Wij zijn afgelopen vrijdagavond eindelijk begonnen met de methode uit de baby slaapgids. Vrijdag was onze Vera rond twee uur 's nachts wakker en heeft ze 1,5 uur gehuild. Zaterdagnacht sliep ze wonderbaarlijk door. Zondagnacht was ze erg boos en heeft ze rond drie uur 's nachts twee uur gehuild. Maandagnacht ging op zich erg goed, ze heeft 's morgens om half vijf een half uurtje gehuild. Dinsdag en woensdagavond was het heel even moeilijk in slaap komen. Dinsdag had ze bij de opvang twee keer geslapen. De laatste keer tot half 5 ('s middags). Afgelopen nacht is ze om half 10 even jammerend wakker geworden, ze was haar tul kwijt. Verder heeft ze dus al twee nachten doorgeslapen ! We zijn blij eindelijk de stap gezet te hebben. Ze was al drie maanden aan het spoken en mijn wederhelft zag ik nog maar weinig naast me in bed liggen. Ik kan iedereen zeggen dat het werkt en het is moeilijk, maar het resultaat is geweldig Groetjes, Danielle
Fijn dat ze doorslaapt zeg. Ik ken de methode niet, maar ik ben wel benieuwd hoe het werkt (gewoon nieuwsgierig, ik heb vooralsnog niet van plan het zelf uit te gaan proberen, denk sowieso niet dat de buren er blij mee zijn). Met het huilen, laat je d'r dan gewoon in haar bedje liggen huilen, of ga je er troosten, haal je d'r uit het bedje?
Ik ben op internet die baby slaapgids ook wel tegengekomen en heb ook overwogen om het te bestellen i.v.m de slaapproblemen van Noëlle, maar je kon nergens op die website lezen, hoe het nu precies werkte, dus ik was bang dat je dan weer veel geld uit zou geven voor iets waarover je ook wel in andere boeken hebt gelezen. Ik ben dus eigenlijk ook wel benieuwd, wat er nu precies voor methode in die slaapgids staat. Frieda
nou, ik had die slaapgids ook besteld. Maar wat een afzetterij zeg! Er staat precies in wat het cb adviseerd. En alle info kan je gewoon overal gratis van internet plukken. Je betaald iets van 17 euro en welgeteld zullen er denk ik 5 bladzijden in zitten. Nee, hier was het een hele grote miskoop!
oke, welgeteld 15 pagina's Er staat er dus in dat als je kindje snachts huilt. dat je er naar toe moet gaan. Klopjes geven op zijn/haar rug. Niet praten, niet oppakken! De kamer verlaten ook als je baby huilt. Huilt ie na 5 minuten nog steeds, terug gaan, Weer klopjes geven. Niet praten! NIet oppakken! En zo de hele nacht herhalen als het moet. Totdat ie slaapt. Nou, dat is dan 17,50 euro asjeblieft!
Ben blij dat je resultaat boekt Dushi met de methode, hier weer een slechte nacht achter de rug, ik snap het niet, wordt er helemaal gek van, nu wordt ze om ongeveer drie uur wakker, krijgt ze wat te drinken, als het flesje leeg is smijt ze het door de kamer en begint te huilen, ik ga er dan niet heen, bedoel ze heeft haar speen, drinken gehad, geen vieze luier, dus kan ze toch maar gaan slapen? Dit duurt ongeveer 20 minuten dan geef ik toch nog een beetje drinken bij en dan valt ze in slaap. Ze huilde ook weer wat meer in haar slaap, wanneer gaat deze fase toch eindelijk voorbij, het duurt al zo lang! Ik laat haar dus wanneer ik mezelf er van overtuigd heb dat ze niks heeft ook huilen, elke keer als ik weer naar haar toe ga begint het hele huilen weer opnieuw, dus als ik weet dat ze haar speen heeft, drinken heeft gehad, geen vieze luier heeft, en haar temperatuur normaal is, laat ik haar huilen, en dan valt ze na zo'n 20 minuten weer in slaap. Maar waarom beginnen ze zo ineens om dezelfde tijd te huilen, dat zou ik graag willen weten? Henriette
brrr.... geen boek voor mij, ik zou het niet kunnen. maar ben blij dat jullie eindelijk weer rust hebben 's nachts!
nee ook geen boek voor mij hoor, zal het ook absoluut niet kunnen, mn dochter laten huilen. ik dwing mezelf om 5 min te wachten en dat lijkt al 5 uur haha! hier hielp een avondritueel heel erg, en niet meer voeden. dus in slaap "pinken" (wil geen speen) en na 3 dagen had ze al door dat badje - fles - slapen betekende dat ze dus de hele nacht moest slapen, en eerst sliep ze van 23:00 tot 06:30 en steeds langer en toen ze pas om half 10 wakker werd heb ik de avond fles weggelaten. nu is het 7 uur bad, half 8 fles, 8 uur naar bed en ze meld zich tussen 8 en half 9 de volgende ochtend weer, heerlijk! en dan niet eens huilen, gewoon lekker spelen tot mamma komt. (als mamma komt ) wel erg fijn dat het voor jullie helpt! hoop dat ze lekker gaat slapen!
