Hoi, ik zit hier al een paar dagen in de knoop met de dagindeling. Ik geef de fles op verzoek, en kwam gedurende een paar weken op een vrij goed ritme uit, dat mijn zoontje zelf aangaf. Hij heeft zelfs een paar keer 's nachts doorgeslapen, waardoor de nachtvoeding wegviel en hij dus op 5 flessen bleef (150 + 5), hetgeen normaal ook de bedoeling is. De laatste drie dagen is het echter een knoeiboel. Zo werd hij vannacht wakker om 2u (had zijn laatste fles om half 10 gehad omdat hij de dag ervoor ook al zo'n gekke uren had) en heeft hij 170 cc melk opgedronken! En om half 6 was hij er weer.... Hij laat ongeveer 3,5u tussen de flessen, waardoor ik dus uitkom op een voorlaatste fles om 6u vanavond. Maar ja, onze bedtijd lag vroeger keurig op 19u /19u30... Ik vind 6u echt veel te vroeg. HIj is gewoon om voor zijn fles in bad te gaan en pyama aan te doen, maar dat kan ik toch moeilijk al om half 6 gaan doen??? Ik bied hem nu ook al een paar dagen flessen van 180 + 6 aan. Hij drinkt die vlot bijna helemaal leeg (heb nu zo'n 80 cc over van de 3 flessen die hij vandaag al heeft gehad). Ik zit dus al met de zenuwen wanneer hij vannacht weer wakker wordt van de honger. Ik kan hem dan "maar" hoogstens 100cc geven (overschot van de 5 flessen tesamen), want anders ga ik over 1 liter, en ik weet nu al dat hij daar niet genoeg mee gaat hebben... Aangezien hij nog maar net 3 maanden is, kan ik ook nog geen rijstbloem geven bij de laatste fles. Ik vind het gewoon erg stresserend omdat ik echt op de klok moet kijken, alhoewel ik dus op verzoek geef. Soms heb ik hierdoor echt zin om vaste uren te gaan introduceren zodat hij tenminste op een vast uur opstaat en gaat slapen. Straks moet hij naar de opvang en wil ik toch een beetje ritme aanhouden. Wat ik me bijvoorbeeld ook afvraag, is of ik hem 's morgens bij de eerste fles best meteen mee naar beneden neem en hem laat spelen, ongeacht of het nu 6u of 7u is? Ik heb hem de voorbije 2 dagen terug in bed gelegd tot een uur of 8 omdat ik zelf nog zo moe was. Hij heeft dan ook wel geslapen. Hoe doen jullie dat wanneer de eerste fles echt vroeg valt? Sorry voor mijn chaotisch verhaal, maar zo is het ook momenteel hier Groetjes, Sunnyke
Mijn zoontje is nu ook bijna 3 maanden en ik geef de FV niet helemaal op verzoek. Ik zorg altijd dat we om half 7 gaan douchen en om 7 uur een fles, dan de laatste voeding om kwart voor 11. Sinds een week slaapt hij door dus zit ik nu op 5 voedingen van 150~5. Meestal komt hij dan tussen 8 en 9 dan krijgt hij weer tussen 12 en 1 en daarna tussen 4 en 5 om weer op 7 uur uit te komen. Als hij eerder komt laat ik hem meestal eventjes wachten of ik geef een grote fles zodat hij daar weer langer mee doet tot de volgende voeding. Ik zou zeggen alle voedingen voor 7 uur ´s morgens als nachtvoeding zien dus weer terug in bed en die erna wel als dagvoedingen. Zo doe ik het wel, maar hij komt eigenlijk nooit voor 7 uur, als hij om 6 uur zou komen zou ik hem gewoon lekker terug leggen hoor, kan je zelf ook nog even wat slaap pakken. En anders zou je toch ook een voeding meer kunnen geven als hij erg vroeg begint ´s morgens of gaat dat niet Ik hoop dat je er wat aan hebt maar het blijft zoeken met schema´s
Regel 1 bij schema's is: zodra je denkt dat alles goed is gooit je kind het weer om... Blijf naar je kind kijken, en volgen, dan komen jullie er wel uit.
Hoi, ik probeer mijn zoontje ook echt wel te volgen, maar het is vooral moeilijk wanneer hij bijna aan zijn daglimiet zit van 1 liter en de dag is nog niet om, als je begrijpt wat ik bedoel. Vannacht heeft hij om 3u gegeten, hij mocht nog maar 12O + 4 hebben want hij had al 5x 180 + 6 gehad en daar toch wel veel van gedronken, dus... Maar ja, hij werd om 6u opnieuw wakker. Ik heb hem dan zijn speentje gegeven, en dan heeft hij toch geslapen tot 7u. Toen ik hem om half 8 zijn ochtenfles gaf, bleek hij toch nog steeds niet veel honger te hebben, en heeft hij zeker 70 cc laten staan, met als gevolg dat hij om half 10 terug honger had, maar weer geen volledige fles opkon natuurlijk... Het is echt rommelen momenteel, en dat maakt me als mama gewoon erg onzeker... Groetjes, Sunnyke