Ik maak altijd een lekkere bolognesesaus dus gehakt met tomatensaus en groenten soms bouillonblokje erdoor. En dan veel kaas erover en dan in de oven.
Gehakt, rijst, groentemix zelf gemaakt (hoedjes van de paprika en courgette in de hakmolen fijn gemalen). Kruiden met komijn, peper, gember, zout, paprikapoeder. Een eetlepel tomatenpuree en beetje zonnebloemolie. Alles mixen en de paprika's vullen. In de pan een laag water met dezelfde kruiden en een eetlepel tomatenpuree en scheut zonnebloemolie. Daarin leg je de paprika's en laat je rustig garen op het vuur. De saus beetje in laten dikken als de paprika's gaarbzijn en dat nog niet gebeurd is. Lekker met Turkse yoghurt.
doe altijd heel simpel. gehakt, ui, knoflook en champignons aanbakken. Hele lading kruiden die je lekker vindt (bijv. chilipoeder, oregano, paprikapoeder) daarbij wat tomatenpuree (en eventueel beetje water) of wat gezeefde tomaat. op het laatste meng ik er bijv. rijst, bulgur of spelt door. De paprika's eerst even in een ketel blancheren. Vervolgens vullen, beetje geraspte kaas bovenop en de oven in.
Oh de laatste favoriet was hier: mengsel van - gehakte walnoten - zongedroogde tomaat (kleine stukjes) - dadels of rozijnen - rood uitje - knoflook - paddestoelen - verse rozemarijn Alles in kleine stukjes opbakken (zacht vuurtje), daarna met wat balsamico en een beetje honing doorroeren en de paprika er mee vullen. Hmmmm. Evt. aan te vullen met couscous of quinoa. Maar vrijwel alles is lekker om 'm mee te vullen
Ik vind heel lekker, aardappelpuree met rode pesto, lente-uitjes, zongedroogde tomaatjes, kaas en uitgebakken spekjes (de laatste kun je evt weglaten, want het heeft al veel smaak zonder als vegetarisch gerecht).
Ik weet niet wat je dieet inhoudt, maar dit is mijn favoriete gevulde paprika recept. Het recept komt uit het kookboek 'Kickstart' van Lisa Steltenpool.