om ergens te eten en wat later naar bed te gaan (wil zelfs graag naar onze stamplek omdat ze daar mag kleuren ed). T houdt het echter wat minder lang vol: hij is dus leidend in wat we doen (als we het met zn allen willen doen).

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dit is wel een kortzichtige vergelijking... Spanje is Nederland niet.. de cultuur is zeer verschillend. Zo kent men in Spanje nog altijd siesta en zijn schoolsystemen e.d. volledig anders ingericht. Daarbij is het rond de Middellandse Zee vaak koeler buiten dan binnen en krijgt het kind in de buggy dus meer slaap dan als het binnen in bed zou moeten liggen.

Je kunt dit soort dingen niet vergelijken.

Feit blijft; een flink deel van de jonge kinderen krijgen minder slaap dan ze feitelijke nodig hebben...
    Slapen om 21:00 prima maar wordt er dan 's middags nog geslapen? Nee... dan is 10 uur slaap voor een kind van 2 gemiddeld genomen: te weinig.

10. zogelukkig

Wij komen vaak in landen als Spanje, Griekenland e.d en de huizen daar zijn juist hartstikke koel hoor! Veel steen, weinig ramen en tegenwoordig ook veel airco.
    Kinderen gaan vroeg naar school, komen rond 13.00 uur weer thuis en eten dan warm en gaan samen met het hele gezin slapen, in dat koele huis dus. Aan het eind van de middag, als de hitte voorbij is, gaan de winkels weer open en hoor je weer kinderen op straat. Die hoor je vervolgens tot een uur of negen.
    Totaal op een dag krijgen die kinderen gewoon 12 uur slaap dus.;)

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vraag me ook af als je als moeder claimt dat je kind voor 21 uur 21.30 uur niet moe is, hoe het kindje aan 12 (het advies is blijkbaar zelfs tot 14 uur) slaap moet komen om gezond te blijven en goed te functioneren straks op creche en kleuterschool.gemiddeld moet je dan toch wel om een uur of 7 opstaan op die dagen. toen mijn zoon jonger was ging hij ook rond die tijd naar bed maar dan sliep hij tot 9 uur.nu is hij min of meer vanzelf naar een ander ritme gegaan waarin hij tussen half7 en 7 naar bed gaat en zo slaapt hij precies 12 uur, zo kan hij fris en fruitig 3 maal per week naar de creche straks.als hij zelf niet het ritme had aangepast hadden wij dit toch voor hem moeten doen, ik vind het enorm belangrijk dat je minimaal 12 uur slaapt ( kan) krijgen als kind van 2-3 of 4 ( en wellicht nog iets ouder), zoals cygnet als zei op te weinig groente eten na, is te weinig slaap 1 van de grootste problemen in de gezondheid, bij kinderen tegenwoordig.

12. adi

adi Niet meer actief

zwijmel zwijmel *jaloers* ;):p

13. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik begrijp het ook niet, maar dat komt misschien wel gewoon door hoe mijn kindjes zijn.
    Mijn zoontje maakte ik tot dat ie 1,5 was nooit blij met lang van huis gaan dus dat deden we niet. Vooral in de tijd dat ie nog niet kon lopen, maar ook absoluut niet in de buggy wou zitten bleven we veel thuis of gingen we bij vrienden/familie thuis op bezoek.
    Nu vindt ie het prachtig, maar we gaan pas na zijn middagslaapje en als we ergens gaan eten dan gaan we al om 17.00/17.30.
    Mijn dochter slaapt overdag heel makkelijk in de wandelwagen of draagdoek, maar is om 19.00 uur helemaal op en wil dan naar bed. Dus wij passen ons aan haar aan.
    Ik vind het zo wel prima. Onze vrienden hebben ook allemaal kleine kindjes dus we zien elkaar nu gewoon veel op tijden dat de kinderen wakker zijn. Ik heb daarom ook niet veel behoefte aan laat op een terras zitten...vind het zo veel gezelliger.

14. zogelukkig

Te weinig diepe slaap ook. Goede rust is zooo belangrijk en ook van belang voor een goede groei en hersenontwikkeling.
    Ik ben ook groot voorstander van slapen in het eigen bed zodat het in alle rust tot een goede slaap kan komen. Niet in box, kinderwagen en auto.
    Onderzoeken wijzen uit dat kinderen die niet goed diep slapen en slecht aangeleerd slaapgedrag vertonen zich minder goed kunnen concentreren op school en vaker afwijkend gedrag vertonen.

