ik ben 1,5 en dwars, strafplekje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mumm84, 13 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzy1984

Lizzy1984 Lid

10 okt 2010
    90
    0
    0
    en mijn zoontje begrijpt heel goed dat als hij iets pakt wat niet mag...mama het afpakt want hij doet het stiekem en kijkt snel of ik niet kijk....dus naar mijn mening is dat hij oorzaak gevolg wel snapt...maar goed spreek uiteraard niet voor alle kindjes :)

2. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier was mijn zoontje ook steeds dwars, en nu met het strafhoekje luisterd hij stukken beter. Dus hier werkt het ook :)

3. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Tot een bepaalde leeftijd helpt dat ook goed afleiden, en wellicht dat er kinderen zijn van 1,5 die dat pikken.
    Echter mijn dochter liet zich op een bepaald moment niet meer afleiden. Wat ik ook deed, ze bleef er gewoon in (helemaal overstuur omdat ze iets niet kreeg, ze was een maand of 15). Duidelijk toe aan een time out. Sindsdien wordt hier een stoeltje gebruikt. Meestal wanneer ze bepaald gedrag gebruikt bijv niet mee willen werken om een luier te verschonen. Ik vertik het om half vechtend dat te doen, drie x waarschuwen en ik zet haar op het stoeltje. Vervolgens als ik haar weer eraf haal een knuffel en uitleggen en ik kan rustig de luier verschonen.

4. knap

knap Niet meer actief

Echt straffen zeg maar klinkt ook weer zo zwaar deed ik pas van af een jaar of 2. De eerste keer dat dochter lief de gang op ging was ze 2 jaar en drie maanden oud ongeveer 27 maanden dus.

Voor die tijd voor al alles wat gevaarlijk is weg leggen. Geen uit dagende spullen in je huiskamer wat gevaarlijk kan zijn voor je kind of voor de spullen zelf en de huiskamer vooral als speelplek zien. Waar ze kunnen leren ect ect. Moet zeggen dat mijn dochter tot nu toe een redelijk makkelijk kind is. En als ik nee zij ze zo al luisterde.

Straffen tot een jaar of 2 vind ik persoonlijk nog niet echt nodig. Ja we denken te weten dat we weten dat ze het ( expres doen) maar daar is nog geen spraken van. Weg halen uitleggen in jip en janneke taal en weer wat anders aanbieden. En laat ze vooral vrij zonder te veel als politie agent op te hoeven treden. Benoem wat je wel en niet goed vind voor het al verkeerd gaat. Ga maar liever naar die kast dat is gevaarlijk en kan auw doen. Kijk je kind altijd aan roep het bij zijn naam zo dat ze ook die (taal zien en leren)

5. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Ons zoontje is nu 15 maanden en wij hebben een nadenk krukje, als hij bij tweemaal waarschuwen toch nog doorgaat gaat hij 1 minuut op het krukje zitten. Momenteel blijft hij nog netjes zitten en daarna doet hij niet meer waarvoor hij op het krukje zit. Jouw dochter is net iets ouder je zou het kunnen proberen. Als ze eraf gaan meteen weer terug zetten en de tijd opnieuw, ook al zijn ze zo klein ze hebben het gauw genoeg door. Deze techniek gebruik ik ook in de opvang en werkt prima.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dit bedoel ik! Misschien luisteren sommige kindjes beter na even ergens apart gezeten te hebben, maar ik geloof niet dat ze het al door hebben en dat het vooral indruk is. Gewoon je huiskamer 'dreumesvriendelijk' houden en niet teveel politieagent spelen werkt volgens mij veel beter voor die leeftijd.

7. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    +1

mijn dochter is 19 maanden en corrigeer ik ook wel eens,maar ter plekke met een nee, afblijven bijv.
    maar een strafhoek?? :(

dat zou zij hier echt nog niet begrijpen hoor

8. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    herkenbaar, hier ook een heerlijke meid die het woordje 'nee' heeft ontdekt en erg dwars kan zijn.

Straf, wat is straf? Hier heeft ze weleens op de gang gezeten. Gebeurde elke keer met de maaltijd. Ze wilde haar eten niet hebben, nou dat is wat ons betreft prima. Maar ze begon dan te gillen, krijsen en huilen. En als we er wat van zeiden of afleiden. Dat hielp niet. We hebben haar toen met kinderstoel en al in de gang gezet. Om daar tot rust te komen en af te koelen. Want dat had ze echt nodig hoor!
    Ze vind het heel erg op de gang, we laten haar daar maar kort zijn hoor. En dan mag ze weer bij ons zitten, knuffelen we haar extra en dan is het goed.

Dit hebben we een aantal keren moeten doen, en ik nu ik dit topic lees en hierover denk betrap ik mij erop dat dit al weken niet meer is gebeurd.

In andere situaties haar afleiden of een keuze stellen, helpt ook. Maar dat is denk ik per kind ook verschillend.

9. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Wij hebben ook een strafplekje in de woonkamer.
    Maar tot nu toe is het niet echt nodig geweest, Kaan luisterd heel goed naar ons, wat nee is nee!;)

10. mirriemeis

mirriemeis Actief lid

17 okt 2011
    143
    0
    0
    Hier wordt de dame op de onderste traptree neergezet, vaak is het dan brullen. Ik laat de deur open. ze komt dan zelf naar een minuut of 2 bij mij voor een knuffel. daarna is het ook weer goed. ze hebben het heel goed door, dan ze daarvoor fout zijn geweest.

11. Lizzy1984

Lizzy1984 Lid

10 okt 2010
    90
    0
    0
    Snap je verhaal, maar ik doe dit toch anders. Natuurlijk zijn gevaarlijke dingen niet binnen zijn handbereik, maar helemaal op een dreumes ingericht ook niet. Vind dat een kindje van 1,5 jaar best weet waar hij wel en niet aan mag zitten. Mijn kleine weet bijvoorbeeld dat de afstandsbediening van mama en papa is. Meestal ligt deze in een la, maar gebeurd ook weleens van niet en dan pakt hij hem en zegt hij van mama en brengt hem naar me toe. Hij weet heel goed dat hij er niet mee mag spelen. En ik speel echt niet de hele dag politieagent. Hij mag veel, maar weet ook wat hij niet mag! En mijn zoontje kan dat echt wel aan. Ook in winkels zit hij nergens aan. En bijvoorbeeld bij mijn moeder staan veel spulletjes en hij blijft er 9 van de 10 keer van af want hij weet is van oma en zijn speelgoed van hem. Moet er niet aandenken om niks meer neer te kunnen zetten zo leert je kind ook niet dat je niet overal aan mag zitten. Maar goed zo voed ik mijn kind op en op zijn strafplekje zit hij misschien 4x per week als hij echt heel dwars is.

Ik geef mijn kind veel vrijheid, maar geef ook grenzen aan. En mijn zoontje heeft dat nodig zo is ieder kind anders.

12. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Hier sluit ik me bij aan!
    Bij een ander in huis staan ook dingen waar ze niet aan mag zitten, kan moeilijk verlangen dat het allemaal.opgeruimd wordt voor ik met mn dreumes langs kom!
    Nee is nee, klaar... En óf ze het hier begrijpt;)

13. adi

adi Niet meer actief

inderdaad, nee snappen ze wel met 1,5, maar ze kunben nog niet snappen dat het dadelijk nog steeds niet mag. Of dat het niet mag als mama uit beeld us ( want is aan mama gekoppeld)

14. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Lizzy,
    Met 1,5 jaar vier keer per week in de strafhoek?
    Zelf vind ik dat echt te jong.

15. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Sorry, maar mijn zoontje van bijna 1.5 krijgt dus echt wel 'straf'.

Ik blijf erbij dat het iedereen volgens mij denkt dat hun kinderen dom zijn.
    Als je ziet wat mijn zoon uitvreet en op de manier waarop hij het soms uit kan vreten...

Nehh, die weet wel goed waar hij mee bezig is en of het mag of niet. Waar aan weet ik dat? Zijn reactie als ik het doorheb dat hij weer ergens aan zit wat niet mag, hij schrikt dan echt :p.
    Nu krijgt hij daar geen straf voor, maar bij ongewenst gedrag weer wel. Bijv. driftig doen, met eten gooien, bijten etc.
    Don't touch the boat Nemo, dat soort praktijken. Hij kan echt strijden.

16. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    nou volgens mij denk jij dan toch heel verkeerd!!

mijn dochter is een hele slimme griet, die idd echt wel weet wat ze wel en niet kan maken
    En toch zal ze de strafhoek niet begrijpen. Een gewone correctie, in vorm van vertellen dat het niet mag (desnoods heel streng) het afpakken/weg zetten van datgene. en daarna iets geven wat wel mag wordt vele malen beter begrepen!

17. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zetten ons zoontje 17 mnd als hij niet luistert in de kinderstoel en daar moet hij een minuut in zitten. Als die om is vertel ik hem duidelijk op zijn hoogte dat dat niet goed is

18. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Ik weet niet of het vele malen beter begrepen wordt, maar na mijn mening een kindvriendelijke manier om je kind iets te leren:)

19. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Dat vind ik nogal een lange tijdsspanne voor een dreumes. Na een minuut weet hij toch niet meer wat hij fout gedaan heeft? Of denk je dat hij daar op reflecteert?

20. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja bij mijn dochter is het wel dat ze dat beter begrijpt, want ze weet hiermee precies hoe en wat. In de hoek zetten en dat ze daar moet blijven staan snapt ze echt niet. ze loopt er ook gewoon uit weg en gaat dan verder met haar "stoute" ding

Deel Deze Pagina