Wat een nachtmerrie! Ik denk inderdaad dat je man snel hulp nodig heeft. Als hij daadwerkelijk een gevaar voor anderen vormt (en ik begrijp dat hij je collega bedreigt toch?), zijn er misschien mogelijkheden tot een gedwongen opname? Ik zou als ik jou was voor nu in ieder geval uit zijn buurt blijven met de kindjes, ik denk dat het geen zin heeft om met hem te praten nu, daarvoor is hij te zeer overtuigd van zijn gelijk. En inderdaad zorgen dat er mensen op jullie letten en de politie alert is op de situatie. Heel veel sterkte, ik snap dat je bang bent, lijkt me vreselijk om mee te maken
*niet goed gelezen* Kinderen zijn bij jou en zorg ervoor dat dat zo blijft. Laat hem niet bij hen in de buurt komen!
Dan leest hij dit bericht dus ook. Want het springt erboven uit. Wegwezen. Je kunt geen relatie opbouwen met iemand die jou niet vertrouwt. Zijn gedrag is op het obsessievelijke af. Hij heeft heel dringend hulp nodig. Wegwezen, zo snel mogelijk, voor je eigen veiligheid en die van je kinderen. Bewaar alle schriftelijke en ingesproken dreigementen en laat je collega(s) aangifte doen van bedreiging. Probeer rustig te blijven en laat je door hem niet uit de tent lokken. Ga nergens alleen heen om hem te ontmoeten, neem altijd iemand mee. Vertrouw hem niet. Heel veel sterkte.
Dit is echt niet goed hoor. Wegwezen. Heel snel. Je hoort je juist veilig te voelen bij je partner. Hij hoort je te beschermen. Niet te beschuldigen en te bedreigen en vervolgens je kinderen bij je weg te houden.
Ik denk dat je dit bericht zo snel mogelijk weer moet verwijderen..want als hij echt ALLES uitpluist dan komt hij ook in dit topic terecht vrees is. Je moet in ieder geval hulp in schakelen. (blijf van mijn lijf huis o.i.d.) Lijkt me verschrikkelijk om in jouw situatie te zitten..sterkte meid Het is al een keer eerder gezegd maar is denk ik het allerbelangrijkste: Hou hem uit de buurt van je kinderen totdat er een oplossing is! Als hij zo jaloers is kan hij in een opwelling de kinderen iets aan doen!
Poeh, meid, wat een verhaal. Heb je de appjes al aan de politie laten zien? De laatste jaren is het recht volgens mij meer ingesteld op stalking e.d., dus ik zou gaan informeren of er niet een contactverbod kan komen. Dan weet je in elk geval zeker dat er bij escalatie direct politie komt die hem zonder pardon meeneemt. Anders blijft het voor hen een situatie 'hij zegt, zij zegt' en dan mogen ze volgens mij vrij weinig. Daar zal Devilschase meer over weten. Je neemt het gelukkig zelf heel serieus. Een blijf-van-mijn-lijfhuis lijkt me ook geen gekke optie, hoewel je daar natuurlijk niet wil zitten. Heel veel sterkte!
Lees artikel 285b strafrecht eens door. Belaging. Hij maakt inbreuk op je privacy maar zegt hij je ook iets te doen, te dulden of bedreigd ie je? Zo ja dan kan je aangifte doen van belaging. Echter is dit een klachtdelict. Dit houdt in dat je eerst bij de hovj van politie een klacht moet indienen waarin je verzoekt tot vervolging. Een klacht kan je namelijk intrekken binnen zoveel dagen, een aangifte niet. Als je klacht binnen dat termijn niet door jou is ingetrokken wordt het omgezet in een aangifte. Vaak wordt er een contactverbod en straatverbod uitgezet. Echter kan hier wel een tijd overheen gaan. Hou er rekening mee dat ook hier jeugdzorg wordt ingeschakeld. Je collega moet hier ook mee naar de politie stappen.
Hij is echt super achterdochtig! Klinkt haast als psychotisch! Ik zou naar m'n huisarts gaan en daar echt flink aan de bel trekken. Ook voor de veiligheid van je kindjes. Heeeeeeel veel sterkte XXX
sluit me aan bij bovenstaand.. denk dat t van kwaad tot erger gaat nu.. heel veel sterkte en dikke knuff xx
Ik zou idd ook de politie inschakelen en aangifte doen. Voor jou veiligheid maar ook die van je kinderen,je ouders en je collega Laat de politie lezen wat hij allemaal stuurd en dat hij je stalkt en overal inbreekt. Dit verdwijnt niet zomaar meer en jij moet zorgen dat jullie veilig zijn. Heel veel succes en sterkte! *dikke digi knuff*
Jeetje wat een vreselijk heftig verhaal. Pas goed op jezelf! Zoals gezegd is, is het belangrijk dat jij en je kindjes veilig zijn. De politie alles laten zien vind ik een goed idee. Heel veel sterkte!
Een hele dikke knuffel! Vreselijk dat je een x 'gewoon' terug moet.. Hopelijk kunnen ze daar een stokje voor steken! Het wordt steeds erger, hij is echt gek geworden. X
Sterkte! Ik denk idd wat nog iemand zei dat hij waarschijnlijk vroeg of laat in dit topic terecht komt. Misschien beter laten verwijderen door beheer!
Meis pas asjeblieft goed op jezelf en je kindjes.. Ik ben zelf psycholoog en dit klinkt echt als een psychose, met allerlei waanideeën.. Heel veel sterkte!