hey hey , van af welke week kan het eigenlijk niet meer fout gaan en zou je het dus kunnen vertellen aan je ouders en vrienden? thanks
Vanaf week 13 is het grootste risico periode voorbij. Ouders en familie kan je ook eerder vertellen ..in geval van groot verdriet kunnen hun juist een grote steun zijn Er zijn geen regels betreft vertellen..doe wat je gevoel je ingeeft!
idd eerste 12 a 13 weken is het risico het grootst. Fout gaan kan het altijd, maar daar hoef je dan niet meer "vanuit" te gaan. Ik heb het de meesten verteld na de eerste termijnecho. Een kloppend hartje is al een heel goed teken, en dan verminderd het risico op een miskraam behoorlijk.
Het kan altijd fout gaan, er worden baby's na 42 weken zwangerschap doodgeboren... Wij hebben het na 12 weken verteld. Toen hadden we een goede echo gehad en durfden we het aan. Want als het dan misgaat kun je steun van je omgeving goed gebruiken (eerder ook trouwens).
Ouders heb ik met 5 weken ingelicht, werkgever na 6 weken, en daarna de rest van de wereld na de goede echo, met 8 weken. Ben nu 12 weken en ben nog steeds mensen aan ´t inlichten. Fijn juist als sommige mensen het vroeg weten, dan kunnen ze je ook steunen als het niet positief verloopt.
Ik wist het zelf met 7 weken en heb het toen ook gewoon vertelt kon gewoon me mond niet houden hahaha
Ik heb het mijn ouders (omdat mijn vader op sterven lag) meteen verteld. Mijn schoonouders hebben we het dit weekend verteld. En vandaag heb ik het aan 2 ooms en tantes verteld. Volgende als de echo goed is, vertel ik het aan mijn werkgever.
Ik had het ook al aan de grote klok gehangen... Maar toen ik een echo heb gehad met 7 1/2 week en een mooi hartje zag kloppen hebben we het definitief aan iedereen verteld zonder erbij te zeggen stttt nog wel je mond houden hoor
Ik had van mezelf verwacht dat ik mijn mond niet zou kunnen houden, dat ik het van de daken zou willen schreeuwen, maar ik heb dat helemaal niet! Tot mijn eigen stomme verbazing weten alleen 2 vriendinnen het. Zelfs familie weet niks, niet eens dat ik een kindje wil. Ik heb over 2 weken een echo in het ziekenhuis en als die goed is ga ik het aan familie vertellen en ook aan mijn bazin waarschijnlijk. En zolang ik het nog niet kwijt wil , zeg ik dan ook niks. bar
Mijn ouders en zussen bij de eerste positieve echo. Vrienden en kennissen na de 13 weken! Veel plezier met het vertellen... zo leuk!
Ik zit nu nog heel erg in dubio! Aan de ene kant wil ik het iedereen vertellen maar het lijkt mij ook leuk om nog een paar weken te wachten, dan is de verassing nog groter! Ik weet het dus nog niet............ Groetjes
Ik heb het mijn ouders, zusje en schoonouders 2 dagen geleden verteld direct nadat ik 3 keer positief had getest. Ook 2 hele goede vrienden, en mijn man heeft zich al versproken tegen 2 neefjes en een nichtje van hem. Maar die houden nog hun mond. De rest willen we het pas gaan vertellen na de 3 maanden. Maar ja, ik zit officieel nu al op 4 weken, dus het gaat snel!
Wij hebben het gelijk na de positieve test aan de ouders verteld. Deze week aan de zussen en de rest hoort het pas na de 12 weken echo..
Wij vertellen het de moeders zondag. Verder weten 2 vriendinnen het en een vriend van mijn vriend. Er komt waarschijnlijk nog een derde vriendin bij en mijn vaders zullen het over een paar weekjes ook weten. Maar de rest van de wereld vertellen we het pas na de eerste echo, die ik pas met ongeveer 12 weken krijg.
Wij vertellen het onze ouders morgen. de rest van de wereld mag het 19 juni weten, dan zijn 'de' 12 weken voorbij.
Wij hebben het onze ouders meteen de dag van de positieve test verteld. Onze zussen een dag later. Ik heb het helaas op het werk eerder moeten vertellen aangezien ik aan het vloeien was. Nu na de termijnecho mag iedereen anders het weten.