@ omdat ze anders blijft huilen en gieren, als ik haar een beetje drinken geef is ze direct stil en valt meestal direct weer in slaap, misschien beetje gemakzucht van mezelf om s'nachts het gevecht niet aan te hoeven gaan! is dit verkeerd? henriette
niets is verkeerd maar ik denk dat je kindje eraan gaat wennen en weet van: oh ik krijg drinken als ik maar hard genoeg schreeuw. en daar maak je het jezelf alleen maar moeilijk mee. maar zoals ik al wel zei, niets is verkeerd hoor, ieder zn eigen opvoeding!
ja klopt maar wordt er soms erg onzeker door (zie mijn veel geopende topics over dit onderwerp) ik doe maar wat, wat mijn gevoel me ingeeft,tja men zegt dat het moederinstinct de beste is, maar ik weet niet of mijn instinct het beste is, ik kies momenteel voor de makkelijkste oplossing om 'snachts niet het gevecht te hoeven voeren. De een zegt geen drinken geven omdat ze daar aan went ; zit zeker waarheid in ; ze komt meestal om dezelfde tijd dus zit een ritme in. De ander zegt ; kunt gerust drinken geven het is een fase gaat vanzelf over. Ik vindt het vreselijk frustrerend dat ik de "verkeerde" keuzes maak maar ja wat is verkeerd, ik wil wat het beste is voor mijn meisje. Het lijkt wel of je van het een in het andere glijdt, dan last van tandjes, dan ziek dus slecht slapen, dan gewenning. Maar wat moet ik doen, wel drinken geven of geen drinken geven, ook niet als ze vreselijk begint te schreeuwen, krijsen en hoesten? Wat als ze met een beetje drinken goed inslaapt, is het dan toch niet goed? weet het zelf niet meer zo! henriette
als jij haar wat drinken geeft en ze gaat daarna lekker slapen is er toch geen probleem? Je hoeft er tenminste geen uren naast te zitten. Ik zou me er echt niet druk om maken. Gewoon lekker doen.
Bah Jette dat dit nog steeds aan de gang is. Vreemd genoeg is het hier "voorbij" (gaat nu al een week goed). Maar het kan zo weer veranderen. Wat ik al eerder schreef: dan weer tandjes, dan weer verkouden, dan weer overprikkelt etc. Ik doe ook maar wat en probeer dan maar te luisteren. Ook bij ons werkt een flesje dan het best: ze wordt dan rustig, hangt lekker tegen me aan en dan kan ik haar daarna 9 van de 10x weer in bed leggen. Ik praat wel zo min mogelijk en alles in het donker/schemer. Maar terwijl ik dit typ bedenk ik me dat ik ook wel eens een lichtje in de badkamer aan doe... Anyway, ik denk niet dat je iets "verkeerd" doet. Ieder kindje heeft een andere aanpak nodig en ieder ouder pakt het op zijn/haar manier aan. Doen waar je je goed bij voelt en ik kan me absoluut voorstellen dat je 's nachts geen gevechten aan wilt gaan. Jullie hebben toch ook je nachtrust nodig ?
ja zo denk ik ook BrB, maar of het goed is, wen ik haar er niet aan, als ik naar vannacht kijk heb ik haar na het flesje wel gewoon laten huilen, ik ben natuurlijk niet zot, het is 1x speen, 1x wat drinken en dan slapen, dat kan ik redelijk goed volhouden laat haar dan gewoon huilen. Maar maak ik het mezelf niet moeilijk door haar ergens aan te laten wennen, ik bedoel ze blijft nu natuurlijk komen omdat ze dit gewent is, als ik haar een week laat huilen (bv) is ze er dan niet vanaf, of werkt dat niet zo? ik doe ook geen licht aan, praat ook niet met haar! tja doe het maar eens goed! wel moeilijk hoor henriette
Eslem heeft het ook een tijdje geahd dat ze wakker werd omdat ze drinken wou...ze had dan vaak wel erg dorst.. het is op een gegeven moment vanzelf overgegaan trouwens. Wat je wel kunt doen..dat heb ik toen ook gedaan..een flesje meegeven in bed met wat water..dan kan ze het zelf pakken en wat drinken.
ja dat heb ik geprobeerd, maar water lust mevrouwtje niet, en als ik haar direct een flesje mee geef wanneer ze naar bed gaat drinkt ze het dan helemaal leeg, net of ze zo dorstig is, dus ik moet het wel doseren in kleine beetjes! ik hoop ook maar dat het "gewoon weer overgaat"!, wanneer is het bij jouw dochter overgegaan? henriette