Maar of je de goede slaap nu indeelt met 9 + 3 (die mediterraanse landen), 10 + 2 of 12 in 1x, dat is om het even.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ach met dit warme weer gaan onze dochters ook wat later naar bed hoor... en vooral in de vakantie.... soms lag onze oudste er pas om 21.30 in.... normaal gesproken om 19.00 maar het is dan nog zo lekker buiten... ik doe ze alleen op tijd naar bed omdat ze 3 dagen in de wk naar de psz gaan en ze dan wel uitgerust moeten zijn... maar ik merk ddat ze door de warmte dan pas later in slaap komen dus kunnen ze beter nog eventjes op blijven en daarna lekker slapen...

op een terras zitten doen wij ook wel met onze kids... maar dan wel ergens waar ze kunnen spelen... en als ze het volhouden ook wel later hoor..... zie het probleem er niet zo van in... hoeveel weken is het nou mooi weer in nederland?

16. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dit kan ik grotendeels beamen. Mijn dochter die dus inderdaad rond 21.00 uur naar bed gaat slaapt 's middags nog 2,5 uur. Ze krijgt dus echt voldoende slaap, daar hoeven jullie je geen zorgen over te maken.

Alleen wel jammer dat het mij nooit lukt om dan ook op bed te gaan liggen. Helaas is er altijd wel wat dat nodig gedaan moet worden.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik zou nu wel met mijn dochter op een terras kunnen zitten savonds hoor. Maar dit is nog nooit voorgekomen en als het al zou gebeuren is het echt niet erg. Wel met de voorwaarde dat ze zich goed voelt en niet te moe is. En dat ze de volgende dag kan uitslapen en/of bij kan slapen overdag als het nodig is.

Met een baby begrijp ik het wel als de baby zelf ook nog een late voeding krijgt enzo. De periode tussen een baby die een volle nacht slaap maakt en een peuter van 2 vind ik zelf wel een moeilijker periode om dit te doen. In mijn ogen zijn die kleintjes dan zo kwetsbaar. Klinkt misschien stom maar op die leeftijd zou ik liever een oppas zoeken of niet gaan.

Voor oudere kindjes moet het kunnen vind ik, mits het niet vaak gebeurd en er voldoende slaap gehaald kan worden (door uitslapen en of overdag bijslapen). En natuurlijk als een kind echt moe is en vervelend wordt (geen vervelend gedrag maar zichzelf in de weg gaat zitten door vermoeidheid) lijkt het mij logisch dat je naar huis gaat.

Hier ligt mijn dochter overigens tussen 18.00 en 19.00 uur op bed. Overdag slaapt ze soms, dan wordt het vaak tussen 19.00 en 18.00. Soms is ze zo moe dat ze rodn 17.30 al in slaap valt.

18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn zoontje hangt nu in tussen wel een dutje doen smiddags en geen dutje doen smiddags... Als hij wel een dutje doet, krijg ik hem savonds echt niet om 19:30 naar bed!
    Vooral met dit weer mag hij dan dus ook gerust laat opblijven, nog lekker in de avond een stuk mee fietsen of wandelen of mee naar een terrasje o.i.d.
    Ik zie het probleem eigenlijk niet!

19. Sensea

Sensea Niet meer actief

zolang ze nog geen verplichtingen hebben is er ook geen probleem. moeten ze eenmaal naar creche of school dan kom ej simpelweg in een andere routine.

onze jongste van net 2 zit in dezelfde fase als die van jou. wel een dutje of geen,eigenlijk is geen van 2 echt ideaal. wel een dutje niet omdat hij dan chaggie wakker wordt en uit zijn doen is en pas na 9 uur s'avonds weer kan slapen. en geen dutje is eigenlijk nog net een uurtje of 2 te lang.

toch kiezen wij ervoor om hem niet meer te laten slapen, nadat we eerst 2 maanden geschipperd hebben zoals jij nu doet we zijn daarmee gestopt om het simpele feit dat volgende week alles voor hem veranderd omdat hij een fikse taal(begrip) achterstand heeft en op medisch advies een vol week programma gaat krijgen, hij dan s'avonds tussen 6 en 7 naar bed gaat en 12 uur door kan slapen. hij moet volgende week beginnen met een vol weekprograma aan creche en logepodie waardoor hij 5 dagen per week om 7 uur op moet staan. zo zijn we er zeker van dat hij 12 uur slaapt in principe kan krijgen.

20. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Toen Quincy nog in de wandelwagen lag namen we haar ook overal mee naar toe, ook teras, ze sliep toen toch wel door. Nu letten we een beetje op, als ze in slaap valt blijven we lekker, anders gaan we naar huis. Als we van te voren weten dat we ergens heen gaan en het is leuk voor haar gaat ze 's middags een keer extra naar bed (al gaat dit de laatste tijd niet echt meer, ze gaat dan gewoon spelen)

Zelf vind ik het ook raar om kinderen die naar school moeten de volgende dag nog tot laat buiten te zien!

Deel Deze Pagina