Hebben jullie geen rechtsbijstandverzekering? Dan kun je die inschakelen. Ik heb het ooit gehad met een Hyundai. Was een van mijn eerste auto's, dus wist nog niet veel. De koppeling was erg zwaar, kon hem op een gegeven moment niet eens meer ingetrapt houden bij een stoplicht. Gelijk melding gemaakt bij de garage, meerdere malen, maar men hield zich van de domme. Via via een automonteur gevraagd en die gaf aan dat het wel leek op een vrachtwagenkoppeling, zo zwaar. Laten keuren bij de ANWB (ook leuk grapje) en daar kwamen wat punten uit. Daarmee naar de garage, die weigerde mee te werken. Toen moest ik van de rechtsbijstand van de ANWB een ingebrekestelling opsturen + uiterste reactiedatum. Tien minuten voor het verstrijken belde de garage en wilde ze het maken. De koppelingsplaten bleken stuk (al bij aankoop), maar dat kostte hen teveel geld. Agossi...risico van het vak. Dom van hen, want bij iedereen heb ik ze gigantisch zwart gemaakt als zijnde slechte garage, slechte service en oplichters...
Ook een renault gehad. Altijd gezeur met electra. Reed op de snelweg, gingen alle ramen omlaag en niet meer omhoog. Heb die auto toen snel weer ingeruild. Ik hoop dat je eruit komt en dat er een nette oplossing komt.
Wij zijn voor een aantal weken geleden opgelicht met een ranault kangoo. terug gedraaid met 130.000 klm. Het topic staat wel ergens als je onder mijn naam kijkt met topics diei k heb geopend. Waarom bel je nog steeds met het bedrijf? waarom ga je neit heen? Wnat als de klm stand nietklopt met de papieren ben je inderdaad opgelicht. in het topic werden wel wat tips gegeven. Gelukkig was het bij ons heel gauw opgelost.. en tjhaah ook aal die renault mankeerde van alles qua elektisch.. nu rijden we audi.. tjaah.. mijn mans keuze. niet die van mij.
Heb niet alle berichten gelezen, maar neem van mij aan: koop nooit een Renault!! Als er een waardeloze auto is, dan is het een Renault. Heb je nu niks meer aan, maar voor een volgende keer... Succes ermee!
Phoe, wat een gedoe!! Tips genoeg zo te lezen, maar probeer in het vervolg iemand met verstand van auto's mee te nemen naar een onbekende garage. Ze kunnen ons ook van alles wijsmaken, dus nu kopen wij alleen auto's bij een klein autobedrijfje in een dorp waar iedereen uit het dorp en een aantal van onze familieleden en kennissen hun auto kopen. Die man zal je niet zo oplichten, omdat hij dan heel veel klanten zal kwijtraken. Auto's die hij niet zelf in de verkoop wil doen (omdat er dus veel aan moet gebeuren), verkoopt hij aan het oostblok.
Wat een anti renault topic. Nuja wij hebben een renault megane, nu iets meer dan 3 jaar oud en zéér tevreden over. Ik denk dat er altijd wel eens een slechte wagen tussen kan zitten. Gemaakt op maandag of op vrijdag. Familie van ons had een mercedes,oerdegelijk duits merk. Heeft miserie gehad dat het geen naam had...tja slecht merk? Neen gewoon pech met die wagen.
Ik zou ook je rechtsbijstand of juridisch loket bellen. Verder als zij weigeren mee re werken gaan dreigen met aangifte wegens oplichting. Rommelen met km standen is verboden. Dat is dus oplichting. Wel erg balen zeg!
Even een bezoekje brengen, niet op je kop laten zitten. Gewoon net zo lang blijven stalken tot meneer met een oplossing komt. Want dat je bent opgelicht, lijkt me duidelijk (kmteller).
De nieuwe generatie renaults zijn zo slecht nog niet. Maar wacht maar tot hij een jaar of 6 is, dan begint de elende.
Weet je dat zeker?? Ik heb een megane uit 2012, sinds dag 1 doffe ellende!! Het is dat het een leaseauto is, maar zou nooit een renault prive kopen.
Het was ook al wat jaartjes geleden, toen kon het volgens de dealer niet. Maar dat het nu wel kan, verbaasd me niet. Het zou toch wat zijn dat je auto dan nooit meer zou kloppen op de NAP.
Ik heb ook de rechtsbijstand gebeld, heb nu een brief gekregen die ik kan gebruiken om op te sturen. En we bellen niet alleen hoor, we gaan wel degelijk ook langs bij de garage!! Van mij komen ze niet zo maar af Hopelijk wordt er gauw iets geregeld..
wij hebben op dit moment hetzelfde met een auto van 3700 euro. wij zijn nu met de rechtsbijstand bezig om te kijken wat we kunnen doen.
Wij hebben het ook pas gehad dat we tijdens het vrijwaren van de auto per ongeluk twee cijfertjes omdraaide.. Het is wel een heel gedoe hoor, je moet melding maken en verzoek om correctie indienen. Dan komt er een keurmeester van NAP om de auto te bekijken en als die alles goed vindt dan wordt t aangepast...
Ik zou helemaal geen brief sturen. Ik zou die auto terugbrengen. Dit is namelijk een ondeugdelijk product, garantie of niet. Er is trouwens met de km stand geknoeid. Ik weet niet of je daar aangifte van kunt doen, maar om een brief gaat die man vast lachen. Ondertussen verdoe je je tijd; als je binnen een week die auto teruggeeft en er dus niet verder mee rijdt, sta je veel sterker dan dat je er een maand in door blijft rijden. Ik hoop dat je wel een bewijs van betaling hebt.
De garage neemt hem natuurlijk niet zomaar terug. Een ingebrekestelling (dus aangetekende brief) is juridisch verplicht, anders kun je niet verder juridisch gezien.