Ik ben bang dat mijn dochter te dik wordt...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door debby82, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Mooi meisje hoor!!! En ze is een lekker stevig meisje, net als mijn dochter. Mijn dochter is 90 cm en 13.7 kilo, helemaal goed volgens het CB. Mijn dochter eet gewoon goed, eigenlijk alles wat je haar geeft ook. Wij letten er wel op, maar niet heel erg ofzo. Ze eet 1 koekje per dag, soms nog een snoepje, en hele slappe ranja of water. Gewoon een klein beetje op letten, dan komt het helemaal goed met je mooie meisje!

2. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik vind haar zeker niet dik ogen. Sowieso peuters van 2,5 met een gewicht van 13/14 kilo is niet dik of stevig.

Ik heb zelf een peuter van ong 97 cm en rond de 12 kilo. Zit net onder de onderste lijn.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Die van mij hebben ook beide ondergewicht, ik helaas nog steeds niet (zit nog steeds zwaar in het rood)

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Sorry dames maar nee deze dombo heeft het niet bij het kindergedeelte ingevult :D. was geloof ik nogal van de wijs vanmorgen

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ze hebben ook Diksap met appel, dat smaakt bijna hetzelfde als appelsap. Ik vindt je dochtertje op de foto niet echt dik ogen eigelijk.
    Mijn dochtertje is ook 86 cm en weegt 10 kilo, maar op de cb zeiden ze dat ze ver onder het gemiddelde zit.
    Misschien er inderdaad ervoor zorgen dat ze niet dikker wordt.
    Maar nu vindt ik ze niet veel te dik.

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn oudste zoon was met 6 maanden al 86 cm bij 12 kilo,hij was extreem groot,maar wel super in verhouding. Mijn jongste zoon was bij 87,5 cm 15 kilo. Hij kreeg toen alleen maar bv en savonds 2 aardappeltjes met groente en vlees en overdags een klein potje fruit. Hij was op dat moment 12 maanden oud. Hij mocht zelfs iets meer eten van het cb. Maar omdat hij al dik was durfde ik hem niet meer te geven. Hier op de foto is hij 11 maanden,ook 86 cm en 14,9 kilo. 12 kilo is dus goed bij die lengte. Mijn zoon was 3 kilo te zwaar ten opzichte van zijn lengte.

7. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Je meisje ziet er super uit hoor. Ik vind niet dat ze er 'stevig' uitziet maar gewoon als een gezonde peuter!

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zie dat ze wel wat molliger is maar als je goed let op wat ze eet en bv de appelsap vervangt voor iets anders waar minder suiker inzit en dat zo met alles een beetje doet dan zal ze zodra ze de lengte inschiet zienbaar smaller worden hoor....

onze jongste was als baby al best mollig en sinds ze in de lengte is gaan groeien is dat mollige er helemaal af.... ik let wel op wat ze eten... snoepjes bv deed ik eerder elke dag maar nu krijgen ze dat 3x per week.... verder eten ze volkoren en crackers of cornflakes als ontbijt.... het avondeten is verschillend maar altijd gezond, veel groente.... maar ook weleens mac donalds, pizza of dat soort gein....

kwa drinken krijgen ze jogie, melk, multivit sap, roosvice, aanmaaklimonade, chocomelk....

het is juist goed dat je er nu mee bezig bent en alert bent hoor, komt vast goed! en zo dik is je dochtertje helemaal niet....! maar zou er nu wel beter op letten, misschien heeft ze er aanleg voor..... en dan is het altijd goed om je er in te verdiepen...

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ah nee joh, helemaal niet dik, wat een mooi meisje!!!:)

Laat je niet gek maken; overgewicht bij peuters komt zelden voor!

Heb je weleens haar lengte en gewicht in de groeicurves op bv.com gezet?

Zolang ze haar eigen lijntje volgt, is er niks aan de hand!

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Volgens mij ziet je dochter er prima in proportie uit, en daar gaat het om.

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    och heerlijk kind!

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb een afspraak gemaakt bij het cb voor 16 januari voor een extra consult. En even wegen en meten.
    Ik keek in haar boekje en ze was de vorige keer 82 cm en 12,7 kilo. Ze is wel een stuk gegroeid en ik schatte haar op 13 kilo maar als ik deze cijfers zo zie dan zal het misschien eerder 14 kilo zijn.

Cb vond het super dat ik even een extra weegmomentje inlaste. Gewoon een beetje kletsen over dingetjes en kijken of ze nu echt van haar curve afgeschoten is of dat ik me aanstel.

13. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik vind het ook! Straks gaat ze de lengte in hoor en dan is ze alles zo kwijt. Vind het slim om gewoon even een afspraak te maken. Kan jij van je af kletsen ennnee CB is niet heilig he!

14. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik vind Emma ook helemaal niet dik. Ook het woord mollig vind ik niet eens bij haar passen. Ik vind haar er gewoon als een normale peuter uit zien, zoals zij zijn er veeeel meer (qua postuur dan he, qua gezichtje zijn er natuurlijk niet zo veel als zij ;))

Ik vind het wel goed dat je het in de gaten houdt. Maar je kunt haar toch ook zelf wegen? En dan kijken in het groene boekje: daar kun je ook lengte en gewicht in de curve invullen en zie je waar ze zit.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#55 Saskia78, 1 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2011
    Mja ik zou niet gaan zeggen dat ze broodmager is.. Maar ze is op bet oog niet extreem dik in ieder geval.
    Wat eetpatroon doe je het precies goed.
    Waar je evt nog kan discussiƫren over wel/geen appelsap en plantaardige boter/olie ipv dierlijk.

Maar van enkel appelsap wordt je niet dik. Tenzij je liters drinkt.
    En volgens mij is het ook nie gezond om een peuter nu al een eetprobleem aan te praten.
    Ook hier werd al door mama gemopperd dat het nog niet eens de wimber was en dat we volgesnoept waren. Thuis krijgt ze weinig... Niet nodig want letterlijk overal duiken pieten op. Winkelcentrum, school en zelfs gewoon op straat. Moet ik dat dan allemaal afpakken? Dat lijkt me niet de bedoeling.

16. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

lees nu me reactie. Ik bedoel niet dat ik vind dat ze dik is. Ik bedoelde net als de rest dat ze gewoon heel mooi en goed eruit ziet. Net als mijn dochter gewoon netjes met wat reserve. Ze is hier opeens in lengte geschoten en in gewicht hetzelfde gebleven.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje weegt ook al vanaf augustus hetzelfde.
    Daag babyspek en dreumesrollen, hallo slanke peuter!;)

Deel Deze Pagina