ik ben bang, wat moet ik doen

Discussie in 'De lounge' gestart door tweety26, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Het gaat hier volgens mij helemaal niet om het internet. Dat is geen eerste levensbehoefte ( al voelt dat wel zo)

    Ik denk dat ze misschien beter hulp kan zoeken bij haar huisarts. Die kan weer verder door verwijzen.
     
  2. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    ik lees spelletjes zonder internet, daar kan ik volledig in vinden.
    Daarnaast zou je (misschien?) op een of andere manier kunnen organiseren dat ze iets meer te doen heeft (maatjesproject vanuit de gemeente bijvoorbeeld)
    Als je in bewindvoering zit kun je via de gemeente allerlei kortingen krijgen op bios/theater, sport en andere activiteiten.
    Zelf vaker iets met haar doen, een boswandeling maken ofzo, dat ze er even uit is.
    een andere hobby helpen vinden?
    en inderdaad een pre-paid kaartje voor dr kopen.
     
  3. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik zou informeren of een vast basispakket wel mogelijk is.

    en verder hulp zoeken inderdaad. internet kan niet je hele leven opvullen en zinvol maken.
     
  4. Roes

    Roes Fanatiek lid

    9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    Mijn moeder zegt dit al vanaf mijn 7e jaar tegen mij en mijn zussen en ze is er nog steeds, die vlieger gaat dus niet voor iedereen op.
    dokter lijkt mij hier idd het beste advies..
     
  5. luckey

    luckey VIP lid

    16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    waar staat dat ze 80-100 kinderen doet opvangen????
    er staat dat ze 80/100% is afgekeurd...

    zou gewoon informeren of ze geen basisinternet mag hebben en sowieso de huisarts inschakelen voor psychologische hulp voor je moeder.

    sterkte!!!
     
  6. Veraenroy

    Veraenroy Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Als er behoefte is aan offline spelletjes wil ik wel helpen....
     
  7. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    je kunt haar ook voor een tijdje bij jou in huis nemen en proberen haar wat positiever te krijgen... misschien fleurt ze op doordat haar kleinkind bij haar in de buurt is? neem haar lekker overal mee naar toe en laat haar over haar angsten heenstappen.... als het dan weer wat beter gaat kan ze eens weer een nachtje in haar eigen huis proberen... spreek bv een vaste dag af dat je meegaat boodschappen doen, of wandelen met de kleine... van alleen maar binnen zitten word niemand vrolijk!

    en je kan idd offline games aanschaffen, en pcgames... en doe anders haar autootje weg en betaal daarvan de standaard internet verbinding...

    erg naar voor je dat je in deze positie word gedrukt.... als je een goede band hebt met je moeder zou ik alles proberen!
     
  8. nanni1996

    nanni1996 Fanatiek lid

    23 jul 2008
    3.631
    320
    83
    en een dongel kopen? is prepaid internet, kan je zlef overal kopen volgens mij
     
  9. joanita

    joanita Fanatiek lid

    7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    halloo ts..

    alles eerst wil ik even opschrijven dat ik het knap van je vind dit open en eerlijk op te schijven..
    veel mensen durven daar zelfs over mensen in hun directe opmgeving of zichzelf niet op te schrijven


    wij zitten zelf in de WSMP, dus ook via een bewindvoerster..
    hele aardige vrouw.. en heel duidelijk wat wel en niet mag..
    maar volgens mij mag internet dus wel...
    niet het snelste pakket... maar ghewoon de normale..
    Ook stel dat ze een abbonement heeft van de mobiele telefoon dat mag dus niet... daar zo je een prepaid voor aan kunnen schaffen... en desnoots elke maand een bedrag aan betalen voor je moeder zodat ze toch als het nodig is dat ze kan bellen..
    verder weet ik niet van hoeveel geld ze leeft in de week
    wij krijgen het eigenlijk best netjes wij hebben 200 euro in de 2 weken om boodschappen en dergelijke van te doen..
    dus moet zeggen dat is aardig netjes...
    we zijn sinds januari 2011 in de WSMP..
    en moet zeggen het is voor ons goed te doen..
    kijk wij zijn er niet blij mee dat zeg ik totaal niet maar wij kunnen goed rondkomen en nog wat extra sparen ook..
    als je vragen hebt stuur me een PB..
    ik zal dit topic in de gaten houdenn.
    als er iets is je kan altijd iets vragen

    vragen staat vrij zeggen ze altijd heeee....

    meis heel veel sterkte
    en ook voor je moeder.....

    liefs joanita
     
  10. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.829
    814
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Precies,ik internet nu ook gratis op deze manier.In de bieb is het vaak ook gratis.
     
  11. Roes

    Roes Fanatiek lid

    9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    ohw foei pnirmal & chillin..Dat zijn tips om de mensheid het illegale pad op te sturen:D;)
     
  12. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    Nee hoor is volkomen legaal hoor :p.
     
  13. Knuf de Konijn

    Knuf de Konijn Actief lid

    19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Internet valt tegenwoordig als een primaire behoefte, er zijn zelf provider die hiervoor speciale pakketten hebben voor mensen in de schuldhulp, dus het lijkt mij dat ze dit niet gaan afsluiten tenzij dit een oorzaak ik van sommige schulden, bijvoorbeeld door gokken op het internet of iets anders in richting wat veel geld kost.

    Wat bewindvoerders wel vaak doen zijn de abonnementen downgraden naar een goedkoper abonnement.

