in de box

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kikker28, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Hallo,
    Ik heb een zoontje van 3 maanden. Het is een lief jongetje en vooral als hij op mijn arm zit of op schoot, hoor je hem bijna niet.
    Maar ik wil hem toch ook in de box laten spelen. Maar zodra zijn rug de box raakt, begint hij te krijsen, wat kan dit zijn, moet ik toch doorzetten?hoeveel speeltjes hebben jullie in de box, en wat voor speeltjes hoe lang laat je kindje in de box spelen, en hoe vaak op een dag. Als je na de voeding even met je kindje speelt, hoe lang doe je dat dan en wat doe je daarna?

2. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    als je hem oppakt, krijst hij dan niet meer? Dan lijkt het me dat meneer door heeft dat je hem los laat, dus in de box laat. Het kan ook zijn dat hij in een sprongetje zit en je nu dus even hard nodig heeft. Ik heb mij zoontje gewend aan de box door hem er met een speeltje in te zetten wat hij eeerg leuk vind, zodat hij is afgeleid. Toen ben ik naast de box op de bank gaan zitten. Vervolgens door de kamer gaan lopen. Daarna uit het zicht gaan, maar wel tegen je kindje blijven praten, zodat je baby hoort dat je niet helemaal weg bent. Nu kan ik bijv. ook even naar de zolder gaan om even snel iets te pakken. Je moet het stapje voor stapje doen, je kindje moet er rustig aan kunnen wennen.

Heel veel succes!

P.s. ik heb een box met wieltjes; als ik in de keuken bezig ben, rol ik hem gewoon ook naar de keuken. Wel zo gezellig en geen klacht van mijn kleine mannetje!

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou het heel langzaam opbouwen; moet ie aan wennen. Iris ging vrij snel al even in de box (en wat later in de wipstoel). Zij vond haar mobiel met muziekje erg leuk om naar te kijken en luisteren (op Marktplaats kan je ze vrij goedkoop aanschaffen)

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Idd een muziekmobiel werkt goed, en misch zo'n babygym in de box (geen idee of het zo heet) maar Gjalt kon zich er prima mee vermaken toen... Nu sloopt hij het ;)

5. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ons meisje vond de box ook echt verschrikkelijk toen ze die leeftijd was, inderdaad zodra ze voelde dat ze in de box lag was het schreeuwen ;).
    Mobiel en dergelijk hielp allemaal niets maar wat hielp wel een lege verpakking van de billen doekjes dat vind ze prachtig ;).

Ook lieten wij haar soms even schreeuwen als we haar neer legde, huilde ze na 5minuten nog dan wisten we dat ze echt geen zin had in de box maar vaak was ze na 2minuten al stil.

Pas sinds dat Jamila ongeveer 7 maanden was begon ze het steeds minder erg te vinden en nu we de box naar beneden hebben gedaan vind ze het zelfs leuk om in de box te liggen!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gelukkig hebben we het mannetje direct vanaf dag 1 in de box gehad en vindt hij het ook prima. Okay, niet uren achter elkaar maar de box is net als de grond, de kinderstoel, het wippertje en het speelkleed prima. Sommige kindjes vinden het echt een beetje eng zo alleen en vinden het veel leuker bij mama / papa. Tenslotte zijn "wij" het allerleukste speelgoed. Ik zou echt een beetje gaan oefenen. Het duurt niet lang meer en hij is het grootste deel van de dag wakker en dan zit je... De hele dag een kind op de arm. Dat wil je toch niet? Oefenen en probeer de box eens wat te verkleinen, bijvoorbeeld door de reiswieg erin te zetten. Beperk het aantal speeltjes (die kleintjes zijn snel overgestimuleerd) en wissel ze regelmatig af.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

En als je nou er de eerste paar keer er bij blijft staan en met hem speelt? En van daaruit langzaam opbouwen?

8. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hai,
    Heel herkenbaar hoor, hier dus hetzelfde probleem altijd gehad en helaas nog steeds (Julia is nu 6,5 maanden oud). Ik heb eerlijk gezegd al van alles geprobeerd, leuke mobiel, box op andere plek, leuke speeltjes erin, erbij blijven, langzaam weglopen... noem maar op en we hebben het geprobeerd en helaas houdt ze het nog steeds niet langer dan 5 a 10 minuten vol en dan begint ze te gillen. Vaak laten we haar even mopperen tot het uit de hand loopt en dan toch maar eruit. Eigenlijk is dit idem voor spelen op speelkleed op haar rug. Wat ze nu wel leuk vindt is op haar buikje alleen kan ze dat nog niet zo lang volhouden. Ze zit vooral heeeeeel erg graag zodat ze alles lekker in de gaten kan houden; in de kinderstoel en we hebben nu dus ook een bumbo seat gekocht en tja, dat kan ze dus wel heeeel lang volhouden. Maar we blijven volhouden met op het ruggetje omdat ze nog niet zo lang mag zitten. We hopen dat het uiteindelijk over gaat als ze wat mee zelf kan doen. Maar ook ik lees dus mee voor eventuele tips!

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb deze gym in de box en daar kan hij wel een uur mee spelen

10. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Haha, we posten tegelijk... nou die gym heb ik dus ook al..... volgens mij heb ik zoveel spullen dat ik wel een eigen vestiging van intertoys kan beginnen hahaha

Deel Deze Pagina