Last van mijn heupen en buik.....

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Siren84, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hallo!

Ik stel mijn vraag even hier want ik zit nu in een traject ivm zwangerschapsdiabetes. Ik zweef zowat tussen VK en Gyn in. Ik hoor volgende week de voortgang dus weet eigenlijk niet wie ik nu kan bellen met mijn vraag.

Sinds een paar weken heb ik ontzettend last van mijn heupen. Het zit zowel links als rechts. Links wat erger. Elke keer als ik in en uit de auto stap zak ik door mijn linkerheup. Is dit Bekkeninstabiliteit? En zo ja, wat kan ik er dan aan doen? Ik heb gelukkig al verlof! Dat scheelt een hoop!

Nog even een vraag... mijn buik is met tijden echt hard.. harde buiken denk ik. Als ik in bed lig kan ik eigenlijk niet lang op 1 zij liggen want dan wordt het zo hard als steen aan die kant en pijn dat dat doet! Wat kan dit zijn? Is het mijn kindje die die kant op kantelt dan? Of toch harde buiken, voorweeen?? Soms voelt het ook als ongikrampen en trekt de pijn door naar mijn rug.

Alvast bedankt!!!!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Dit zijn bekkenklachten.

Rust en activiteit afwisselen. Met trap oplopen tree voor tree, met draaien uit bed en uit auto, eerst draaien dan vooruit stappen, niet opzij stappen, evt. een zak op je stoel leggen om het draaien makkelijker te maken. Niet met de benen over elkaar gaan zitten.
    Evt. naar een fysio of osteopaat gaan.

Klinkt echt als harde buiken/voorww. Warmte kan helpen om de harde buiken te verminderen. Zolang de harde buiken niet regelmatig en pijnlijk zijn is dat niet erg.

Groetjes Ineke

3. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Dank je wel! :)

Deel Deze Pagina