ik oefen altijd in de v&d...daar kan hij het ehct heel lang volhouden...wij lunchen dan daar bijv uitgebreid laat ind e middag rnd 16/17 ...dan eet wat mee...en met een speeltje vermaakt ie zich wel... ik heb jarenlang gewerkt in een Grandcafe opde boulevard...en daar komen zoveel kids en babies...tja alleen de kinderwagens stonden soms in de weg, maar op zich nooit krijsende babies meegemaakt...hooguit een papa die bijv even met de baby door de zaak gaat lopen of ff naar buiten... maar van de zomer gaan we het ook wel proberen hoor...hij gaat tegenwoordig wat later bed rond 20u...dus ergens eten moet lukken...maar wij doen niet naar 3 gangen...soms brood vooraf en een hoofdgerecht...koffie of een ijsje doen we dan ergens anders of juist thuis op de bank gezellig
Nee hoor ik deel je mening! Mijn kinderen liggen allebei om 19/20 uur in bed! Heerlijk tijd voor mezelf hahaha...vrienden staan ervan te kijken en doen bijna alsof wij zo`n geluk hebben...maar dat ligt aan jou en hoe strikt jij bent. Soms mag er best wel eens een uitzondering worden gemaakt natuurlijk
@Miep, jij hebt ook een aug. 2009 dreumes. Hoe laat ga je dan? En wat eet mini? Eet je dan zelf wel rustig? Kan ze goed blijven zitten? Pfff, ik zou niet weten hoe ik dat moest organiseren? Kan je zelf dan wel genieten van je eten? Ik kan hier thuis niet eens eten als Noor zit te eten.
Onze jongste ligt altijd rond 7 uur-half 8 in bed. De oudste mag soms wel eens opblijven (als ze bijv. 's middags nog geslapen heeft). Dan gaat ze wel eens rond 8 uur op bed en slaapt dan rond 20.30. Straks gaan we naar Frankrijk op vakantie. Dan doe ik ze wel later op bed. Misschien ook wel rond 22 uur. Ik heb geen zin om 's avonds om 7 uur bij onze caravan te moeten zitten. Hangt er wel vanaf of de kids dit volhouden natuurlijk.
Hey Daan, het punt dat ik eerder maakte is juist dat ik zelf helaas ook niet zo relaxed ben als het gaat over 's avonds uit eten gaan met de kinderen. Dus we doen dat eigenlijk nooit. Maar niet om het eten, Mini zou gewoon eten wat wij eten of we nemen een broodje mee ofzo voor de zekerheid. Wel omdat ze zo ondernemend is en we idd niet rustig zouden kunnen zitten. Maar de laatste keer is alweer een tijdje geleden, misschien moeten we het maar weer eens proberen. Een restaurant met een kinderstoel is natuurlijk wel een eerste vereiste. Maar een lunch ofzo lukt altijd helemaal prima, dan heeft ze toch wat meer zitvlees en ik zelf dus ook.
Ah, ok. dan heb ik dat even verkeerd gelezen. Hier gaat een lunch ook wel goed moet ik zeggen. Noor hapt dan lekker mee. Scheet ws ook wel dat ze dan nog niet zo moe is. De laatste keer had ze dan al een slaapje achter de rug.
@Daan: jouw dochter is al 21 maanden als ik goed reken? Da's bijna 2! Wij gingen voor het eerst eens 's middags wat drinken in een grandcafe; thee met wat lekkers. Neem desnoods zelf je eigen sapje/drinkbeker/soepstengels/koeken mee. Dan ga je eens vroeg in de avond naar de pizzeria. Lust ze een stuk pizza? Wij begonnen met een korstje, helemaal leuk. Een mandje met brood hebben ze daar ook altijd wel. De mijne lust/mag ze niet, maar anders een pannenkoekenrestaurant? Deden we toen onze zoon 15 maanden was. Zo leuk! Ga de eerste keren iig naar een plek waarvan je weet dat kinderen er kunnen spelen en rond mogen rennen, da's wel zo lekker!
Thirza is vrij snel geprikkeld en slaapt ook niet zo goed in de wagen, dus voor ons is het niet echt te doen om 's avonds nog even lekker een terasje te pakken (helaas). Ik vind dat je aan moet kijken of het kan met je kindje, ieder kind is anders. Wij zaten voorheen ook wel tot half 10 's avonds op strand, dan wordt het vaak pas lekker als het erg warm weer is. Ik had gehoopt dat we dat met de kleine erbij ook nog konden doen. Maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken.
Probeer het gewoon eens, desnoods ga je gewoon vroeg eten. 6 uur in het restaurant ofzo. Bestel je voor je meisje wat brood met boter en een kindermenuutje oid. Waarom kun je zelf niet eten als je met haar eet? Moet ze nog gevoerd worden of heeft ze geen rust?