    Voor de mobiel begrijp ik het wel. Een abonnement met toestel is een schuld en dat mag niet meer. Als jouw moeder een prepaid kaartje koopt of iemand anders voor haar, gaan zij daar niet over zeuren.
     
  14. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik heb er nauwelijks voor geleerd en ben niet meer dan een ervaringsdeskundige, maar veel internetten en tv-kijken zijn niet de beste hobby's voor iemand met een depressie.
    Zoek hulp met je moeder (huisarts, maatschappelijk werk, psycholoog) en zorg ervoor dat ze letterlijk in beweging komt. Buiten wandelen is zó veel beter dan thuis op de bank blijven zitten.

    Als je dan per se iets voor haar wilt regelen dat ze toch kan spelen, zoek naar een methode om dat te limiteren tot 1 uur per dag.
     
  15. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    een andere tip, ik weet hoe het is als iemand die zo direct aan je verbonden is depressief en suicidaal is. dat is loodzwaar en natuurlijk wil je die persoon niet verliezen.

    maar neem van mij aan: wat je ook doet, je kunt het niet voorkomen als ze echt wil. het is lief dat je je erom bekommert en natuurlijk houdt het je bezig, ze is je moeder! maar het IS NIET JOUW VERANTWOORDELIJKHEID HOE ZIJ ZICH VOELT EN WAT ZE ZICHZELF AANDOET.

    dus als je merkt dat het teveel wordt en je er zelf aan onderdoor gaat, kun je het beter overlaten aan hulpverleners en afstand nemen. anders wordt je straks zelf ook nog depressief.

    klinkt hard, maar geloof me, soms is dat het beste.

    sterkte ermee!!
     
  16. Only me

    Only me Niet meer actief

    Dit denk ik ook ja, misschien moet je je moeder wat vaker uitnodigen voor een bakkie om goed te praten over alles, of jij daarnaar toe...
    Heeft je mamma iemand waarmee ze gezellig boodschappen kan doen, koffie mee kan drinken of mee kan wandelen?
     
  17. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Bij bewindvoering ivm schuldsanering is ook dit niet mogelijk. helaas heb ik dit zelf bij een vriendin gezien.. haar ouders hun internet betalen. Mocht niet van bewindvoerder..

    prepaid kaart kopen kan natuurlijk wel!.

    Uiteindelijk is ze zelf verantwoordelijk voor haar schulden (even evt andere situaties daargelaten) en dus ook voor de ongemakken die bij schuldsanering zitten. Daarnaast is het al heel wat dat ze voor WSNP in aanmerking komt (neem even aan dat ze daar in zit. aangezien je het over bewindvoering hebt.

    Persoonlijk vind ik dat ze niet zo moet zeuren, maar moet dragen. Maar goed dat stadium ben je al voorbij denk ik.
    Depressief..moeilijk hoor..zolang ze zelf niet open staat voor andere vormen van ontspanning en dus eignelijk heel koppig blijft en vol zelfmedelijden zul je niets voor haar kunnen doen denk ik.. Ze zal het zelf moeten willen..

    Lijkt me heel moeilijk dit.. Veel sterkte meid..

    *edit heb alleen pagina 1 gelezen..*
     
  18. zogezegend

    zogezegend Niet meer actief

    jeetje zware hap!!!!
    ik ken een aantal mensen die erin zitten, en er net uit zijn...ik heb mensen echt af zien zakken dat ze bijna onherkenbaar zijn...
    als je bijna geen cent te makken hebt..en dan in realiteit, want meestal zie ik in die show's mensen met dure keukens, spullen etc..maar de echte mensen die het moeilijk hebben...worden nu ook nog eens "geleefd", sommige mensen komen door "normale" rekeningen in de schulden...er hoeft maar iets te gebeuren en je zit in de shit, geen spaarrekening etc...dus ik begrijp het wel.

    ze kan nergens over mee praten...en ziet alleen nog drempels...owee als je een tand kwijt raakt of een bril moet...
    deze mensen zie je niet in de tv programma's, ze schamen zich en willen zich het liefst verstoppen..
    de behandeling van instanties etc. is niet mals, er word zeker op je neer gekeken...

    mensen die zoals haar leven...of die ze spreekt op internet..kunnen haar wat vrolijker maken...

    je kan haar helpen door dingen in haar leven te brengen die geen geld kosten...misschien bij een dierenasiel vrijwilligers werk doen...of een andere plek, zodat haar eigewaarde weer opbloeid..

    sterkte jullie allebei..
     
  19. Sabrina25

    Sabrina25 Fanatiek lid

    1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    #39 Sabrina25, 28 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2011
    Ik weet niet of het al gevraagd was. Maar je hebt wel al haar auto op je naam staan zei je.
    Heeft ze die echt nodig? En wie betaald de verzekeringen/brandstof etc..
     
  20. adi

    adi Niet meer actief

    Ik denk dat de beste oplossing voor je moeder zou zijn om juist WEL naar buiten te komen en weer mee te gaan doen in de maatschappij. Opsluiten in huis en internetten versterken alleen haar depressie, misschiend at de bewindvoering dit ook heeft gezien en het daarom heeft afgepakt?

    Kun je haar niet overtuigen om inderdaad met iemand te gaan praten, of zich aan te melden bij een vereniging/ buurtclub enz.? De kosten hiervoor kan ze meestal vergoed krijgen door de gemeente (pot bijzondere bijstand).
    Dat ze mee gaat doen met bingoavonden en dat soort dingen? Weer onder de mensen gaat komen?
     

Deel Deze Pagina