Vanmorgen naar een homeopaat-arts geweest en deze geeft aan dat Lucas waarschijnlijk koemelkallergie heeft. Hij krijgt ranitidine tegen reflux maar heeft ook heel veel lucht in zijn darmen, krampen, vaak waterige ontlasting (ik weet dat dit mag bij borstvoeding ) rochelende ademhaling en is onrustig met slapen. Uit verder onderzoek (bloed en echo) bij de kinderarts is niets gekomen. Van de homeopaat heeft hij een middeltje gekregen dat zijn lijfje wat rust moet geven maar feitelijk natuurlijk niets doet tegen koemelkallergie. Omdat wij dus donormoedermelk geven is op dieet gaan geen optie want dat kan en wil ik simpelweg niet van mijn donors vragen. Op zich is Lucas verder ook gezellig, vrolijk en groeit goed. Ik heb niet het idee dat hij veel pijn heeft, hij heeft wel last maar blijft binnen de perken. Wij willen het liefst dus nog 2 maand volledig bv geven en dan bijvoorbeeld gaan mengen met pepti aangezien we over een paar maand ook geen donors meer hebben (1 is al gestopt wegens te lage productie en 1 net tijdelijk omdat haar zoontje zelf ruim een liter per dag drinkt). Zijn hier ook moeder met kids met een lichtere vorm van koemelkallergie? Dus dat je er eigenlijk pas achter kwam na gestopt te zijn met de borstvoeding. En zeker weten dat het koemelkallergie is betekent dat automatisch provoceren in het ziekenhuis?