Ik begrijp het niet...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Desjavu, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hoihoi! Ik ben op dit moment ook zwanger van ons cadeautje! Ik kan mij heel goed voorstellen in wat voor situatie jij (jullie) nu zitten.
    De enige tip die ik je kan geven: praat veel met elkaar en communiceer open en duidelijk.

Hier heeft het heeeeel lang geduurd voordat mijn vriend eindelijk inzag dat er écht een baby'tje komt. Sowieso is het voor de man totaal anders. Zij hebben nog niet echt een band met het kindje, zeker niet als er nog niks te zien is. Misschien dat een echo inderdaad dat knopje om doet zetten, maar ga er niet teveel van uit. Dat voorkomt teleurstellingen ;)
    Gun hem wat ruimte. Echt, je hebt nog tijd zat! Ik snap helemaal dat je alles meteen goed geregeld wil hebben. Wacht er even mee. Laat het allemaal op zijn beloop gaan. Het komt echt wel goed, linksom of rechtsom. Mijn ervaring is, is dat hoe verder je zwangerschap vordert, je anders tegen bepaalde zaken aan gaat kijken.

Mocht je nog vragen hebben of gewoon even willen kletsen dan kun je me altijd een pb'tje sturen!

2. Amare

Amare Niet meer actief

Dan zou ik de vakantie die je wilt plannen ook maar even uitstellen.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    lol :d

4. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Precies wel veel onderwerpen gestart, de laatste dagen... ???

5. Veera

Veera Niet meer actief

Een vakantie is eenmalig duur, vaste lasten zijn er iedere maand. Denk dat ze dan maandelijks niet uitkomen, dat ze dat bedoelt

6. Desjavu

Desjavu Actief lid

29 dec 2015
    306
    0
    0
    @RachelleNM Bedankt, het is voor hem lastig op het moment omdat hij nog niet weet hoe en wat. Het besef zal maandag wel komen bij de eerste echo.
    Heel erg bedankt.

@Lise186 Op ons eigen of op vakantie is wat betreft de kosten ook wel een verschil.
    @Hilly1980 Grappig hoor.

@Inneminne is dat een probleem dan?

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    mannen hebben idd vaak wat langer nodig om er aan te wennen.
    meestal bij de echo als ze het zien komt het binnen dat het echt zo is.
    ze kunnen er zich vooral in het begin geen voorstelling van maken dat er een klein mensje aan het groeien is.
    persoonlijk zou ik keihard gaan sparen om zo snel mogelijk op mezelf te kunnen wonen.
    op marktplaats en de weggeef op facebook kun je heel leuke spulletjes vinden voor weinig en vaak kun je ook heel veel van familie krijgen om de eerste periode door te komen.
    dan hoef je je ook niet in de schulden te steken.
    bij familie zou hier aan beide kanten geen optie zijn omdat we dat zelf absoluut niet zouden willen.
    hoe makkelijk het ook lijkt je moet altijd rekening houden met degene waar je woont

8. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Pfoe wat zitten er toch veroordelende nare reacties tussen. Ik vind dat je het goed aanpakt hoor ! Je overdenkt zaken, wil niet in de problemen komen, je denkt vooruit ! Knap hoor als je nog jong bent. Er zijn vele jonge moeders die je dat niet na doen.

Hoe is het nu met je vriend en jou ?

Oh en als jij nog lekker even op vakantie wilt, lekker doen ! Je bent niemand uitleg verschuldigd ! Zo lang je de spullen vd kleine hebt gekocht en je houd nog spaargeld over.. nog even genieten en bijtanken voor de kleine jullie wereldje op zn kop zet ! Wat je vast met alle liefde laat gebeuren :) succes samen !

9. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Dat is het um nou juist. ze hebben geen spaargeld, geen woning, momenteel een baan en binnenkort nog een baan erbij als het goed is. Baby spullen krijgen ze allemaal en als ze op hun zelf gaan dan krijgen ze die spullen ook allemaal. Dus ja dan snap ik dat er reacties komen over het feit ze beter niet op vakantie kunnen gaan. Dat is natuurlijk haar keus en niet de onze.
    Maar sorry als ik moet kiezen tussen sparen voor me kleintje of op vakantie gaan dan zou ik daar niet eens over twijfelen. Dus dan maar een jaar wachten hoe jammer ik dat ook vind. Nogmaals is haar eigen keuze.

TS: Maar toch zou ik eerst zorgen dat je een woon ruimte heb met alle benodigde spullen, een beetje spaargeld voor de zekerheid, en een blije vriend die dit samen met jouw doet en een goed lijstje heb waarin je maandelijkse uitgaven staan. En dan nog maar eens kijken of je op vakantie gaat ;).

Maar nogmaals wat je vriend betreft. geef het ruimte en tijd hij zal de huidige situatie thuis/werk en dergelijk even niet zo goed kunnen combineren in zijn hoofd met de nieuwe situatie. Geef hem ruimte en luister naar hem.

Deel Deze Pagina