Misschien ben ik een beetje een zeur hoor maar ik denk dat al die mensen het echt niet slecht bedoelen, misschien dat ze niet zo goed kunnen inschatten wat de gevolgen zijn maar ja, om ze dat nou zo enorm kwalijk te nemen...., het zijn alleen maar mensen die het goed voor hebben met een beestje en tsja, als je van dieren houdt ben je nu eenmaal geneigd ze aan te halen. Ik snap de frustratie echt wel hoor maar, ik wil alleen maar zeggen dat deze mensen niet moedwillig kwaad in de zin hebben. Ik heb ook jaren een hond gehad met een enorm hoog knuffelgehalte dus tja, regelmatig mensen die m wilde aanhalen, ach, ik was trots op die lieve kanjer dus dat mocht vond het iets anders wanneer er gescholden werd naar en op mijn hond, of mensen die rond oud en nieuw expres vuurwerk gingen afsteken in de buurt van mijn hond grrr.....daar word ik nu echt boos van!
Ja ken het wel hoor, kan hier nooit mijn hondjes uitlaten want iedereen vind onze Mops zooooooo schattig Vermoeiend. Oké ik word niet overal heen gesleurd door zulke kleine hondjes maar het is evengoed irritant.
Klopt de meeste zullen het echt niet kwaad bedoelen, maar als je al meerder malen hebt aangeven dat je het niet prettig vind aan de desbetreffende persoon en hoogzwanger rondloopt langs een drukke straat. Dat vind ik vooral erg dom en vragen om ongelukken en vind ik dat ik het hem zeker wel kwalijk mag nemen. Ik snap dat kinderen het 'gevaar' er niet van in zien maar ik mag er hopelijk toch wel vanuit gaan dat volwassenen die impulsen onder controle kunnen houden. Zeker als ze al zo vaak gevraagd zijn om het niet te doen. En er is nogal een verschil tussen mensen die vragen of ze de honden mogen aanhalen of mensen die gewoon erop afstormen (of erna roepen) vind ik persoonlijk dan he.
Tuurlijk begrijp ik dat Brabantsmeisje, dat is hoogst irritant en kan zelfs gevaren opleveren, bovendien had je het al een paar keer aangegeven. Het is meer dat ik door alle reacties het idee kreeg dat iedereen het vervelend vind dat mensen hun hond willen aaien ongeacht of je zwanger bent of niet en dat snap ik dan niet zo goed: ik kan mij indenken dat je het vermoeiend vind maar om om die reden echt geiirriteerd of boos te worden begrijp ik niet: als je een hond hebt met een hoog knuffelgehalte ontkom je er denk ik niet aan dat er altijd dierenliefhebbers om je heen zijn die ze even willen kroelen, ik kan dat zelf ook een beetje hebben maar zal er nu een beetje mee oppassen
Als iemand aan de overkant van de straat staat... dan begrijp ik jouw reactie voorkomen. Er intstaan dan immers gevaarlijke situaties. Maar als iemand geïnteresseerd is naar jouw honden als je er langs loopt dan kun je ook blij zijn dat er mensen zijn die intresse tonen. Even een aai over zijn bol en een paar lieve worden kunnen dan toch geen kwaat. Hier loopt alles gillend weg als ik met mijn 3 honden om de bocht kom, daar word ik soms idioot van. Want ze zijn natuurlijk zeer gevaarlijk. Is er geen manier om de aandacht van je honden af te leiden. Dus zodra je zo'n persoon ziet kun je er ook snel voorbij met 2 honden vol aandacht voor de baas. Dat scheelt weer een gevaarlijke situatie een rood hoofd en ski les. Je kunt somige mensen helaas niet verbeteren. Je hebt vast wel iets lekkers waar ze een moord voor doen of een speeltje die ze geweldig vinden (dan weer niet te geweldig). Sucses
Ik snap de achterliggende gedachte wel, maar ik vind dat het niet nodig zou moeten zijn. Als je een hond ziet, kan je ook gewoon vragen of je die mag aaien ja of nee ipv er op af te stormen of te gaan roepen als een malle. Voorbeeld: Onze herplaatser heeft een flinke bagage, voordat ze bij ons kwam met 11 maanden had ze al 5 baasjes gehad. Ze was wantrouwend en vond mensen helemaal niet leuk. Als iemand haar van voren direct benaderde wilde ze vluchten, maar aan de lijn kan dat natuurlijk niet. (En aan een drukke weg waar wij langs moeten om naar het park te kunnen laat je de lijn nu ook niet graag los) Na vlucht gedrag komt confrontatie en die ging ze dan ook aan. Dit hebben we er zo goed als uit gekregen maar stel dat het alsnog een keer fout gaat dan is mijn hond de dupe. Ik wil echt niet zeggen dat mijn honden niet geaaid of geknuffeld mogen worden, maar het zijn mijn honden die ik door en door ken dus ik beslis door wie, hoe en wanneer om ongelukken te kunnen voorkomen. En dat maakt dan niet uit of een het Chiuaua, Beagle, Rottweiler, Pitbull of Retriever is. Iedere hond kan zorgen voor een ongeluk, de ene richt alleen wat meer schade aan dan de ander.
@Ickuzz Ik denk dat het met je hormonen te maken heeft, ik weet niet of je last hebt van gevoelswisselingen. (blij, verdrietig, boos, geïrriteerd) bij honden hoef je dat niet eens te uiten, alleen het gevoel al komt bij hun aan. Onze oudste reageert ook heel heftig op mij en de jongste is vooral erg bezorgd om me haha.[/QUOTE] Ik denk 't ook wel, dankje.. merk t ook wel, maar de middelste wilt graag weg, komt zelf voor aandacht, en de oudste wilt voornamelijk bij mij lopen tijdens de wandeling. De jongste is zeer waakzaam en beschermend wanneer ik alleen met haar en de anderen buiten op een bankje zit. Heel erg veel last van gevoelswisselingen heb ik niet, merk wel dat ik me groen-geel erger aan een bepaald persoon
Hier een malthezer dus maar klein beesje En hier aai vactoor num 1 zeker bij kinderen Die komen vaak op haar af gestoormd van aaaaah mag ik haar aaien Of beginnen spontaan met aaien Nou zou ze niet snel wat doen zeg nooit nooit maar zit gewoon niet in haar karakter En vaak duikt ze dan weg van help Vaak kan ik me wel bedwingen zeker bij die hele klijntjes Maar vaak ook kinderen van 10 jaar of ouder dat ik denk hallo denk is na als ik op jou zo kom afgestormt vind je het toch ook niet leuk Doe eerst is rustig dan wil ze best ge aait worden
hier precies het zelfde alleen hebben wij een amerikaanse bulldog van +-50 kilo dus ben wel blij dat mensen niet zo reageren op hem heb er zelf ook een hekel aan en ook als er visite binnenkomt negeren en pas als ie rustig is aandacht geven luisteren ze niet jammer dan dan maar 50 kilo tegen je aan die lekker druk is niet zeuren dan