Noor lust wel pizza. Eigenlijk lust ze wel veel. Dus qua eten moet het geen probleem zijn. Ik ben eigenlijk zelf het probleem. Door mijn eigen 'dingetjes' belemmer ik haar denk ik wel in veel situaties. Misschien is het wel een idee om een pannenkoeken restaurant te proberen. Dat vind ze heerlijk. Ach, het ligt helemaa niet aan haar, maar aan mijzelf. Ik zie het gewoon niet zitten. Ik zit zo vast aan regeltjes en dingetjes. zou het zo graag eens wat makkelijker willen, zoals andere ouders. Hoe kan ik ook zeggen dat ik het niet zie zitten, als ik het nog nooit geprobeerd heb.... als we 's middags gaan. Dan heb ik idd alles bij de hand. Broodjes, drinken. en dat gaat ook goed. Waarom 's avonds dan niet... Ik durf Noor niet zo goed te laten rondlopen/ rennen. Dus zo een omgeving is een echte uitdaging voor mij.
Nee, Noor kan prima zelf eten. (met een klein beetje hulp, dat wel. Lepeltje, vorkje wisselen. Ken je wel denk ik). Ik wordt er gewoon erg nerveus van, waardoor ik zelf geen hap door mijn keel krijg.
Thnx voor de antwoorden! Mijn ventje is erg ondernemend, en ik kan hem dus niet alleen rond laten lopen. Ben veel te panisch dat hij ineens weg is. Dan zit ik zelf niet rustig meer. We zijn wel eens uit eten geweest met hem, maar ik vind het persoonlijk niet prettig, kan me dan niet ontspannen. Bij de V&D laatst ook, was met vriend en schoonma maar hij wilde de hele tijd uit zn stoel, niet eten en alleen maar rond lopen.
Meid gewoon eens proberen, neem je lekker alleen een hoofdgerecht en als het niet bevalt ben je zo weer weg. Of je gaat naar een wok restaurant, kan je kleine tussendoor lekker wandelen. Niet zoveel beren op de weg zien, nergens voor nodig. Het ergste wat er kan gebeuren is dat het totaal niet bevalt, dan vraag je de rekening en ben je zo weer weg! En wellicht een verademing als je jezelf en daarmee ook je dochter niet zo hoeft te beperken. Soms moeten kindjes ook kunnen ontdekken en is het goed als jij ze daarbij helpt
Wat wij met elkaar hadden afgesproken de eerste keer bij de pizzeria was dat als het niet ging, we de pizza gewoon in de doos mee zouden nemen, maar het was hartstikke leuk! Van 18 tot 21 maanden at zoon heel slecht, gewoon niks zeg maar en zijn we nergens geweest. Binnenkort weer eens doen!
@Daan78. Heb precies hetzelfde als jij. Mijn mannetje is wel een stuk jonger maar ik wordt ookal nerveus bij het idee. Hou me ook (volgens mijn vriend) te strikt aan regeltjes en vind het eigenlijk al vervelend als ik hem ergens anders dan thuis een flesje moet geven. Best lastig.
Bedankt meiden, ik zie idd veel beren op de weg. Ik moet dingen echt leren ervaren. Bedankt voor jullie tips.
Oh, wij gaan gewoon. Niet dat we ooit bij een echt restaurant zijn geweest met de kids, maar wel bij het pannenkoekenhuis, lunchrooms, restaurant van de dierenpark enz. Als ik 3 kinderstoelen kan bemachtigen ben ik blij! En echt rustig relaxed eten is natuurlijk anders, maar ik vind het wel gezellig. Overiens vind ik (en niet aanvallend bedoeld), dat wij echt relaxed zouden kunnen eten als wij met zn 2en met maar 1 kind zouden gaan eten. Je hebt dan 4 handen en 1 kind om voor te zorgen, dan kan er toch weinig mis gaan? Oh, Daan, ik weet dat het bij jou anders zit, dat snap ik.
Kindjes tot een maand of zes slapen wel in de kinderwagen dus dat lijkt mij het probleem niet. Maar onze oudste dochter is 2,5 en die loopt om half tien echt niet meer buiten hoor. Acht uur naar bed. En ik vermoed dat die ouders die met deze kindjes nog 's avonds laat op terras zitten daar de volgende dag wel last van hebben
rust en regelmaat, daar doen ze het het best op. Helemaal mee eens dat je niet te veel op pad moet met kinderen, worden ze onrustig van. En dan heb ik het natuurlijk niet over een rondje kinderboerderij die hier vijf minuten achter ligt.....
Tsja, ik kan daar met mn hoofd ook niet bij.. Heb zelf nog geen kindje maar wat ik vorige week op het strand en de boulevard zag.. Kinderen van een paar maanden tot kinderen van een jaar of 10... En dat was al tegen 9e ofzo en dan nog moeten eten ook he... Bizar gewoon...