Beste Allemaal, Ik ben helemaal nieuw op dit forum en zelfs nieuw als het op gebruik van forums aan komt (Dus mocht ik fouten maken, laat het mij gerust weten). Ondanks onze lange MMM traject heb ik mij er altijd van weerhouden. Dit omdat ik mij er nogal door kan laten meeslepen . Maar goed, nu is het dan toch zover. Na een terugplaatsing van een Blastocyst een paar dagen geleden positief getest. Super blij en nooit gedacht dat het nog een keer zou lukken (baby nummer 2). Volgens de berekening nu 4 weken en 5 dagen. Vanwege het traject gebruik ik 2 x per dag 2 bolletjes Utrogestan. Ik heb vanaf het begin van het gebruik last van kramp in mijn baarmoeder (lichte menstruatie kramp). Omdat ik mij toch best zorgen maak (en natuurlijk hoop dat het kindje blijft zitten) toch maar even een berichtje op dit forum. Wie herkent zich in de baarmoeder kramp bij het gebruik van Utrogestan? Ik heb er nu namelijk nog steeds last van. Ik kijk uit naar jullie reactie KH
Gefeliciteerd!!! Geen utro gebruikt maar ik herken wel zeker de menstruatie krampjes in de eerste weken. Volgens mij compleet normaal en vaak voorkomend symptoom!
Hai! Gefeliciteerd! Ik gebruik zelf al maanden Utrogestan (ook bij eerdere ovulatie inductie pogingen tijdens de wachtweken) en had een hoop bijverschijnselen maar geen menstruatiekramp. MAAR! Ten eerste heeft een goeie vriendin van mij ook Utrogestan gebruikt en die waarschuwde me voor 'erge menstruatiekrampen'! Zij had daar wel degelijk last van... En bovendien schijnt het een veelvoorkomende bijwerking te zijn, ik heb het vaker gehoord. Ten tweede: sinds ik zwanger ben, heb ik in week 4 (vooral!) en in week 5 ook af en toe menstruatiekramp gehad en nu nog steeds nu en dan, dus hoort zeker weten ook bij je zwangerschap! Heb al een goeie echo gehad met kloppend hartje, dus de krampjes die ik nu voel probeer ik voor lief te nemen.. Dus: JA het zijn Utrogestan bijwerkingen en JA het hoort bij je zwangerschap! Hoop dat je hier wat aan hebt! Groetjes, Claire
@LibelleClaire Ik heb de melding van je reactie helemaal gemist. Dus sorry voor de late respons. Wat goed om te lezen dat je ook zwanger bent, dus gefeliciteerd! Je verhaal heeft mij weer een beetje moed gegeven. Vanavond komt moeders voor moeders en daarna op naar de eerste echo op 21 augustus. Fijn dat je al een kloppend hartje hebt gezien!
Ik had het zelf niet bij utrogestan, maar volgens mij is het een vrij normaal verschijnsel aan begin van de zwangerschap. Toevallig was er onder een ander kopje net dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/net-zwanger-en-bm-krampjes.660790/#post-20834928 Gefeliciteerd met je zwangerschap by the way!