Ik ben 2.5 en draaaaaak!!!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piccolina, 6 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik ben het niet eens met de paar veroordelende opmerkingen die ik hier gelezen heb, over dingen die TS in het verleden heeft gezegd.
    TS heeft net een tweede kindje gekregen, dat is een hele verandering voor iedereen. Kindjes kunnen zich soms wat moeilijker gedragen dan voorheen en ouders kunnen wat minder hebben van de oudste. Tel daarbij slaapgebrek en dergelijke op... Over het algemeen is dat effect tijdelijk.

TS, Jouw dochter zoekt autonomie, maar ook grenzen. Geef haar beide, en wees daarbij zo consequent mogelijk. Liefdevol grenzen aangeven helpt bij de vertrouwensband! En dit kan ook zonder straffen.
    Maar kies daarbij wel wat je zelf belangrijk vindt. Het is meestal de moeite niet waard om te bakkeleien over de kleur van de sokken die vandaag worden gedragen, maar wel over de vraag of we in het autostoeltje moeten voordat we weg kunnen rijden. Laat je niet verleiden tot het maken van strijd uit alles. Muts op in bed? Waarom ook eigenlijk niet. Een roze en een blauwe sok, of helemaal geen sokken? Be my guest. Zelluf doen? Probeer maar, mama is in de buurt als je hulp nodig hebt.

En wat je ook doet... soms heb je van die dagen dat een rol behangpapier van pas zou kunnen komen... ;)

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Joh, dat hebben we hier met 1 kind. Wat is je geheim? ;)

3. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Nou dit! ik schrik soms hoe sommige mede-moeders op elkaar reageren terwijl ze iemand nog nooit ontmoet hebben. We zijn gewoon maar mensen met al onze gebreken en sterke punten die hier wat herkenning en evt. tips en tricks komen halen. Prima toch. :D

Dat van dat behang, heeft iemand nog een rol liggen toevallig? :):D

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Tegenwoordig slaapt ze met pantoffels in bed, muts en wanten want ze weigert al het sinds "kou" uitdoen;))
    We hebben beetje "weg" gevonden met routine: ik laat haar kiezen of met dwang poetsen of mama. Aankleden, plassen, haar kammen in ochtenc werkt goed als je zegt dat ze naa school mag of buiten met vriendje spelen etc..

Het blijft een opgave en puzzeltje als je alleen thuis bent tussen afspraken met haar en deals sleuten en huilbaby rennen maar komt goed ze is gelukkig erg zorgzaam voor zusje en gaat niet huilen of schreeuwen als ze slaapt of zo.
    Moet zeggen dat ik soms moet gewoon dan diep adem halen, als ze trap niet op wil (wonen twee hoog), terwijl ik al 4x op neer geweest was( hond, wagen, onderstel, boodschappen;))

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Pff. Je bent wel goed hersteld vd bevalling dan, om even positief te blijven denken :D

Wij kopen dl ook vaak om deze week (is beetje onhandelbaar na verwenweekje omdat ze ziek was).

Deel Deze Pagina