Harde buik bij 14 weken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hommel82, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

Goedemorgen,

Ik heb een vraagje. Sinds 2 weken is mijn buik enorm gegroeid, vooral s'avonds heb ik daar flink last van. Onder bij mijn buik, bij mijn liezen trekt en zeurt het enorm. Wanneer ik s'avonds ga liggen gaat het iets beter en na een lange nachtrust is het in de ochtend weer over. Ik maak me hier niet heel veel zorgen over want mijn buik groeit gewoon heel snel dus dat zullen de banden wel zijn. Vervelend is het wel omdat ik s'avonds eigenlijk moet gaan liggen en niks kan doen.. Maar sinds gisteren heb ik ook s'ochtends last van mijn buik. Het lijkt wel strak te trekken? En het wordt een beetje hard. Kunnen dit de 'harde buiken' al zijn zo vroeg in de zws en kan dat kwaad?

Alvast bedankt voor je reactie!

Liefs Hommel.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Klinkt inderdaad als harde buiken.
    Laat je urine controleren op een blaasontsteking want bij een blaasontsteking heb je vaak ook harde buiken.
    Harde buiken kan bij elk termijn voorkomen, het is wel iets waar je op moet reageren, dus een stapje terug, meer rust pakken.
    Warmte kan ook de harde buik verlichten.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina